Česká spořitelna spustila v mobilní aplikaci George personalizované tipy s cílem zvýšit finanční zdraví uživatelů. Mají jim pomoct s tvorbou krátkodobé a dlouhodobé finanční rezervy, upozorňují na nezvyklé nebo zvyšující se platby a snaží se zvýšit kontrolu klientů nad jejich hospodařením.
Tipy se generují na základě transakční historie klienta. V průměru se jich měsíčně zobrazí přibližně pět.
„Upozorní například na nestandardní platbu, hlídají platby za předplatné, ale také sledují zůstatek a upozorní klienta ve chvíli, kdy je vhodné uvažovat o spoření nebo o doplacení kreditní karty. Nástroj také nese prvky gamifikace a umí s klientovi zobrazit malý kvíz, například o útratách u oblíbeného obchodníka,“ říká Kateřina Raisová, která se v České spořitelně na tvorbě personalizovaných rad podílí.
George například klienta upozorní, když v brzké době zaplatil u stejného obchodníka dvě a více transakcí se stejnou částkou. Stejně tak upozorní na dva a více bankovních převodů ve stejné výši.
Dalším příkladem je informace, že částka, kterou klient standardně platí za předplatné, se najednou zvýšila. George také uživateli připomene, že platí dvě podobná předplatné ze stejné kategorie – například za streamovací platformy Spotify a Apple music zároveň.
George také klienta upozorní, že u obchodníka zaplatil v aktuálním měsíci nezvykle vyšší částku.
Součástí projektu je i kvíz, ve kterém si klient může otestovat své znalosti, kolik měsíčně průměrně utratí ve vybrané kategorii výdajů.
A samozřejmě: George klientovi poradí, aby převedl zbytečně vysoký zůstatek na běžném účtu na svůj spořicí účet nebo využil jiných možností, jak své finance zhodnotit.
Zdroj: Česká spořitelna
„V pilotním provozu jsme Tipy od George otestovali na zaměstnancích a části klientů začátkem letošního roku. Od května je postupně zobrazujeme našim retailovým klientům s tím, že do konce června chceme, aby je měli možnost zaznamenat úplně všichni retailoví klienti s mobilním bankovnictvím, kterých je dnes více než dva miliony,” upřesňuje Raisová.
„Personalizované tipy mají velmi kladné hodnocení ze strany klientů, na škále 1-5 dosáhlo hodnoty 4,4,“ dodává Michaela Mrózková, expertka na finanční zdraví klientů v České spořitelně.
redakce Peníze.CZ
Jsme největší web o osobních financích v Česku. Přinášíme aktuality, praktické návody, kalkulačky a další přehledy. Do rodiny vydavatelství NextPage Media s námi patří i Finmag, Heroine a Footbal Club. Můžete nás sledovat... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem