Pětina klientů se během epidemie neobešla bez bankovní pobočky

| rubrika: Aktuality | 23. 6. 2020 10:30 | 1 komentář

Zdroj: Shutterstock

Bankovní pobočku navštívilo během koronavirové epidemie 19 procent klientů. Vyplývá to z internetového průzkumu projektu Česko v datech, který proběhl na vzorku 1058 lidí prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.

Více než jednou přišlo na pobočku 5,4 % lidí, jednou pak dalších 13,9 %. Dalších 4,3 % lidí by možná přišlo, ale jejich pobočka nebyla otevřená. Největší část lidí – skoro tři čtvrtiny (74,4 %) – uvedla, že pobočku během koronavirových omezení nepotřebovala.

Polovina (49,5 %) z těch, kteří pobočku navštívili, tam přišla kvůli uložení nebo výběru hotovosti. Víc než pětina (21,1 %) si chtěla zřídit účet nebo změnit jeho nastavení, přičemž šlo o běžné operace bez ohledu na epidemii.

Třetí nejčastější skupina (16,7 % z těch, kteří přišli na pobočku) potřebovala osobně vyřešit situaci způsobenou epidemií – tedy odložit splátky, přenastavit nebo zrušit spoření, pojištění, investování a podobně.

Zbytek opět tvořily běžné operace bez ohledu na epidemii: získání půjčky nebo hypotéky (5,4 %) a zřízení nebo nastavení spoření, pojištění nebo investic.

Jak to radši řeší

 V internetovém bankovnictvíS bankovním poradcem
Platební operace88,1 %11,9 %
Spotřeb. úvěry do 100 tisíc61,5 %38,5 %
Spotřeb. úvěry nad 100 tisíc36 %64 %
Stavební spoření41,2 %58,8 %
Hypoteční poradenství19,8 %80,2 %
Investiční poradenství22,9 %77,1 %
Penzijní poradenství36 %64 %
Poradenství s rodinným hospodařením40,6 %59,4 %
Životní pojištění39,6 %60,4 %
Neživotní pojištění47,7 %52,3 %
Zdroj: Česko v datech, Ipsos

Pro platební operace už naprostá většina klientů (88 % z těch, kteří mají internet) používá elektronické bankovnictví. Platí to i pro vyřizování menších spotřebitelských úvěrů do 100 tisíc korun, vyplývá z průzkumu Česka v datech. Naopak osobní kontakt preferují hlavně u hypotečního poradenství (80 %), vyřizování investic (77 %), větších úvěrů nad 100 tisíc korun či penzijního poradenství (shodně 64 %).

Řežeme náklady!

Zdroj: Shutterstock

Účty za telefon, elektřinu, plyn. Neplatíte zbytečně moc? Poradíme, jak odlehčit rodinnému rozpočtu – porovnáme nabídky a vybereme tu nejlepší.

„Hotovostní operace, jako jsou platby nebo výběry na přepážce, představují už pouze zhruba 10 procent ze všech interakcí klientů na našich pobočkách. Zbývajících 90 procent představuje poradenství týkající se správy osobních a rodinných financí zejména v oblasti bydlení, investic, pojištění a penze,“ říká Marek Blaha, ředitel pro prodej a zákaznickou péči České spořitelny.

Průzkum také ukázal, že 18 procent klientů chce používat internetové bankovnictví víc než dřív. Plánují to především lidé se základním vzděláním, kteří také nejčastěji uvádějí, že během karanténních opatření řešili své finanční záležitosti přes internet ve větší míře než předtím. Každý pátý z nich si myslí, že bude na pobočku chodit méně často.

„V průběhu pandemie začalo pravidelně využívat bezhotovostní platby více než 100 tisíc klientů, což představuje třetinu ze všech klientů, kteří do té doby preferovali hotovost. O 30 procent se v pandemii zároveň zvýšilo využívání mobilních plateb,“ přidává konkrétní čísla z České spořitelny Marek Blaha.

Průzkumy omezené jen na lidi s přístupem k internetu mohou být zkreslené tím, že 19 % české populace starší šestnácti let internet nepoužívá. Podle zatím nejnovějších čísel Českého statistického úřadu z loňského roku dokonce 14 % lidí ještě internet nikdy nepoužilo. Jejich podíl sice rok od roku klesá, ale není zanedbatelný. Online bankovnictví pak podle statistiků využívá 63 % české populace starší šestnácti let.


A tohle už jste četli?

Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.