Máme 300 tisíc klientů, pochlubila se v pondělí 25. listopadu tiskovou zprávou eBanka (profil, názory). Ve stejné zprávě ale nový člověk odpovědný za komunikaci ústavu, Pavel Makovský, chlapsky přiznal, že "jádrových klientů", kteří mají v bance osobní nebo podnikatelský účet, je jen 77 tisíc. Zbytek připadá na program ČP Finance, tedy na možnost získat kartu nebo úvěr k některé z pojistek mateřské České pojišťovny, nebo na Home Credit, který vydává prostřednictvím eBanky splátkovou revolvingovou kartu Yes (profil, názory) (Splátkové firmy nemohou samy vydávat platební karty s logy asociací Visa a MasterCard).
|
Předchozí management Romana Mentlíka složení klientské báze více než rok a půl úzkostlivě tajil. "Naším vzorem je britská banka Egg a ta složení klientů také nezveřejňuje," bylo oficiálním zdůvodněním představitelů banky. Pravým důvodem ale byla stagnace klientů. Jejich počet nejen, že nenaplnil předsevzetí transformačního programu NeXT, ale zaostal i za plány zakladatelů banky. Její první ředitel Jan Kala na podzim 1999, těsně před akvizicí banky Českou pojišťovnou, očekával, že do tří let povede jím vedená firma s pouhými čtyřmi pobočkami 100 tisíc klientských účtů. Tři roky uplynuly, banka má za sebou nákladnou expanzi, síť 25 kamenných poboček, osobních a podnikatelských účtů však 100 tisíc zdaleka nevede.
Novou chvályhodnou komunikační strategii nelze chápat jinak, než že management Radomíra Lašáka chce začít svoji vizi banky na počátku příštího roku se zcela čistým stolem. Co přesně chystá, není zatím jasné, v obecné rovině ale chce dosáhnout větším propojením se skupinou České pojišťovny a expanzí výrazného růstu bilanční sumy banky.
Podobný cíl si ostatně předsevzal i bývalý Lašákův šéf Radovan Vávra, řídící již měsíc ostravskou Union banku (profil, názory). Bude zajímavé sledovat, která z těchto bank a managementů bude na cestě z periferie do světa reálného bankovního byznysu úspěšnější. Příklad, že se to minimálně v minulosti mohlo podařit, existuje – je jím stávající GE Capital Bank (profil, názory) v tuzemsku nebo Tatra banka, patřící do skupiny Raiffeisen, na Slovensku.
A na závěr personální škatulata: Podle týdeníku Euro má management Radovana Vávry posílit hádejte kdo? Jestli tipujete, že bývalý ředitel eBanky Roman Mentlík, hádáte správně. Nabídka ze soukromé sféry je asi nakonec přeci jen zajímavější a lukrativnější než ta ze státní správy, o které se zmiňoval v rozhovoru na počátku září.
Co očekáváte od nového managementu v eBance? Má větší rozvojový potenciál eBanka nebo Union banka? Bude za pár let hodnocen Lašák jako úspěšnější bankovní manažer než Radovan Vávra? Bere Vávra násobně vyšší plat než Lašák? Napište svůj názor.
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
26. 11. 2002 10:16, SkrivanekT
Za chybu se čtenářům i Radomíru Lašákovi omlouvám, již jsem ji v článku napravil.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
V diskuzi je celkem (7 komentářů) příspěvků.