Jak na to | Ivo Jeník | 11. 4. 2011
Kolikrát jste uvažovali o změně práce, tchyně, vlády, životního stylu? Pokud aspoň jednou, patříte k většině obyvatel republiky. Pokud jste přemýšleli i o změně banky, jste v menšině (podle loňského průzkumu ji zvažovala třetina Čechů). Díky takzvanému Kodexu mobility by to přitom měla být změna nesrovnatelně snazší než ty předchozí. Je tomu ovšem skutečně tak?
Komentář | Dagmar Prajzlerová | 17. 3. 2011 | 32 komentářů
Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. Krásně zpívají i bankéři – všichni ten příběh znají, všichni ho zažili. Ne každý má naštěstí zkušenost s jeho volným pokračováním, příběhem o tom, co se ptáčkům dělá, když chtějí frnknout k jiné bance.
Co se děje | Ondřej Tůma | 22. 3. 2012 | 14 komentářů
Už jste někdy od Čecha slyšeli upřímně zamýšlenou větu: „Jsem spokojený bankovní klient“? Já ne. I když v posledních letech nastal určitý posun k lepšímu, k ideálu máme ještě hodně daleko.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 25. 3. 2011 | 6 komentářů
V dalším pokračování oblíbené ankety Očima expertů jsme se tentokrát zeptali odborníků, jak jsou spokojeni se službami, které jim poskytuje jejich banka.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 2. 5. 2022 | 11 komentářů
Většina obyvatel Česka (54 %) využívá jen jednu banku. Dvě nebo více bank využívá 44 % lidí, zatímco před pěti lety to bylo téměř 60 %. Ukázal to průzkum agentury Simply5 pro Air Bank na reprezentativním vzorku tisícovky respondentů ve věku 18 až 65 let.
Rozhovor | Martin Vlnas | 22. 7. 2015 | 8 komentářů
„V centru našeho zájmu je klient, kterému nabídneme nejlepší služby přesně podle jeho potřeb. Zní to jednoduše, ale je za tím promyšlená strategie. Nejsme nízkonákladová banka – naším hlavním krédem je co nejvyšší kvalita za dostupné ceny,“ říká Jiří Antoš, člen představenstva Sberbank CZ zodpovědný za retailové bankovnictví.
Komentář | Radek Petráš | 8. 6. 2011 | 21 komentářů
V první lavici plastelínový pán ve žluté košili, vedle Tomáš s červenou bouřkou a hned za nimi paní, co kazí v divadle Shakespeara. A další studentíci. „Pomalu končí doba, kdy jste mohli klienty odrat o tři tisíce ročně za běžné transakce, aniž byste o něj přišli,“ říká učitel s anglickým přízvukem.
Jak na to | Roman Baroš | 31. 1. 2012 | 29 komentářů
Je dost pravděpodobné, že nemáte ten nejlepší účet. A je také dost pravděpodobné, že to víte. Tak proč jste ho ještě nezměnili? Kupodivu v tom nejste výjimeční, jakousi iracionální nechuť k takové změně cítí kdekdo. Přitom na tom nic není. Jak na to?
Jak na to | Ondřej Tůma | 7. 4. 2011 | 4 komentáře
Díky Kodexu mobility klientů může být změna banky snadnou záležitostí. O existenci tohoto dokumentu, kterým se banky zavazují k součinnosti při vyřizování všech náležitostí, však spousta jejich zákazníků nemá ani tušení.
Jak na to | Ondřej Tůma | 17. 3. 2011 | 36 komentářů
Změna banky, u které mají lidé své účty, by díky Kodexu mobility neměla být velký problém. Ve skutečnosti však dochází ze strany finančních institucí k nátlaku, který má k dodržování jakýchkoliv pravidel velmi daleko.
Seriál | Jan Müller | 15. 11. 2023
Změnit svůj hlavní bankovní účet je zatraceně jednoduché. A většinou se to dá zařídit od stolu. Nevěříte? Tak jdeme na to.