Kvalitní bankovní služby? Zatím jen zbožné přání

Ondřej Tůma | rubrika: Co se děje | 22. 3. 2012 | 14 komentářů
Už jste někdy od Čecha slyšeli upřímně zamýšlenou větu: „Jsem spokojený bankovní klient“? Já ne. I když v posledních letech nastal určitý posun k lepšímu, k ideálu máme ještě hodně daleko.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 3. 2012 12:44, jezevec

já bych to ještě doplnil - umožňuje-li bankovní systém kdekoliv na světě ověřit kreditku za pár vteřin, což umožňuje - měl by umět ve stejném čase i provést běžný příkaz k úhradě. a souhlasím s názorem že v době on-line spojených počítačůby to měla být ta nejzákladnější služby bez nějakých extra poplatků a příplatků. prostě nějaká krůta to natypuje a odešle, a ono to nebude civět hodiny a dny v nějakém zaúčtovacím centru, ale zobrazí se to bance příjemce v podstatě v reálném čase.

Zobrazit celé vlákno

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 3. 2012 13:44

taky bych si pral, abych dostal jeste teplej rohlik v jakoukoliv denni ci nocni dobu. ale ti pekari na me pekne kaslou, a teplej rohlik si kupuju jen kdyz zrovna trefim cerstvou varku. kvalitni pekar by mel dodavat teplej rohlik ihned!

zeptejte se nejakeho zamestnance banky, ktery zpracovava platby, aby vam vysvetlil jak to v tech bankach chodi. a ja slibuju, ze zajdu za mym pekarem, a zeptam se ho, proc mi nemuze zajistit neustale jeste teply pecivo...

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 14 komentářů)

3. 10. 2012 8:47 | Lenka

tak by mne zajímalo proč nemáme možnost takových služeb jako v zahraničí nápříklad i v takzvaných třetích zemích. Zde je možné mít Kreditní účet a úrok který platíte za přečerpání je Vám případě že na účet vložíte peníze do plusu vyplácen ve váš prospěch příklad 8% za mínus ale i 8% za moje peníze v plusu. Proč to jinde jde a u nás ne??? Dotazuji se na tuto službu už 5 let bez úspěchu takový účet bych uvítala a všechny peníze svěřila takovéto bance.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 3. 2012 22:52 | mailo

jak to tak ctu, tak tu budu asi jediny spokejeny s kvalitou, podminkama, poplatkama, uroky i s klientskym servisem :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 3. 2012 17:41 | Pavel

BÚ mám u mBank, spořáky u AXA a Wustenrot a kromě trochu kostrbatého IB AXA jsem spokojený klient. Nyní mě ČSOB v rouše Poštovky zdražila účet neziskové organizace a tak přejdu (jako právnícká osoba) k FIO. Tak jsem na ně zvědav.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2012 12:23 | dudínek

Kdo chce účet zadarmo se standartními službami v ceně i s výběrem z bankomatů tak tady máte nabídku. GE Money Bank, účet Genius Gratis. Stačí dojít na pobočku banky, požádat o zřízení účtu a předložit tento kód: 0000941968.
Pro bližší info kontaktujte na emailu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 3. 2012 22:28 | MoB

Podívejte... kecy, samé kecy. Jak psal jezevec, ověření kreditky v reálném čase funguje. Srovnání s rohlíkem je fakt hodně mimo, to jste si měl dát víc záležet, takto jste k smíchu. No a jinak - zkoušel jsem googlit a zdá se, že se to různě liší od "do 2 minut od odeslání příkazu do FEDu" (v USA, tj. po předání do clearingu se připisuje OKAMŽITĚ! - u nás během několika hodin) až po několik dní. FED má uzávěrku v 18:30, ČNB prakticky v 15:30 (pak se drasticky zvyšují poplatky za převod). A tak dále, nechce se mi to hledat.
Ale fakt by mě zajímalo, s jakými lhůtami tyto operace probíhají v jiných zemích: EU, USA, jiné vyspělé země.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 3. 2012 19:29

sam pocitac ty platby neprovede. stejne jako pekar musi pripravit testo a pak ho da do pece, ktera vse dokonci.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 3. 2012 18:40 | eďa

Bankovní služby stojej velký prachy, ale lidi to vyžadujou a chtěj do ní sypat pořádný prachy, tak proč jim bránit ? Ať do nich nasypou sebe víc, budou mít stále stené nic. Ať platěj, ale když si to spočítáte, každý neumí počítat, což chápu, ten každý je přece produktem bezplatného školství, tak levnějc výjde koupě celé té či oné banky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 3. 2012 15:16 | Nox

Jenze rohliky pece opravdu clovek s pomoci stroju, ale bankovni platby dela pocitac sam.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 3. 2012 13:44

taky bych si pral, abych dostal jeste teplej rohlik v jakoukoliv denni ci nocni dobu. ale ti pekari na me pekne kaslou, a teplej rohlik si kupuju jen kdyz zrovna trefim cerstvou varku. kvalitni pekar by mel dodavat teplej rohlik ihned!
zeptejte se nejakeho zamestnance banky, ktery zpracovava platby, aby vam vysvetlil jak to v tech bankach chodi. a ja slibuju, ze zajdu za mym pekarem, a zeptam se ho, proc mi nemuze zajistit neustale jeste teply pecivo...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 3. 2012 12:44 | jezevec

já bych to ještě doplnil - umožňuje-li bankovní systém kdekoliv na světě ověřit kreditku za pár vteřin, což umožňuje - měl by umět ve stejném čase i provést běžný příkaz k úhradě. a souhlasím s názorem že v době on-line spojených počítačůby to měla být ta nejzákladnější služby bez nějakých extra poplatků a příplatků. prostě nějaká krůta to natypuje a odešle, a ono to nebude civět hodiny a dny v nějakém zaúčtovacím centru, ale zobrazí se to bance příjemce v podstatě v reálném čase.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 3. 2012 9:37 | MoB

Dobře, tak jinak: chtěl bych, aby to byl standard, ne služba za 50-200 Kč. V dnešní technologicky vyspělé době není pro jednodenní převody jiný důvod, než-li neochota bank a ČNB tuto operaci zrychlit. (Když jde v e-shopu zjistit informace o zboží a toto objednat během hodiny a když při platbě kartou dokáže e-shop to zboží i expedovat, nechápu průtahy při jednoduchém převodu z banky A do banky B.)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 3. 2012 8:22 | Michal Kára

To co vám údajně chybí normálně existuje, banky tomu říkají "expresní platba".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 3. 2012 8:17 | lada

Jsem u FIO banky 2 roky a jsem "spokojený klient".
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 3. 2012 8:04 | MoB

Moment, v nadpise je "kvalitní" a ve větší části článku se řeší spíš cena než kvalita... Ujasněte si, do čeho vlastně chcete tepat :)
K té kvalitě (když už ji autor tak trošku opominul) - chybí mi rychlé mezibankovní převody. A za rychlé považuju do hodiny, v nejhorším případě ten samý den. Clearing ČNB by to měl umožnit, ale jestli se nepletu, pracuje taky v denních cyklech - a poplatky ke konci jednoho cyklu (mám pocit ve tři odpoledne!) jsou vskutku nechutné. Banky teď musí ze zákona provádět příkaz (připsat částku na cílový účet) do druhého dne, to je samozřejmě lepší než do dvou dnů. což platilo ještě poměrně nedávno, ale je to pořád slabé, v době online zúčtovacích systémů... hodně slabé.
Taky by banky měly opravdu zapracovat na komunikaci: CRM asi většinou mají, ale zásadně nepoužívají (proč?) a - jak píše autor - spíš tlačí bez smyslu další produkty (vivat Česká spořitelna, tam jsem si opravdu užil, a to jsem tam neměl účet). V tomto mě hodně zklamala Raiffeisenbank, komunikace v posledním roce a něco naprosto vyhasla a omezila se na posílání nového znění VOP, dokonce jenom plného znění (asi jsem si měl vytisknout obě verze a porovnávat slovo za slovem...?). Takto komunikace vypadat co? Takto komunikace vypadat nemá. O nějaké speciální nabídce pro stávající klienty, když tito něco potřebují, bych ani nemluvil... neexistuje (resp. když jsem něco potřeboval já, neexistovala).
Poslední poznatek, starší banky zapomínají občas inovovat tam, kde je to žádoucí. Speciálně Raiffeisenbank, po převzetí eBanky, se na internetové bankovnictví dnes eKonta vyflákla zcela. (OK, byly tam jedna nebo dvě "podstatné" inovace jako automatické doplnění účtů a symbolů pro platby daně a to tedy vážně není mnoho.)
Takže ano, prostoru ke zlepšování je opravdu hodně.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Kalvoda

advokát a exministr

Ivana Šachová

podnikatelka, Silex

Jan Kalvoda
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ivana  Šachová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services