Logo SOS - Sdružení obrany spotřebitelů

SOS - Sdružení obrany spotřebitelů

Kontakty

AdresaNovákových 8Praha 8180 00
Telefon224 239 940
Fax224 239 941
Web

Další informace

Popis činnostiPosláním je především obhajoba spotřebitelských práv. Hlavními prioritami je spotřebitelské vzdělávání, shromažďování, zpracovávání a šíření informací souvisejících s ochranou spotřebitele. S tím souvisí i vydávání dvouměsíčníku SOS magazínu pro spotřebitele, který informuje o právech spotřebitelů, činnosti SOS, kauzách a o novinkách v oblasti ochrany spotřebitele. Velkým podílem se věnují poradenské činnosti, která umožňuje spotřebitelům operativně konzultovat své problémy. Připomínkují zákony týkající se ochrany spotřebitele a upozorňujeme na nezákonné či neetické chování podnikatelských subjektů. Důležitou prioritou SOS je bezpečnost výrobků, proto se zaměřují na dodržování bezpečnosti potravinových i nepotravinových výrobků a upozorňují příslušné správní orgány (ČOI, SZPI apod.) na výskyt těch nebezpečných.

Informace uvedené na této stránce mají pouze orientační charakter. Ačkoliv bychom rádi, bohužel nejsme schopni ručit za jejich 100 % aktuálnost. Pro ověření, prosím, navštivte také domácí stránku daného subjektu. Děkujeme za pochopení.

Související články

Výpis článků s klíčovým slovem sdružení obrany spotřebitelů, sos

Nový trik podomních prodejců. Levná žárovka vyjde draho

8. 2. 2015 | Kateřina Vokurková | 16 komentářů

Nový trik podomních prodejců. Levná žárovka vyjde draho

Součástí „výhodného nákupu“ je také závazek odebírat energii od nového dodavatele.

Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?

30. 4. 2013 | Petra Dlouhá | 21 komentářů

Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?

Reklamace. Zážitek, kterému se chcete obloukem vyhnout? Radši reklamujte, dokud je čas! A buďte rádi, že na to zatím máte nárok. V roce 2014 se pravidla přiostří. Přečtěte si nejčastější mýty o reklamacích. A začněte se chystat na příští rok. Víte, co nás čeká?

Před čtyřmi lety je sedřela z kůže Finpomoc. Prokletí se vrací!

15. 8. 2011 | Petra Dlouhá | 92 komentářů

Před čtyřmi lety je sedřela z kůže Finpomoc. Prokletí se vrací!

Jako by se upsali ďáblu. Od chvíle, kdy podepsali smlouvu s Finpomocí, se nemůžou odrazit ze dna. Půjčili si patnáct tisíc, zaplatili až čtyřikrát tolik. Legálně je sedřela z kůže. A teď? Když dluh konečně doplatili, prodala jejich bianco směnky a oni musí platit znovu.

Je reklamace vaší noční můrou? Probuďte se z ní!

11. 5. 2011 | Petra Dlouhá | 17 komentářů

Je reklamace vaší noční můrou? Probuďte se z ní!

„Světla svítí, stěrače stírají...“ Nesmrtelná scéna z filmu Vrchní, prchni. Ale co když stěrače nestírají, vysavač nesaje a nové luxusní botky se rozpadají? A vy jste se kvůli nim minulý měsíc pěkně plácli přes kapsu. Dává prodejce ruce pryč? Vymlouvá se? Bojujte za svá práva! Poradíme vám, jak na to.

Exekuce na důchod. A zbude vám pět tisíc na měsíc

4. 4. 2011 | František Mašek | 31 komentářů

Exekuce na důchod. A zbude vám pět tisíc na měsíc

I důchodci musí platit dluhy. Pokud to nedokážou, správa sociálního zabezpečení jim je bude strhávat z důchodu. Z penze tak snadno zbude jen nezabavitelná částka 5 326 korun na měsíc. S tou by však dokázal vyžít jen umělec v hladovění. Nezbývá než – půjčit si. Počet exekucí na penze se za pět let zdvojnásobil...

Podvody na předváděcích akcích: Nekupujte šmejd za desetitisíce!

14. 3. 2011 | Petra Dlouhá

Podvody na předváděcích akcích: Nekupujte šmejd za desetitisíce!

Slíbit výlet a oběd zdarma. Zavřít v sále hospody. Vykázat ven silnější kusy. A ty slabší ubít agresivní prezentací revoluční pánve, která smaží, šetří energii, dědovi vyléčila rakovinu a dnes naposled je k mání za výjimečnou cenu. Hloupost je věčná – někdo koupí pokaždé.

Vysoké úroky u Providentu? Jsou i horší rizika

19. 6. 2009 | Petr Kučera | 4 komentáře

Vysoké úroky u Providentu? Jsou i horší rizika

Neznámé smluvní podmínky půjček u malých nebankovních společností ohrožují dlužníky rizikem předlužením více než půjčky od velkých společností. Ty podmínky zveřejňují a jsou více transparentní. Vyplývá to z analýzy Sdružení obrany spotřebitelů.

Život na dluh: normální pro dvě třetiny Čechů

15. 8. 2008 | Eva Sovová | 23 komentářů

Život na dluh: normální pro dvě třetiny Čechů

Čtvrtina lidí v Česku nešetří. Pětina utrácí, dokud to jde, a neplánuje rodinné výdaje. Toto chování se nemění již přes deset let. Se splácením jsou v Česku potíže u jednoho až dvou procent půjček v celkovém objemu přes 13,5 miliardy korun.

Kauzu s úvěry od Finpomoci odložil soud na říjen

19. 6. 2008 | Eva Sovová | 7 komentářů

Kauzu s úvěry od Finpomoci odložil soud na říjen

Žalobu na úvěrovou společnost Finpomoc.cz pro podezření z podvodu a lichvy pražský soud odročil letos už podruhé. Sdružení obrany spotřebitelů v ní mimo jiné chce, aby soud zakázal používání rozhodčích doložek ve všech spotřebitelských smlouvách.

Triky při prodeji letenek hned tak neskončí

6. 2. 2008 | Táňa Chadrabová | 9 komentářů

Triky při prodeji letenek hned tak neskončí

Na reklamním plakátu letenka za korunu, ve skutečnosti díra v peněžence v řádu tisíců. Přesně to, lze označit za klamavou cenu. Podobné praktiky jsou přitom běžné jak u leteckých společností, tak u cestovních kanceláří. Zakročit proti nim už chtějí nejen spotřebitelské organizace, ale i politici.


SOS - Sdružení obrany spotřebitelů - Zkušenosti

26. 3. 2018 17:07 | Březinová JItka

Jsem obětí vyděračů a protizákonného shvalování soudem bylo na mne vymyšleno že musím v rozporu se zákony platit společenství vlastníků a předtím již družstvu dvojnásobek spotřeby za teplo nebot mam jedina drevena okna je toto nelogicke v rozporu s energ zakonem co mam delat jak se branit když soudkyně jnenovitě Musilova,Poledničkova ,Pikalova ,KS olomouc vydírání podporují zneužívají moci a jsem tudíž obětí i trestného činu soudců,když od těchto spravedlnost neni tak kde ji hledat neni zde pravni stat ale "sicilie!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 10. 2016 19:07 | Oldřiška

Dobrý den měla jsem zajem o výrobek BIOQUANT- polovodičová laserová terapie.Byla zde distrib.(jsem malo chodící)Vysvětlila mě,že polovodičová laserová metoda vyčistí přes nosní přepažku cévy( červené krvinky).Tím se mě zleší zdravotní stav z cukrovkou,vysokým tlakem a upraví se mě imunita,tím pádem i bolesti pateře....atd.Vše y bylo moc fajn,až na pro nemocneho samostatného důchodce CENU: 35 000 KČ. Tak mě rodina nadala ,že jsem nemocná sama a mám tak rak na zaplacení poplatků a živobití.....Tak jsem přístroj vrátila,ale chtěla bych zjistit pravdu,jestli takový přístroj opravdu pomůže po zdravotní strance.Zajímalo by mě,jestli jsem uvěřila bludu,nebo je to možné.Moc děkuji,kdyby se Vam to podařilo vyšetřit a možná ušetřit mnoho dalších nemocných a chudých. Moc děku a jsem s pozdravem Kaděrová
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 10. 2015 11:41 | Barbora

Dobry den,chtela bych vas poprosit o radu
Koupila jsem na internetu kadernicke kreslo za 4kc,puvodni cena mela byt 24000kc.vedela jsem,ze jde o chybu.prisel mi potvrzujici email s objednavkou,tudis mam kupni smlouvu,samozrejme ze prodejce odmita kreslo poslat,ja trvam na sve objednavce.mam na zbozi s kupni smlouvou narok? dekuji moc za jakoukoli radu Bara
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2014 17:22 | Karel Tobola

Asi před deseti dny jsem se na Vás obrátil se smutnou zkušeností přístupu CK BonTon z Hranic na Moravě k naší reklamaci dovolené. Dodnes jsem nedostal žádnou reakci,zda jste mnou zaslané doklady obdrželi. Děkuji předem za zprávu. Tobola
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 8. 2014 15:37 | Bronislav Kocourek

Dobrý den potřebuji radu ohledně reklamace telefonu Lenovo prodejce který měl poslat telefon zpět neodpovídá na emaily ani na výzvu telefonu.reklamace měla trvat asi cca 1 měsíc od uskutečnění provedení reklamace a již to trvá už 2 měsíc a firma Arol s.r.o. Kyjovska 1986/15 Praha 4-Krč se neozývá co dělat nebo na koho se obrátit aby věci přišly na pravou míru,předem děkuji
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 10. 2013 1:39 | Petr

Osobně se setkávám s tím ,že servis ani prodejce nic nedodrží tak raději nebudu nic kupovat ať roste státní dluh to je moc dobře stát má dohlížet na to aby nebylo všude tolik podvodníků a nic nedělá tak nedostane ani daně ,když se nic neprodá a bude konečně pořádná krize
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 8. 2010 11:40 | Dana

Dobrý den,mám na vás prosbu kam se obrátit v případě,že se mi nezdá výrobek od De-longhi pressovar ECO 310BK.Jedná se o nádobu na vodu,která stále zapáchá.K dnešnímu dni je tento výrobek používán asi 3 týdny.Děkuji předem za radu,kam bych se měla obrátit
Mitáčková Dana
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 5. 2013 12:16 | FIBICHOVA

Dobrý den, můžete mi prosím poradit, zda má dodavatel výrobku na trh povinnost řešit reklamaci, když prodejce, kterému zboží dodával zkrachoval viz. moje e-mailová komunikace níže? >

Dobrý den,
>
> jelikož nevím, na koho bych se v současné situaci obrátila, obracím se
> přímo na vás, jako na exklusivního dovozce kočárků Bébécár.
>
> V prosinci 2011 jsem si zakoupila v prodejně Puntanella Praha
> Letňany vámi dovážený luxusní kočárek Bébécár Stillo Clasic tmavě
> modrý (podvozek s velkými retro kolečky - chrom, modrá). Používám ho
> zhruba od dubna loňského roku a na kočárek je dávána dvouletá záruka.
> Nyní jsem však zjistila problém na podvozku - chromová barva na
> několika místech vytvořila bubliny a začala se odlupovat. Jde zjevně o
> vadu materiálu, jelikož jinak mám celý kočárek jako nový bez
> sebemenšího poškození či ušpinění a to i bílých částí
> kočárku. Pečovala jsem o něj svědomitě. Kočárek je jinak opravdu jako
> nový. Navíc jsem pak u vás již na přímo dále objednala sportovní
> nástavbu, pláštěnku, sportovní stříšku a bezpečnostní pasy do hluboké
> verze kočárku. Celá sestava mne tak vyšla cca na 23 000,- Kč, což není
> málo. Mrzí mne proto, že by tento kočárek mělo hyzdit takovéto poškození.
>
> Včera jsem tedy jela do prodejny Puntanella, ale bohužel jsem se
> dozvěděla, že Puntanella zkrachovala.
>
> Chtěla jsem Vás tedy touto cestou požádat, zda bych nemohla reklamaci
> řešit přímo s vámi jako dovozcem, jelikož by Puntanella asi také
> jednala s vámi. Protože jsem chtěla nějaký krásný kočárek, což tento
> opravdu je, zvolila jsem právě vámi dodávaný Bébécár Stillo Clasic
> tmavě modrý. Jinak jsem s kočárkem maximálně spokojena, ale ráda bych
> ho zachovala krásný, jelikož i každý, kdo ho vidí, tak se mne ptá, kde
> jsem ho koupila.
>
> Věřím, že mne pochopíte, vždyť nejlepší reklamu dělá právě nepoškozený
> krásný kočárek, a nějak mi budete moci vyjít vstříc.
>
> S pozdravem
>
> Regina Fibichová
>
> Nezvalova 2680
>
> 27601 Mělník
>
> tel.: 732 252 576
>
Dobrý den ,
je mi velice líto, ale Puntanela nám dluží statisíce. Je pravděpodobné ,
že kočárek , který máte nám nebyl uhrazen.
Z tohoto důvodu musíme trvat na naplnění zákonných ustanovení.
Zdraví . Pavelka.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2013 15:40 | Nováková

Dobrý den,chtěla jsem se zeptat,zda zákazník má nějaké možnosti v případě,že má zboží za tisíce ještě v záruce,potřebuje reklamovat ,ale prodejna již neexistuje?Na koho se obrátit,kdo nám v tomto případě pomůže se s bývalým provozovatelem spojit a věc vyřešit?Prodejna by měla mít k zákazníkům nadále povinnosti .Děkuji za jakoukoliv odpověd.Pěkný den Nováková
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 1. 2013 20:18 | Petr Froněk

Dobrý den,na konci listopadu 2012 jsem koupil u firmy planeo electro(nákup v kamenném obchodě ne přes internet)kávovar Nescafe Dolce Gusto.Byl to dárek k Vánocům a bohužel po rozbalení jsme zjistili,že nefunguje.Proto jsme ho vrátili do krabice a nepoškozený s účtenkou jsem zboží chtěl dnes vyměnit. Bohužel mně řekli,že zboží není možné vyměnit,ale pouze poslat na reklamaci a nechat opravit.Žádal jsem tedy vrácení peněz,ale to mně zamítli.Není prý možné toto chtít po tak dlouhé době od nákupu.Nejvíc mě zarazilo,že když jsme sepisovali reklamační protokol,kde ve znění bylo co požaduje zákazník a chtěl jsem zaškronut výměnu zboží,tak mně zaškrtli,že chci opravu,jinak to možné z jejich stran není.Proto se chci zeptat,zda jsem měl jinou možnost nebo musím čekat 30 dní.děkuji za odpověd Petr Froněk
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2011 19:39 | slaavin

Dobrý den,
prosím o radu. Koupil jsem si na firmu notebook acer na stránkách cybex. Je stále v záruce a už se mi po třetí pokazil-vždy je to stejná závada- vadný HDD. Notebook sem opět reklamoval, dopředu jsem do společnosti Acer napsal mail, že požaduji vrácení peněz, nahlásil jsem opravu telefonicky, notebook jsem osobně zavezl do servisního střediska. Závadu posoudil technik (3x vadný HDD) a předal na administraci, odkud mi odepsali:
Dobrý den,

reaguji na Vaši žádost týkající se odstoupení od kupní smlouvy.

Podle dostupných informací bylo předmětné zařízení zakoupeno právnickou
osobou. V takovém případě se kupní smlouva řídí zákonem 513/1991 Sb.
(Obchodní zákoník). Podle něj vzniká kupujícímu nárok na odstoupení od
smlouvy, pokud došlo k dodáním zboží s vadami.

Podle našeho názoru nebyly splněny podmínky pro odstoupení od smlouvy. Za
těchto okolností bohužel nemužeme, jako servisní organizace, vystavit
potvrzení na vrácení peněz, ale pouze provést opravu.

Hodinu po té mi přišla zpráva mailem, že notebook byl opraven a že ho předali společnosti PPL aby mi ho odvezla. Co mám dělat? Notebook opravený nechci, chci nový, u tohoto jsem ztratil vždy všechny data. Poraďte mi jestli mám notebook převzít od PPL nebo kam se obrátit. Děkuji
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 9. 2011 18:39 | --

Při dosažení cílové částky má stavební spořitelna opravdu právo smlouvu ukončit. Nenavýšit cílovou částku, resp. nechat si úročit již vložené peníze bez zsaílání dalších příspěvků, není možné.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2011 15:13 | Petr Muller

Mám od roku 2001 stavební spoření u Lišky a naspořil jsem 95% cílové částky. Nyní jsem od ní dostal výhružný dopis.

Cituji : Dosažením cílové částky dojde k naplnění smlouvy a jejímu zániku v jehož důsledku bude uvedený účet ke konci měsíce ukončen, ale nedojde k výplatě prostředků. Tyto prostředky nebudou od následujícího měsíce úročeny.
Domnívám , že k výpovědi , či zrušení smlouvy z mé strany nedošlo a k zrušení ze strany spořitelny na základě podmínek z roku 2001 pro přespoření dojít nemůže. Ve všeobecných podmínkách platných pro rok 2001 je uvedeno, že smlouva se uzavírá na určitou cílovou částku a zůstatek na účtu nesmí převýšit cílovou částku . Pokud ji převýší tak stavební spořitelna má právo provést bez žádosti účastníka zvýšení cílové částky a td....

Rád bych proto neposílal na účet peníze a nechal si jej pouze úročit.
Kde je pravda ?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 3. 2011 11:06 | Josef Hanousek

Dobrý den,
dne 8.4.2009 jsme s manželkou navštívili "Předváděcí akci" v Nové Pace - mimo místo našeho trvalého bydliště. Přesně jak je popsáno v článku "Podvody na předváděcích..." nás -hlavně manželku vyčlenili p.Černý a Petklíček (možná Perlíček)z fy KINGSTAR CZ s.r.o. mimo hlavní sál, a pod slovním nátlakem o kvalitě zboží, výborné ceně atd. byla rychle sepsána smlouva. Potom všechny přítomné "vyhnali" ze sálu, mne přizvali ke stolku, kde již ležela Kupní smlouva a Úvěrová smlouva na vysavač Elelectrolux ZB2811.
- Dne 15.4.2009 jsme písemně zaslali žádost o vrácení zboží.
- Dne 27.4.2009 jsme se dostavili na fu KINGSTAR s.r.o. v Mělníku, kde nás p.Fíčková slušným způsobem vyvedla ze dveří i s vysavačem. Na adrese trvalého bydliště jsme v Mělníku zjistili, že p.Černý tam nebydlí
- Dne 15.5.2009 nám písemně sdělila p.Fíčková -asistentka obch.odd. uvedené firmy, že odstoupení od kupní smlouvy nemohou akceptovat.
- Dne 21.4.2009 jsme písemně sdělili p.Královi, že chceme odstoupit od smlouvy
- Dne 14.1.2011 jsem se přidal k "ne-poctivci.cz"
- Dne17.1.2011 volal jsem podle doporučení na Kriminální policii Šumperk

Výsledek toho všeho =0 (nula) P.s.: cena vysavače cca čtyřnásobná. JH
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazeno všech 14 komentářů

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Spočítejte si

Cestovní náhrady 2024

km
l/100 km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Nejnovější články

Kde prodávali špatný benzin a naftu? Nový přehled pokut od ČOI

Kde prodávali špatný benzin a naftu? Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci...více

Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou

Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou

Klientům Komerční banky se v elektronickém bankovnictví ukazoval chybný údaj o platbě...více

Nová bankovka s prezidentem. Bude sběratelsky cenná?

Nová bankovka s prezidentem. Bude sběratelsky cenná?

Necelý rok po vydání prezidentských poštovních známek přichází na trh pamětní list v podobě...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services