Klient banky: Vyplatí mi úrok 2 koruny, ale strhnou si za to šest

Klient banky: Vyplatí mi úrok 2 koruny, ale strhnou si za to šest
První kolo ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek spěje ke konci. Server bankovnipoplatky.com se proto zeptal samotných bank, které poplatky považují za nesmyslné.

Z výnosu na úrocích z uložených peněz může být snadno ztráta. „Připsání úroku účtuje moje banka jako pohyb na účtu, jako přijatou sumu, a účtuje mi 6 Kč. Jelikož je úrok 0,01 procenta, každého čtvrt roku obdržím nějaké 2 Kč a za ně mi banka strhne 6 Kč. Ať si raději ty úroky nechají,“ napsal v diskusi pod anketou o nejabsurdnější bankovní poplatekJan Dlask. Zkušenost s výměnou bankovek na Slovensku přidala uživatelka Denisa: „Při pokusu vyměnit poškozenou bankovku v hodnotě 20 Sk po mně chtěli ve VUB poplatek 40 Sk.“

Zatím v anketě, kterou pořádá server www.bankovnipoplatky.com, hlasovalo přes osmnáct tisíc lidí. Vede tato trojice: poplatek za nadměrný vklad (31 % hlasů), za vklad na přepážce (16 %) a za připsání úroku (12 %). Do konce prvního kola hlasování zbývá ještě osmnáct dnů.

V poločase ankety proto server www.bankovnipoplatky.com oslovil samotné bankya požádal je o názor na absurdnost některých poplatků. Ze čtrnácti oslovených bank a finančních ústavů odpovědělo dvanáct. Dvě banky nereagovaly (KB), nebo se nechtěly průzkumu zúčastnit (Citibank). Odpovědi letos banky pojaly zejména jako prezentaci výhod a obhajobu své poplatkové politiky a zamyšlení nad cenou ve vztahu ke kvalitě služeb.

Některé banky nevybraly nejabsurdnější poplatek, ale pojmenovaly ten, který zrušily na podnět svých klientů ( Raiffeisenbank– změna trvalého příkazu přes internetbanking) či takový poplatek vůbec nevybírají ( Cetelem– vedení úvěrového účtu, Česká spořitelna– poplatek za připsání úroku, za zjištění zůstatku přes bankomat či internetbanking, ČSOB– poplatek za připsání úroku, za vložení variabilního/specifického symbolu do příkazu k úhradě, za účetní položku). Mluvčí mBanknominovala hned dva poplatky (za připsání úroku a za účetní položku) a zároveň konstatovala, že mBank neúčtuje žádný z absurdních poplatků, které jsou v popředí hlasování.

„Důležité především je, že klient má možnost volby - někomu vyhovují nízké poplatky, jiný požaduje kvalitní a plnohodnotné služby, další klade důraz na kvalitu a bezpečnost internetového bankovnictví či ojedinělé služby, které jinde nedostane,“ říká Tomáš Kofroň, mluvčí Raiffeisenbank. Klienti by si při výběru účtuměli sestavit žebříček priorit a podle nich pak vybírat účet. Pokud budou s určitým poplatkem nespokojeni, vždy mohou zvolit jinou banku, která tento poplatek nepoužívá, dodává Kofroň.

Česká spořitelna tvrdí, že poplatky, které účtuje, jsou opodstatněné. „Naše poplatková politika je dlouhodobě transparentní a férová, klienti vědí, za co platí,“ uvedla Kristýna Havligerová, mluvčí České spořitelny. Doplňuje ji Denisa Salátková z Poštovní spořitelny: „Poplatek je prostě cena za službu, takže hodnocení jeho absurdity je v mnoha případech trochu přehnané. Navíc u klientů by při výběru produktů neměly rozhodovat jen poplatky, ale také například funkčnost účtu, důvěryhodnost banky a široká dostupnost, která je například u Poštovní spořitelny díky distribuční síti České pošty bezkonkurenční.“

Markétě Dvořáčkové, mluvčí GE Money Bankvadí nejvíce poplatek za účetní položku. V době balíčků typu „all inclusive“ prý takový poplatek postrádá smysl. „Je to, jako kdybyste se vydal na zájezd „all inclusive“ a žil v přesvědčení, že po zaplacení ceny zájezdu již žádné další poplatky platit nemusíte. Na místě byste ale zaplatil za to, že se vám hotelový recepční vůbec věnuje a vydá vám klíče od pokoje, za to, že vám pokojská vymění ručníky nebo za to, že vás číšník v hotelové restauraci laskavě obslouží.“

První kolo ankety, v němž můžete hlasovat i na Peníze.cz, končí 31. ledna. Pak budete moci ve finále vybírat z pěti nejžhavějších kandidátů konečného vítěze.

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

-1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 11 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 1. 2009 10:00, steph

nejvíc mě pobavila slova Kristýny Havlingerové z ČS "Naše poplatková politika je dlouhodobě transparentní a férová, klienti vědí, za co platí." :-DDD. Jasně, platí za "účetní položky" - potud asi klienti ví. Ovšem co se pod tímto pojmem skrývá nedokáže leckdy vysvětlit ani bankéř ČS! :-D Ovšem marně hledám to, co je na tom transparentního a férového...

+3
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 1. 2009 12:46, petr

naprosty souhlas

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (11 komentářů) příspěvků.
Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.