V bankovním rybníku je nová eBanka...?

V bankovním rybníku je nová eBanka...?
Jejím cílem je ověnčit se v roce 2005 vavříny v soutěži Banka roku, alespoň to tvrdí management i vlastník. Trh je ovšem již silně obsazený, jsou plány reálné? Co by pro to eBanka musela udělat?

eBanka (profil, názory) se již dnes považuje za plnohodnotnou banku, s plným portfoliem produktů a služeb, s vysokou úrovní bezpečnosti bankovního provozu a s nejlepším přímým bankovnictvím (získala za něj titul v soutěži MasterCard Banka roku 2002 a její Osobní účet se umístil v kategorii Účet roku na druhém místě). Od svého vzniku je však všeobecně považována za úzce "internetovou" banku, s čímž se musí vypořádat. Rychlost operací je totiž jen jednou z kvalit, kterou zákazník hledá a nutno říci, že "obyčejný" klient o ni ani příliš nestojí.
Zatím nedoceněnými jsou ale asi návazné služby – aktuální přehled všech produktů (od účtu přes úvěr, podílové fondy až k pojistkám) či unikátní možnost v několika vteřinách telefonem "zamknout" svou platební kartu. Jak se bude s ostatními bankami prát o klienty? Uvidíme, imageové televizní spoty zatím zdůrazňují opět jen rychlost. I když se v závěru spotu setkáme s kulantní slovní formulací příslušnosti k "největší tuzemské finanční skupině" (99,9 % akcií eBanky vlastní Česká pojišťovna). Největší, ale také nejneprůhlednější, řekl by opatrný komentátor. One man impérium, dodal by odvážnější a poukázáním na osudy podobných diktatur by končil skeptik.

Žádné balíčkování

Z nových marketingových tahů prozradila banka jen jediný: e-linka bude cenově velmi příznivým telebankingem. Nechce škatulkovat klienty pomocí tzv. "balíčků", protože každému může vějíř služeb ušít na míru. Což je sice pěkné, ale balíčky byly a jsou především marketingovým nástrojem. Lze říci, že pro nového marketingového ředitele Petra Pištěláka půjde doslova o víc než výzvu. Banka má bezesporu obrovský potenciál, uvidíme, zda najde i potenci. Zatím se hledá těžko: Zaměření na kvalitu…? Která banka to neopakuje jak flašinet? Zaměření na retail… Kam jinam proboha? Zaměření na malé úspěšné firmy… Kolik jich znáte, a kdy poznáte?

O polovinu víc klientů ročně

Cíl je ambiciózní: v tříletém byznysplánu růst počtu klientů o 50 % každý rok. Jenže, skutečných klientů (co u ní mají účet) má eBanka jen 80 tisíc, což je startovní úroveň natolik nízká, že cíl je snad i reálný. Zatím by tedy 32 poboček a 110 hotovostních e-pokladen (na expoziturách ČP) po republice mělo stačit. Budoucnost e-Banky je jen a pouze v synergii s finanční skupinou. Proč by neměla převzít kompletní "operační servis" dalších sester, sestřenic i matky? Značná část jejích příjmů z poplatku již dnes pramení z Home Creditu (ten má 615 tisíc klientů, z toho 159 tisíc vlastní úvěrovou kartu Yes). Penzijní fond ČP má 360 tisíc klientů, ČP invest bezmála 50 tisíc. Sama pojišťovna má přes 5 milionů klientů. Z tohoto pohledu bych za dosažitelný cíl viděl klidně ztrojnásobování klientely ročně. Ale to by musela synergie být skutečně sjednocenou energií.

Bude bitva lítá

Na bankovním trhu se po současné "minutě ticha" za Unionku bezpochyby rozhoří boj o klienty na ostří nože. Je již "vykolíkováno" a klienty si banky musejí krást mezi sebou. ČSOB (profil, názory) je zkonsolidovaná a do šiku řadí i fondy, Živnobanka (profil, názory) se zatím stále chystá. Ale ani ČS (profil, názory) ani KB (profil, názory) nebudou chtít dát kůži lacino. Ostatně leccos lze vyčíst z řádků, ale zejména mezi řádky prezidenta České bankovní asociace (a generálního ředitele největší domácí banky) Pavla Kavánka, který v úterý mimo jiné prohlásil: "Ceny služeb musejí jít kvůli konkurenci dolů". Zkusí "nová eBanka" štěstí na tomto bojišti?

Co by podle vás měla eBanka udělat, aby dosáhla svých cílů? Změnit jméno, výrazně snížit ceny služeb, nebo se zaměřit se na "mladé a dynamické" klienty? Připojte svůj názor!

Více o tématu si můžete přečíst v sekci Banky.

Líbil se vám článek?

-57
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 33 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 5. 2003 14:51

Zdá se, že pan Lašák ani po roce a čtvrt nevydýchal vyhazov, který mu uštědřil nový francouzský vlastník Komerční banky. Pane Lašáku, základní pravidlo kariéry zní: Koho chleba jíš, toho píseň zpívej, tomu podkuřuj a tomu lez do zadku. Jakkoliv se mohl zdát působení "Francouzů" v KB v začátcích rozpačité, prokazuje KB poslední dobou i nějaké výsledky. A co eBanka? Přibývají klienti, přibývají?

Zobrazit celé vlákno

+3
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 5. 2003 18:36, philabob

Doufám, že si anketu o eBance objednal její management.
Ovšem zapomněl na možnost - banku zrušit :-) Jste už velmi mimo, takové kecy si průměrně inteligentní lidi na internetu velmi rychle ověří.
Proč se na diskuzích o vás klienti zmiňují ve stále negativnějším smyslu, nemyslíte už, že je třeba se zamyslet a něco velmi rychle změnit - činy ne slova !!!

Ale to jste příliš natvrdlí, tam v ojeBance. Ztrácíte klienty! Ťuky ťuk! Hlavy dubové !!!!!!!!

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (33 komentářů) příspěvků.

A tohle už jste četli?

eBanka: I bez prémií jsme konkurenceschopní

16. 1. 2003 | Tomáš Skřivánek

eBanka: I bez prémií jsme konkurenceschopní

Do nedávna banky studenty "uplácely". Vedení účtu a transakce zdarma, k tomu každoroční bonus a u České spořitelny dokonce ještě 10 000 při ukončení studia červeným diplomem. Nyní se... celý článek

eBanka: Začínáme s čistým stolem

26. 11. 2002 | Tomáš Skřivánek

eBanka: Začínáme s čistým stolem

Dva měsíce po jmenováni nového managementu eBanky sice ještě není jasné, jak bude ústav směřovat dále k vizi stát se standardní středně velkou bankou, jedno je ale již jisté: nový Lašákův... celý článek

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.