Popis je způsob vyjádření sloužící k detailnímu popsání osoby, místa, věci nebo události. Může mít formu psaného projevu, anebo také verbálního vyjádření. Slouží k tomu, aby druhá osoba nebo případně skupina osob měla představu o dané věci. Jejím účelem je tedy vytvoření obrazu v mysli druhé osoby.
Popis je také literární forma, která se objevuje v literatuře, novinařině a dalších textech. Klíčovými prvky popisu jsou detaily, na které se text zaměřuje. Zvýrazňuje určité rysy dané popisované věci nebo jevu a také ho charakterizuje. Popis zpravidla zahrnuje informace o vzhledu, chování, zvuku nebo jakékoliv jiné smyslové vnímání. K napsání popisu je také potřeba mít dobrou slovní zásobu a používat vhodný jazyk.
Články | Danuše Pecharová | 18. 5. 2005
Na první pohled příjemná grafika a přehledné uspořádání. To hlavní, za co si 'raiffeisenka' zaslouží pochvalu, je ale něco jiného. Je to skutečně on-line stavební spořitelna.
Články | Jiří Pospíšil | 11. 7. 2005
Hlavní evropské akciové indexy se v půli týdne podívaly na nová tříletá maxima. Následně ale akcie poznamenaly exploze v Londýně. Burzy ráno výrazně poklesly, během dne ale ztráty vymazaly - americké zcela, evropské částečně. Silně volatilní byla i ropa, ta po útocích oslabila ze zhruba 62 dolarů až na 57,20 dolarů za barel.
Články | Petra Lampová | 21. 11. 2001
Řešíte problém, jestli si máte koupit dům či byt? Nebuďte malicherní. Kupte si rovnou zámek. Můžete tak získat výjimečné bydlení, často za ceny nižší než "obyčejného" rodinného domku.
Podílové fondy | Petr Fejtek | 22. 10. 2007
Týden se 650 miliony korun by nebyl špatný, ačkoli 440 milionů z toho si připsaly zajištěné fondy i díky speciálu privátního bankovnictví ČSOB. Ale týden skončil velmi pesimisticky, což v říjnu může vyvolávat nepěkné vzpomínky.
Články | Zdeněk Fekar | 20. 2. 2001
Trčíte v hypermarketu už přes hodinu, péčí vaší manželky narůstá objem pojízdného vozíku, vaše dítko vesele dovádí mezi nákupními cestičkami a vy se už pekelně nudíte? A najednou přichází nějaká žena s visačkou hypermarketu a začne křičet na vaše dítě, že je to neposedný harant? A je po nudě! Co s tím uděláte?
Pojišťovny | Věra Tůmová | 29. 11. 2007 | 2 komentáře
Když pojišťovny zamezí pojistným podvodům, třeba prostřednictvím centrální databáze pojistných událostí, může se důvěryhodným klientům snížit cena pojištění, říká v rozhovoru pro Peníze.cz Roger Walsh z Britského institutu pro řízení úvěrů.
Články | Jiří Pospíšil | 17. 1. 2005
Americké burzy negativně neovlivnila ani tak výše zveřejněného obchodního deficitu, který dosáhl rekordních 561,3 mld. dolarů, jako spíš opětovný růst ceny ropy a zvyšující se počet nových žádostí o podporu v nezaměstnanosti. Zisky evropských firem naopak trápí levný dolar, kvůli silnému kurzu eura totiž řada firem nedosáhla očekávaných výsledků.
Články | Josef Janda | 13. 12. 2006 | 5 komentářů
V České republice zuří lítý boj mezi jednotlivými poradenskými firmami, které využívají nejrozmanitější způsoby a techniky pro získání klienta. Jaké chování a postupy finančních poradců či zprostředkovatelů finančních produktů mohou být signálem, že "něco není v pořádku"?
Články | Zdeněk Holásek | 22. 7. 2005 | 3 komentáře
Začátkem července vstoupil v účinnost zákon o registračních pokladnách. Tato norma nejenom že nebude účinným nástrojem v boji proti daňovým únikům. Některé její pasáže jsou navíc skutečnými "skvosty", bohužel jedna z dalších nepříliš potěšujících ukázek tvořivosti našich zákonodárců.