Klienti, kteří mají Poštovní účet nebo Plus konto s nastaveným zvýhodněním pro lidi starší 58 let, mohou od dubna zadávat platební příkazy na pobočkách České pošty zdarma. Podmínkou je, že transakci potvrdí svou platební kartou.
Zvýhodnění je součástí nového ceníku, o němž jsme na Penězích psali už v lednu. ČSOB včetně Poštovní spořitelny od 1. dubna pro všechny klienty (nejen nad 58 let) ruší také poplatek za změnu limitu platební karty pro platby na internetu a pro transakce na poště. V praxi to pomůže lidem, kteří si změní limit osobně na pobočce ČSOB nebo České pošty, případně telefonicky. Poplatek 25 Kč za takovou změnu přitom banka zavedla teprve od loňského listopadu.
Aby to nebylo tak jednoduché: Poplatek 25 Kč na změnu limitu platební karty pro platby u „kamenných“ obchodníků nebo pro výběry z bankomatu bude ČSOB účtovat dál. Samozřejmě jenom v případě, když takovou změnu chcete provést na pobočce, na poště nebo telefonicky. Naopak přes internetové nebo mobilní bankovnictví jsou jakékoliv změny limitů na kartě bez poplatku – na tom se nic nemění.
Na druhou stranu ČSOB a Poštovní spořitelna pro všechny klienty od 1. dubna zvyšují poplatky za transakce, které se jinak dají vyřídit zdarma v internetovém a mobilním bankovnictví. Jde o:
- výběr hotovosti na pobočce ČSOB (zdražení z 80 na 100 Kč),
- odchozí úhrady zadané dokladem na pobočce ČSOB nebo telefonicky (z 75 na 95 Kč), přes sběrný box (z 60 na 75 Kč) a dokladem na poště (z 40 na 60 Kč),
- odchozí úhrady kartou na poště (z 25 na 30 Kč, kromě zmíněného zvýhodnění pro klienty od 58 let),
- vklad hotovosti provedený třetí osobou na účet (z 100 na 125 Kč).
Speciální informační linka pro seniory, kterou Poštovní spořitelna zprovoznila v roce 2019, je od dubna k dispozici také pro klienty „modré“ ČSOB. „Při volání na informační linku náš systém dle čísla rozpozná klienty starší sedmdesáti let, kteří jsou pak automaticky směrováni na tým speciálně vyškolených operátorů právě pro komunikaci se seniory. Za rok 2020 jsme na lince podpory seniorům obsloužili 42 tisíc klientů,“ upřesňuje Jakub Hlaváč, ředitel klientského centra ve skupině ČSOB. Linka má číslo 800 210 210 (Poštovní spořitelna) a 800 300 300 (ČSOB).
Klienti se zvýhodněním 58+ k Poštovnímu účtu nebo Plus kontu mohou jednou měsíčně zdarma využít službu donášky peněz na adresu. „V období pandemie výrazně stoupl počet klientů, kteří tuto službu využívají,“ říká Přemysl Hanzelka, ředitel Poštovní spořitelny. Za rok 2020 proběhlo celkem 25 tisíc donášek hotovosti. Průměrná částka je 10 tisíc korun.
ČSOB letos na jaře zároveň plánuje spustit vylepšené internetové bankovnictví, přejdou na něj i klienti Poštovní spořitelny. O změně bude konkrétní uživatele včas informovat, přechod má být postupný. Místo dosavadních údajů se lidé začnou přihlašovat ČSOB Identitou, tedy novým jménem a heslem. Na rozdíl od dosavadního stavu si však mohou své přihlašovací údaje sami nastavit. Banka avizuje také jednodušší ověřování plateb – do 500 korun je nebude nutné ani potvrzovat. Současně zprovozní novou mobilní aplikaci.
Psali jsme víc:
Petr Kučera
Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
2. 4. 2021 11:46
Neni to klasicka diskriminace podle veku?
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
2. 4. 2021 10:20
proč jako? Počítače jsou tu s námi přes 20 let. Už se to na nich mohl každý normální člověk naučit. Zaplatit si třeba kurz. Když sleva, tak jedině pro lidi nad 80 let.
V diskuzi je celkem (16 komentářů) příspěvků.