Poradna - Reklamace opravy a servisu

Dobrý den, Obracím se na Vás s prosbou o právní radu. Abych svůj problém vysvětlil, začnu poněkud šířeji. Jsem anesteziolog, který kromě práce v nemocnici poskytuje anestezie na pracovišti plastické chirurgie. Veškeré vybavení, včetně přístrojů je moje a já platím veškeré náklady s jeho provozem. Tzn. i náklady na povinnou pravidelnou revizi zdravotnických prostředků (BTK) a případné opravy. Základem mého vybavení je anesteziologický přístroj od firmy Draeger. Přístroj je velmi drahý a taktéž jeho opravy jsou velmi drahé. I malé součástky stojí leckdy desetitisíce korun. K jeho provozu je potřeba mít zdroj hnacího plynu. Proto jsem zvolil na doporučení servisního technika bezolejový kompresor se sušičem vzduchu. Vybral jsem si firmu Techno-air s.r.o., kde mi její pracovník poradil typ Carat 106 E. Tento přístroj jsem zakoupil v roce 2012 a nechával pravidelně ročně provádět BTK. Komunikace s touto firmou byla trochu obtížnější a drobné výtky jsem měl vždy, ale to není předmětem mého problému. Začátkem dubna t.r. začala na mém přístroji od firmy Draeger porucha. Promptně byla provedena prohlídka, kde jako příčina byla shledána přítomnost vody ve vzduchovém potrubí od kompresoru. Hrozí oprava, která může stát až několik set tisíc korun! Okamžitě jsem volal pracovníkovi Techno-airu panu Kučerovi. Ten mi sdělil, že příčinou vody v potrubí je zřejmě nasycenost náplně adsorbčního sušiče, který měl být vyměněn. Při mém dotazu, jak je to možné, když provádějí pravidelně BTK, kde je povinností funkčnost zkontrolovat. V montážních listech z minulých pravidelných prohlídek je vždy uvedeno, že byla provedena servisní prohlídka vnitřních dílů kompresoru a dokonce i nasycenost adsorbčního sušiče, vše OK! Pan Kučera ale tvrdí, že pravidelná výměna adsorbčního sušiče je uvedena v návodu a musím ji chtít já. Nakonec jsem se nehádal a nechal kompresor opravit s tím, že pokud bude nákladná oprava i anesteziologického přístroje od firmy Draeger, tak zvážím poradu s právníkem. Kompresor od firmy Techno-air mi byl vrácen opravený 15.4. Na dodacím listu bylo uvedeno: Kompresor vrácen po provedení pravidelného servisu + výměny náplně adsorbčního sušiče. 29.4.2016 mi byla dodána faktura, kde kromě výměny sady náplně adsorbčního sušiče v ceně 2400 Kč. byly účtovány i výměny dalších dílů o kterých mě nikdo neinformoval!!! Celková cena opravy je 19,5 tis. Kč., což je polovina pořizovací ceny!!! Je takové jednání se zákazníkem vůbec možné a existuje nějaká forma právní ochrany? Prosím o Vaši laskavou odpověď. S díky Michal Kroupa

Dotaz poslal/a: kroupmic, 01. 05. 2016 18:46

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Váš dotaz je mimo rámec spotřebitelského práva, ve vztahu mezi dodavateli jste oba v pozici podnikatelů, a tudíž se na Vás nevztahuje přísná ochrana jako v případě, kdybyste si podobné věci pořizoval k nepodnikatelským účelům do domácnosti. Je na každém podnikateli, jakého smluvního partnera (dodavatele) si vybere a jaké podmínky servisu a reklamace si s ním smluví. Obecně lze říci, že servis kompresoru je smlouvou o dílo a zhotovitel (tedy servis) odpovídá za jeho provedení a za to, že zboží je při předání v pořádku dle specifikací, jak bylo domluveno a jak je pro údržbu konkrétního přístroje běžné. Servis by měl k opravám a kontrolám přistupovat s řádnou péči člověka, který se přihlásil k určitému povolání, ve smyslu ustanovení § 5 občanského zákoníku by tedy mělo být spolehnutí na to, že svěří-li se věc odborníkovi, bude závazek proveden odborně. Je-li kontrola adsorbčního sušiče věcí, kterou by měl zvládnout dle návodu uživatel, tím spíše by se na ni měl zaměřit profesionál pověřený servisem a kontrolou. Pokud tak neučinil, jednal zřejmě s nedostatkem péče a odpovídá za škodu, kterou způsobil. Ve věci dodání jiných služeb, než byly objednány, je třeba vycházet z objednávky, jejího potvrzení a odhadu ceny. Odhadnutou cenu nelze podstatným způsobem zvýšit, není-li o tom zákazník předem informován. Ve Vaší věci doporučujeme najmout advokáta, protože je opravdu mimo rámec spotřebitelského práva, kterým se zabýváme. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne. Váš dTest

dTest, 14. 05. 2016 12:32

Výpis článků s klíčovým slovem ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Jak jsou otevřené obchody. Kdy a kde si teď nakoupíte

27. 10. 2020 | Petr Kučera | 10 komentářů

Jak jsou otevřené obchody. Kdy a kde si teď nakoupíte

Státní svátek, nouzový stav a k tomu ještě několik postupně vydaných vládních nařízení. Co to znamená v praxi? Zkusíme to shrnout.

Med posílí imunitu. Dejte si ale pozor, co kupujete

18. 10. 2020 | Renata Lichtenegerová | 9 komentářů

Med posílí imunitu. Dejte si ale pozor, co kupujete

Lehce se falšuje a dobře prodává. Pro podvodníky je lákavou komoditou, a to i po velkých kauzách s antibiotiky a doslazováním, které trh částečně očistily. Supermarkety si kvalitu víc hlídají, podvodníci však změnili strategii.

Šmejdi přijdou o energii. Podvodníky zkrotí nová pravidla

29. 9. 2020 | Veronika Hejná | 8 komentářů

Šmejdi přijdou o energii. Podvodníky zkrotí nová pravidla

Poslanci mají v tomto týdnu začít projednávat novelu, která chce omezit nepoctivé zprostředkovatele při prodeji elektřiny a plynu.

Kdy jsou zavřené obchody. Otevírací doba o svátcích

26. 9. 2020 | Petr Kučera | 29 komentářů

Kdy jsou zavřené obchody. Otevírací doba o svátcích

Zákaz prodeje se týká osmi dnů v roce. Které to jsou a jaké obchody mají výjimku? Tady je aktuální přehled.

Lidl spouští věrnostní program se slevami na míru

17. 9. 2020 | Jiří Hovorka | 49 komentářů

Lidl spouští věrnostní program se slevami na míru

Lidl v Česku spustil svůj věrnostní program Lidl Plus. Dostupný je jako aplikace, která je ke stažení v App Store a Google Play. Věrnostní karta má v telefonu podobu QR kódu, který v průběhu markování zboží zákazník přiloží ke skeneru a může čerpat výhody.

Roušky se vracejí do budov po celém Česku. Tady jsou výjimky

9. 9. 2020 | Petr Kučera | 39 komentářů

Roušky se vracejí do budov po celém Česku. Tady jsou výjimky

Od čtvrtka 10. září bude povinné zakrytí úst a nosu ve vnitřních prostorách budov v celé republice. Výjimkou je bydliště nebo místo ubytování (například hotelový pokoj). Povinnost samozřejmě dál platí i pro hromadnou dopravu. Oznámil to ministr zdravotnictví Adam Vojtěch. 

Za zrušený zájezd už nemusíte dostat voucher

1. 9. 2020 | Petr Kučera | 4 komentáře

Za zrušený zájezd už nemusíte dostat voucher

Za zájezd, který měl začít po 1. září a cestovka ho zruší, máte nárok na vrácení peněz. Složitější situace vznikne, když bude – podobně jako při lyžařských zájezdech do Itálie na začátku března – tvrdit, že varování úřadů, povinné testy nebo karanténa vám přece zájezd nezkazí.

Ovoce teď může zlevnit. A proč vlastně prudce zdražilo

31. 8. 2020 | Renata Lichtenegerová | 12 komentářů

Ovoce teď může zlevnit. A proč vlastně prudce zdražilo

Ceny jablek i dalšího ovoce a zeleniny stouply nejrychleji za posledních deset let. K loňské slabé úrodě se přidaly dopady koronaviru. Stačí teď ke zlevnění, že letos častěji pršelo?

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

6. 8. 2020 | Veronika Hejná

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

Prodloužená záruka ke zboží – to zní lákavě. Někdy vám ji obchodník dává zadarmo jako součást nákupu, jindy si ji můžete přikoupit jako volitelný nadstandard. Na co si dát pozor, ať neplatíte zbytečně?

ČOI varuje před nabíječkou baterií z Moravy

5. 8. 2020 | Petr Kučera | 2 komentáře

ČOI varuje před nabíječkou baterií z Moravy

Nabíječka baterií Emos Smart 4/N8168S může znamenat pro spotřebitele vážné bezpečnostní riziko. Při zapojení do elektrické zásuvky a dotyku uživatele může dojít k zásahu elektrickým proudem. Upozornila na to Česká obchodní inspekce.

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

23. 6. 2020 | dTest

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce záruku omezit.

Operátoři ruší poplatek za vrácení nevyčerpaného kreditu

15. 6. 2020 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

Operátoři ruší poplatek za vrácení nevyčerpaného kreditu

Všichni tři velcí operátoři zrušili poplatek, kterým svým zákazníkům od dubna ztěžovali využití jednoho z nových práv podle zákona o elektronických komunikacích. 

Lidl a Penny varují před podvodem. Slibuje výhru, sebere peníze

15. 6. 2020 | Jiří Hovorka | 18 komentářů

Lidl a Penny varují před podvodem. Slibuje výhru, sebere peníze

Obchodní řetězce Lidl a Penny varují před podvodnými soutěžemi, které zneužívají jejich jméno a z lidí se snaží dostat osobní údaje i peníze. Podvodníci lákají na poukázky ve výši 20 tisíc korun za pouhé vyplnění dotazníku. 

Chcete vrátit kredit, zaplaťte. Operátoři vyzráli na nový zákon

22. 5. 2020 | Jiří Hovorka | 9 komentářů

Chcete vrátit kredit, zaplaťte. Operátoři vyzráli na nový zákon

Zbylo vám 180 korun na nevyčerpaném kreditu u operátora, od něhož odcházíte? Podle nového zákona žádný problém. Zaplaťte 199 korun a jsou vaše!

Konec falešných hodnocení. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

27. 4. 2020 | Veronika Hejná | 3 komentáře

Konec falešných hodnocení. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Různá tržiště, srovnávače nebo třeba portály nabízející ubytování či recenze různých podniků budou muset vysvětlit, jak ověřují, že je píší skuteční zákazníci.

Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit

1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů

Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit

Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.

Inflace se blíží ke 4 %. Už je na vrcholu, věří ekonomové

10. 3. 2020 | Petr Kučera | 2 komentáře

Inflace se blíží ke 4 %. Už je na vrcholu, věří ekonomové

Spotřebitelské ceny stouply letos v únoru o 3,7 % oproti stejnému měsíci předchozího roku. Meziroční inflace je tak o 0,1 procentního bodu vyšší než v lednu. Oznámil to Český statistický úřad.

Kdo nechtěl do Itálie, má smůlu. Cestovky peníze nevrátí

7. 3. 2020 | Petr Kučera | 27 komentářů

Kdo nechtěl do Itálie, má smůlu. Cestovky peníze nevrátí

Ani varování českých úřadů před cestami do severní Itálie nemá automaticky vliv na poskytování služeb zájezdu, shodují se cestovky i právníci.

Máte víc peněz, připlatíte si. E-shopy zvyšují ceny, přijde zpřísnění

3. 3. 2020 | Veronika Hejná | 27 komentářů

Máte víc peněz, připlatíte si. E-shopy zvyšují ceny, přijde zpřísnění

Obchodník by měl spotřebitele informovat, jestliže automaticky upravuje cenu podle analýzy dat o spotřebiteli. Když se pak kupující podívá na stejnou stránku jiným způsobem, možná nebude platit tolik.

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

25. 2. 2020 | Veronika Hejná | 1 komentářů

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.

Stránka 1/30

Předchozí

1

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  12 993 854 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Aktuální články

I na nás dojde. Byty zlevní, říká šéf realitky

I na nás dojde. Byty zlevní, říká šéf realitky

Sešli jsme se v druhé půlce září, kdy počet nakažených koronavirem poprvé přeskočil hranici...více

Kde se v Česku nejlíp žije? Nový žebříček

Kde se v Česku nejlíp žije? Nový žebříček

Nejkvalitnější život v České republice mají lidé v Říčanech u Prahy. Ukazují to výsledky...více

Starý televizní signál definitivně končí

Starý televizní signál definitivně končí

Přechod na nový televizní signál DVB-T2 v Česku dnes definitivně končí. Ve Valašských...více

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.