I za nižší úrok se musí v bance zaplatit, tvrdí klienti

redakce Peníze.CZ | rubrika: Co se děje | 18. 12. 2008 | 22 komentářů
I za nižší úrok se musí v bance zaplatit, tvrdí klienti
Zkušenosti klientů bank s prapodivnými poplatky jsou zjevně nekonečné. Stěžují si třeba na poplatek za nižší úrok či za vyhotovení elektronických výpisů. Až do konce ledna mohou všichni na Peníze.cz zvolit nejabsurdnější poplatek, jaký banky účtují.

Některé poplatky, které banky účtují klientům, lze považovat za absurdní. Některé požadované částky ale mohou hraničit až s vydíráním. Svou zkušenost popisuje na serveru bankovnipoplatky.com klientka Komerční banky: „Zařizovala jsem si spotřební úvěr. Pracovnice mi vypočítala splátky, sdělila mi procenta. Až těsně před sepsáním a podepsáním smlouvy mi sdělila: „No, já jsem vám to počítala s výhodnějšími procenty. Musíte mi proto zaplatit ihned 950 Kč - buď hotově nebo vám to strhnu z účtu. Jestli mi ten poplatek, který je odměna pro mne, nedáte - celý výpočet splátek úvěru neplatí, protože vám budu muset dát o něco vyšší procento. Jen za 950 Kč budete mít nižší procento úroku.“ Přitom o nějakém poplatku za nižší úrok se za celou dobu pracovnice banky nezmínila, dodává zklamaná klientka.

Jednoduché to nemají ani fanoušci internetového bankovnictví. Zrušit si zasílání papírového výpisu z účtu zpravidla znamená snížení nákladů na správu účtu. Jenže potíž může přijít, když klient potřebuje některý ze starších výpisů. „Používám internet banking Mojebanka od KB. Zdálo se mi rozumné (ekologicky šetrné) zrušit papírovou formu výpisu a přejít na elektronické pdf výpisy. Po několika měsících, kdy mi přestaly být papírové výpisy doručovány, jsem potřeboval něco vyhledat. K mému překvapení na mojebanka.cz je k dispozici pouze výpis za poslední měsíc a o ostatní výpisy musím požádat prostřednictvím „Žádosti o archivní výpisy“, která je však zpoplatněna nemalou částkou za každý výpis,“ napsal klient Komerční banky.

ČSOB klienti vytýkají například poplatky za transakce do zahraničí či zpoplatnění některých administrátorských zásahů v internetovém bankovnictví. Česká spořitelna se dostala na klientský pranýř za stržení poplatků, i když banka špatně zaúčtovala transakce.

Vítězové minulých anket o nejabsurdnějších bankovní poplatek, poplatek za příchozí platbu, poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky a poplatek za vedení běžného účtu, banky zatím většinou nezrušily, zjistil server www.bankovnipoplatky.com. Zpravidla je zahrnuly do jednotlivých balíčků.

Nicméně existuje snaha bank o minimalizaci poplatků v rámci balíčků. Například klient České spořitelny může v rámci osobního účtu zvolit jako jednu ze služeb i nulový poplatek za výběr hotovosti z bankomatu. Čímž ovšem musí jinou službu z balíčku vyřadit.

Stejný trend lze pozorovat i u dalších bank v souvislosti s poplatkem za příchozí platbu či vedení běžného účtu, který se v případě balíčku proměňuje v poplatek za celý balíček služeb.

Banky se snaží zachování nejabsurdnějších bankovních poplatků odůvodnit nákladností služeb s nimi spojené. Tento argument byl nejvíce vyvracen u poplatku za příchozí platbu. Příchozí platby a v souvislosti s tím dostatek hotovosti zvyšuje bankám jejich finanční zdraví. Jedná se tedy o výhodu především pro banky, což jim ovšem nebrání v tom, aby ještě navíc zpoplatnily svého klienta.

Zvolit si letošní nejabsurdnější bankovní poplatek mohou i čtenáři Peníze.cz. První kolo hlasování trvá do konce ledna 2009. Pak bude následovat finálové hlasování.

Kolik ušetříte s fotovoltaikou?

Kolik ušetříte s fotovoltaikou?

Zjistěte své roční úspory zdarma a do 2 minut. S Řešímto.cz porovnáte nabídky od ověřených dodavatelů ve vašem okolí.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 22 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 12. 2008 19:14, Jana

mBank ? Plná spokojenost. Přijde mi výplata - neplatím žádné poplatky a naopak mi na úrocích připisují měsíčně cca 100,- Kč. Takže plus mínus na tom vydělávám oproti lidem v jiných bankách tak 200,- měsíčně ? To je docela dost...
Co myslíte, Patriku, flexibilitou a možnostmi banky? Mě nic neschází.
A když jste pracoval jako redaktor - psal jste vždy také jen o tom, co jste perfektně znal?
Proč máte zkušenosti z několika bank? Asi věčný přeběhlík. Jedině, že by jste měl již před důchodem a za sebou mnoho životních zkušeností. Jen v tomto případě - úctu k Vám.

+2
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (22 komentářů) příspěvků.

A tohle už jste četli?

Vybírejte nejabsurdnější bankovní poplatek

2. 12. 2008 | redakce Peníze.CZ | 7 komentářů

Vybírejte nejabsurdnější bankovní poplatek

Až do konce února můžete hlasovat ve finálvém kole ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek. Vyberte jeden z pěti nominovaných poplatků. Hlasovat můžete díky spolupráci Peníze.cz s... celý článek

I za chybu banky se platí

9. 10. 2008 | redakce Peníze.CZ | 6 komentářů

I za chybu banky se platí

Absurdních bankovních poplatků je zjevně stále dost. Od 1. října lze nominovat adepty na letošní titul nejabsurdnější bankovní poplatek. Za necelé dva týdny klienti upozornili několik... celý článek

Složité bankovní poplatky už jde propočítat na bankovních kalkulačkách

23. 9. 2008 | Věra Tůmová

Složité bankovní poplatky už jde propočítat na bankovních kalkulačkách

Společný průzkum serverů Penize.cz a www.bankovnipoplatky.com o nesrozumitelných a složitých poplatcích bank nutí finanční instituce k zprůhledňování informací o poplatcích. Banky a... celý článek

Za co platí průměrní Češi bankovní poplatky

13. 5. 2008 | redakce Peníze.CZ | 1 komentář

Za co platí průměrní Češi bankovní poplatky

Průměrní klienti českých bank jsou rok od roku aktivnější. Na účtu uskuteční více transakcí, navíc až tři čtvrtiny z nich zadají pomocí přímého bankovnictví. Ať už je to přes telefon... celý článek

Zjistěte zdarma cenu fotovoltaiky pro váš dům

Nezávislý srovnavač fotovoltaik Řešímto.cz

Partners Financial Services