Komentář | Vojtěch Dobeš | 18. 8. 2020 | 110 komentářů
![Škodovka změní kurz. Proč z ní nebude druhá Dacie]()
Mateřský Volkswagen chce změnit směřování Škody Auto. A Českem proběhla vlna odporu: zlí Němci už nedovolí Škodovce stát se českým BMW. Ve skutečnosti bychom možná měli být za změnu rádi – ať jako zákazníci domácí automobilky, nebo lidé víc či míň ekonomicky závislí na její prosperitě.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 5. 8. 2020 | 38 komentářů
![Dacia Duster na LPG: Trefa pro spořivého Čecha]()
Terénní Dacia je oblíbencem českých motoristů už po celou dekádu. Když jsme nedávno otestovali její vrcholnou verzi, zjistili jsme, že je to schopné SUV za relativně dostupnou cenu. Teď ale vyzkoušíme levnější variantu se základním motorem a pohonem na LPG.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 27. 2. 2020 | 12 komentářů
![Levné, ale schopné SUV. Vyzkoušeli jsme Dacii Duster]()
SUV jsou největším trendem automobilového světa. Fungují však spíš jako symbol majetku a postavení než praktický nástroj pro pohyb terénem. Najdou se ale výjimky. Jednou z nich je vlajková loď rumunské značky Dacia.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 13. 2. 2013 | 6 komentářů
![Trh aut 2013: Kdo zlevní, vyhraje!]()
Český trh s novými vozy vykazuje počátkem letošního roku řadu zajímavých přesunů, které souvisejí především s cenovou politikou jednotlivých automobilek. Kdo navzdory zvýšené DPH zlevnil, slavil v prvním souhrnu trhu roku 2013 až nečekané úspěchy.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 28. 12. 2011
![Záruky na auta: liší se o roky a o tisíce korun]()
Dva, tři, ale také sedm, a dokonce třicet let. Záruky na nové vozy se víc než garancemi jako takovými staly marketingovým nástrojem automobilek. Na co si dát ve změti lákavých čísel pozor?
Co se děje | Jindřich Hradecký | 14. 12. 2011 | 3 komentáře
![Ceny aut stále klesají. Kdy nakoupíme pod sto tisíc?]()
Renault hodlá uvést na trh vůz, který bude stát 2 500 eur – tedy pouhých 64 tisíc korun. Zpráva z konce listopadu jen dokládá, kam se trh s auty dostal. Zatímco rohlíky zdražují a zdražují, auta stále zlevňují. Přitom jsou bezpečnější a umějí toho víc než dřív.
Komentář | Michal Kašpárek | 26. 8. 2011 | 4 komentáře
![Tunit rezavého favorita, nebo koupit nové auto? „Reformní“ vlády roky zkoušejí to první]()
Ať už si voliči v poslední dekádě vybrali, že chtějí jezdit levnou dacií nebo luxusním volvem, všechny reformy připomínaly lepení dílů z těchto aut na starého favorita. Státní správa drandí ve dvacet let starém modelu a chybí odvaha definitivně ho poslat do šrotu.
Publicistika | Luboš Palata | 19. 4. 2011 | 6 komentářů
![Dobře prodaná Škodovka]()
Mladoboleslavská Škoda Auto je nejúspěšnější automobilkou celé postkomunistické Evropy. Otázkou však je, zda jí to do budoucna vydrží.
Co se děje | Ondřej Tůma | 22. 10. 2010 | 5 komentářů
![Jak moc Volkswagen ovlivní vývoj škodovek?]()
Úspěchy automobilky Škoda Auto jsou trnem v patě koncernu Volkswagen Group. Zvýšení prodeje škodovek totiž jejich výrobce VW paradoxně finančně poškozuje. Vedení Volkswagenu by v následujících letech mohlo svými zásahy negativně ovlivnit vývoj mladoboleslavské značky.