Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Ideální banka II: věrné klienty banka náležitě odmění

Ideální banka II: věrné klienty banka náležitě odmění
Ideální banka si svých klientů patřičně cení. Sestavuje pro každého klienta tzv. Index loajality, podle něhož ho odmění například vyšší úrokovou sazbou u termínovaného účtu. Tak si představuje budoucnost vítěz soutěže Ideální banka 21. století.

Ideální banka má sice propracované internetové bankovnictví, ale také vychází vstříc těm, kteří raději jednají přímo s úředníky. Pobočky má téměř všude. A na pobočkách poskytuje výborné služby.

Soutěž Ideální banka 21. století

Soutěž pořádaly už druhým rokem Poštovní spořitelna spolu se serverem www.bankovnipoplatky.com. Studenti měli napsat esej na téma, jak si představují ideální banku. Vítěz, Michal Obrázek z Vysoké školy ekonomické, získal odměnu 20 tisíc korun a možnost stáže v Poštovní spořitelně.

Hned za vchodem v prostorách městské pobočky se nachází menší místnost. Nese nenápadné onačení KCPK (Kontaktní centrum pro potenciální klienty), kterému klienti i zaměstnanci bankyfamiliérně říkají „Kácépéčko“. „Kácépéčko“ slouží jako první kontaktní místo pro zákazníky, kde mohou získat přehled o všech produktech a službách Ideální bankya přítomní odborníci jim pomohou vybrat produkty, které jsou pro mě opravdu nejvhodnější.

Ideální banka 3

O nově příchozí klienty se stará Kontaktní centrum pro potenciální klienty.
Ilustrace: Štěpán Růt

Oddělení nahrazuje řadu propagačních letáků, které stejně nikdo nečte nebo jim nerozumí. Pořádá workshopy a prezentace produktů, přičemž potenciální zákazník může přijít prakticky kdykoli. Připraveny jsou studie, které porovnávají produkty a služby Ideální banky a ostatních neideálních bankovních institucí. Ideální banka je ve všech ohledech, ať už v širokém spektru produktů nebo jejich cenou, vždy ta nejvýhodnější. Ačkoli si vzpomínám, že jednou mi odborníci Ideální banky sami sdělili, že konkurenční produkt je levnější.

Ideální banka si uvědomuje, že budování důvěry a férové chování ke klientům je to nejdůležitější pro dlouhodobý a zdravý vztah banky s klientem. Proto vím, že bance mohu důvěřovat, a víc si ji proto vážím. Doba, po kterou byl zmiňovaný konkurenční produkt levnější, navíc netrvala dlouho.

V bance se nečekají fronty, vše každé setkání lze naplánovat v předstihu. Pokud si však klient předem schůzku nedomluví, okamžitě ji sjedná některá z hostesek. Klient může zatím vyčkat v pohodlné kožené sedačce, které lemují kruhový tvar haly. K dispozici má notebook s připojením k internetu a telefon, a to přesto, že čekání na osobního asistenta nikdy není dlouhé. V bance neexistují klasické bankovní přepážky, vše lze diskrétně vyřídit v přilehlých kancelářích. Klienti, kteří řeší rozsáhlé finanční a investiční projekty a tráví v bance více času, mohou využít konferenčních místností.

Na pobočce se objevuje i několik čelních představitelů banky, kteří se věnují „obyčejným“ klientům. Nedávno jsem při zakládání termínovaného vkladuspolupracoval s ředitelkou Ideální banky. Prý tak má blíže ke klientům a lépe zná jejich potřeby. Já jí na oplátku prozradil, že mi takový přístup dává najevo, jak moc jsem pro banku důležitý. Líbí se mi také, že banku vede žena, Ideální banka je místem rovných příležitostí.

Ideální banka 4

O ideální bance lze zatím jen snít. Rozsáhlé služby bez poplatků jsou nejspíš utopií.
Ilustrace: Štěpán Růt

Ideální banka je místem bez poplatkůs širokým portfoliem produktů a služeb, které lze klientům ušít na míru. Banka také zvýhodňuje dlouhodobé klienty. Pro vlastní potřeby zavedla tzv. Index loajality, který sleduje u každého klienta. S rostoucí dobou, po kterou klient bankovní produkty a služby využívá, s množstvím používaných produktů, ale také s klientovou spolehlivostí při splácení roste Index loajality. Klienti s vyšším Indexem mohou využívat výhod, která banka nabízí. Jde zejména o poskytnutí vyšších úvěrůnebo zvýšení úrokové sazby z termínovaných vkladů.

Banka si uvědomuje, že klienti jsou rovnocenní partneři, a že se jeden bez druhého neobejde. To dala najevo zavedením úročeného běžného účtu. V mém případě jsou úroky sice menší, ale i tak člověka peníze navíc potěší a banka zároveň dokáže, jak moc si cení, že může pracovat s mými penězi. Kdyby v Ideální bance existovaly nějaké bankovní poplatky, byl by připisovaný úrok právě na jejich pokrytí. Banka vypočítá měsíční úrok (od prvního k poslednímu dni měsíce) standardně ve výši 1 procento jako průměr ze stavu účtu po každé transakci. Pokud zůstatek na účtu neklesne po dobu tří měsíců pod 20 tisíc korun, zvýší se úrok na 2 procenta. Uvedená úroková sazba je standardní a zvyšuje se s růstem Indexu loajality. Ideální banka si prostě věrných zákazníků cení.

Redakčně upraveno.

Autor je student Vysoké školy ekonomické v Praze.

Jak dnes banky odměňují věrné klienty? Podělte se o zkušenosti.

 

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

0
Ano
Ne

Diskuze

17. 3. 2009 | 11:00 | Zippus Limited

Zippus Limited Vam pomuze od socialistickeho bankovnictvi, otevreme Vam bankovni ucty u renomovanych bankovnich domu ve Svycarsku vcetne vsech potrebnych sluzeb. Nasi bankovni partneri poskytuji servis v ceskem popr. slovenskem...více

4. 3. 2009 | 8:17 | jesten

Stejne tak Ceska Sporitelna sice halasne vyhlasila slevy za vedeni Osobniho uctu, ale pokud si myslite, ze to bude automaticky podle vyse vaseho obratu na uctu, tak se seredne mylite. Musite si dojit na pobocku, sepsat dodatek...více

4. 3. 2009 | 6:41 | Ing.j.s.

Ideální banka by měla klienta informovat o změnách, ne jako kouzelné obálky ČS. Ing.banka snížila úroky u spořícího účtu o půl procentního bodu, ale alespoň to napsala. Česká spořitelna u spořícího ůčtu dříve měla 3% jako...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Přijetí přidělení a zřeknutí se úvěru, Depozitář, Diverzifikace, andrej babiš, miroslav uďan, elektronická evidence tržeb, michal wantulok, banky, libyjský dinár, hybridní karty, Ludvík Bohman, majitelé, ČEZ, ironing ladies, rozpočtovápravidla, měď, kapacitní zátěž, U Petrské věže

4J87444, 4J87444, 4J87440, 2J45697, 4J87444

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK