Počet lidí, kteří ovládají účet přes mobil, prudce roste

pk | rubrika: Aktuality | 16. 5. 2019 16:45 | 1 komentář

Počet aktivních uživatelů mobilního bankovnictví ČSOB meziročně vzrostl o 24 procent na 308 tisíc. Klienti v lednu až březnu zadali přes mobil 2,8 milionu transakcí, což je dokonce o 33 procent víc než ve stejném období loňského roku. Vyplývá to z dnes zveřejněných hospodářských výsledků banky za letošní první čtvrtletí.

Prostřednictvím internetového bankovnictví ovládá účet v ČSOB 1,05 milionu aktivních uživatelů. Jejich počet už skoro neroste – za rok stoupl o jedno procento. Počet transakcí v internetovém bankovnictví dokonce meziročně klesl o tři procenta na 11,2 milionu. ČSOB ale upozornila, že letos už do započtených transakcí nepočítá trvalé příkazy.

Jako aktivní uživatele počítá banka klienty, kteří internetové nebo mobilní bankovnictví použili aspoň jednou za poslední tři měsíce.

Prudký růst hlásí i ostatní z trojice největších bank. Aplikaci Komerční banky využívalo ke konci března 655 tisíc lidí – o 38 procent víc než před rokem. Objem transakcí zadaných prostřednictvím mobilního bankovnictví během prvních třech měsíců roku dosáhl 15,6 miliardy korun, což je meziročně o 82 procent více. Pro srovnání: Klientů internetového bankovnictví má nyní KB zhruba 1,39 milionu.

„Máme větší počet klientů mobilního bankovnictví a větší objem plateb prostřednictvím mobilního bankovnictví než kterákoliv jiná česká banka,“ zdůraznil šéf Komerční banky Jan Juchelka při prezentaci čtvrtletních výsledků.

Česká spořitelna hlásila ke konci čtvrtletí 1,53 milionu uživatelů digitálního bankovnictví obecně, z toho přes 559 tisíc uživatelů mobilního bankovnictví. Pro srovnání: Ještě na konci roku 2016 registrovala v digitálním bankovnictví 1,36 milionu klientů, z toho jenom 190,5 tisíce v mobilním.

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

A tohle už jste četli?

Bankovní identitu začíná nabízet i Raiffeisenbank

1. 9. 2021 | Petr Kučera | 1 komentář

Bankovní identitu začíná nabízet i Raiffeisenbank

Bankovní identitu pro jednoduché ověření při online komunikaci s veřejnou správou mohou začít využívat i první klienti Raiffeisenbank. Službu jim banka zpřístupní postupně během září... celý článek

Číslo účtu na přání. Které banky ho nabízejí?

18. 8. 2021 | Petr Kučera, Veronika Doskočilová | 11 komentářů

Číslo účtu na přání. Které banky ho nabízejí?

U poloviny bank se nemusíte smířit s tím, jaké číslo vašemu kontu přidělí. Chce to ale aktivitu a vejít se do pravidel. Bohužel: Přenést stejné číslo ke konkurenci nejde (přinejmenším... celý článek

Peníze pošlete na číslo mobilu. Novinku chystá sedm bank

11. 8. 2021 | Olga Skalková | 19 komentářů

Peníze pošlete na číslo mobilu. Novinku chystá sedm bank

Banky pokročily s přípravami na nový způsob převodu peněz. Stačí, když budete znát číslo mobilního telefonu příjemce – namísto čísla účtu a kódu banky.

Equa po víkendové chybě už funguje naplno

10. 8. 2021 | Olga Skalková | 1 komentář

Equa po víkendové chybě už funguje naplno

Neplánovaná odstávka systému Equa bank v noci ze soboty na neděli byla znát ještě v pondělí: klientům dál nefungovaly okamžité platby. Od včerejšího odpoledne už běží normálně, ujišťuje... celý článek

Nejlepší mobilní bankovnictví? Tady je porovnání aplikací

12. 7. 2021 | Jan Bachura | 13 komentářů

Nejlepší mobilní bankovnictví? Tady je porovnání aplikací

Analytická společnost Scott & Rose porovnala letos v únoru třináct mobilních aplikací tuzemských bank. Dnes zveřejnila výsledky, které přinášíme i na webu Peníze.cz.

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.