Klient banky: Vyplatí mi úrok 2 koruny, ale strhnou si za to šest

Klient banky: Vyplatí mi úrok 2 koruny, ale strhnou si za to šest
První kolo ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek spěje ke konci. Server bankovnipoplatky.com se proto zeptal samotných bank, které poplatky považují za nesmyslné.

Z výnosu na úrocích z uložených peněz může být snadno ztráta. „Připsání úroku účtuje moje banka jako pohyb na účtu, jako přijatou sumu, a účtuje mi 6 Kč. Jelikož je úrok 0,01 procenta, každého čtvrt roku obdržím nějaké 2 Kč a za ně mi banka strhne 6 Kč. Ať si raději ty úroky nechají,“ napsal v diskusi pod anketou o nejabsurdnější bankovní poplatekJan Dlask. Zkušenost s výměnou bankovek na Slovensku přidala uživatelka Denisa: „Při pokusu vyměnit poškozenou bankovku v hodnotě 20 Sk po mně chtěli ve VUB poplatek 40 Sk.“

Zatím v anketě, kterou pořádá server www.bankovnipoplatky.com, hlasovalo přes osmnáct tisíc lidí. Vede tato trojice: poplatek za nadměrný vklad (31 % hlasů), za vklad na přepážce (16 %) a za připsání úroku (12 %). Do konce prvního kola hlasování zbývá ještě osmnáct dnů.

V poločase ankety proto server www.bankovnipoplatky.com oslovil samotné bankya požádal je o názor na absurdnost některých poplatků. Ze čtrnácti oslovených bank a finančních ústavů odpovědělo dvanáct. Dvě banky nereagovaly (KB), nebo se nechtěly průzkumu zúčastnit (Citibank). Odpovědi letos banky pojaly zejména jako prezentaci výhod a obhajobu své poplatkové politiky a zamyšlení nad cenou ve vztahu ke kvalitě služeb.

Některé banky nevybraly nejabsurdnější poplatek, ale pojmenovaly ten, který zrušily na podnět svých klientů ( Raiffeisenbank– změna trvalého příkazu přes internetbanking) či takový poplatek vůbec nevybírají ( Cetelem– vedení úvěrového účtu, Česká spořitelna– poplatek za připsání úroku, za zjištění zůstatku přes bankomat či internetbanking, ČSOB– poplatek za připsání úroku, za vložení variabilního/specifického symbolu do příkazu k úhradě, za účetní položku). Mluvčí mBanknominovala hned dva poplatky (za připsání úroku a za účetní položku) a zároveň konstatovala, že mBank neúčtuje žádný z absurdních poplatků, které jsou v popředí hlasování.

„Důležité především je, že klient má možnost volby - někomu vyhovují nízké poplatky, jiný požaduje kvalitní a plnohodnotné služby, další klade důraz na kvalitu a bezpečnost internetového bankovnictví či ojedinělé služby, které jinde nedostane,“ říká Tomáš Kofroň, mluvčí Raiffeisenbank. Klienti by si při výběru účtuměli sestavit žebříček priorit a podle nich pak vybírat účet. Pokud budou s určitým poplatkem nespokojeni, vždy mohou zvolit jinou banku, která tento poplatek nepoužívá, dodává Kofroň.

Česká spořitelna tvrdí, že poplatky, které účtuje, jsou opodstatněné. „Naše poplatková politika je dlouhodobě transparentní a férová, klienti vědí, za co platí,“ uvedla Kristýna Havligerová, mluvčí České spořitelny. Doplňuje ji Denisa Salátková z Poštovní spořitelny: „Poplatek je prostě cena za službu, takže hodnocení jeho absurdity je v mnoha případech trochu přehnané. Navíc u klientů by při výběru produktů neměly rozhodovat jen poplatky, ale také například funkčnost účtu, důvěryhodnost banky a široká dostupnost, která je například u Poštovní spořitelny díky distribuční síti České pošty bezkonkurenční.“

Markétě Dvořáčkové, mluvčí GE Money Bankvadí nejvíce poplatek za účetní položku. V době balíčků typu „all inclusive“ prý takový poplatek postrádá smysl. „Je to, jako kdybyste se vydal na zájezd „all inclusive“ a žil v přesvědčení, že po zaplacení ceny zájezdu již žádné další poplatky platit nemusíte. Na místě byste ale zaplatil za to, že se vám hotelový recepční vůbec věnuje a vydá vám klíče od pokoje, za to, že vám pokojská vymění ručníky nebo za to, že vás číšník v hotelové restauraci laskavě obslouží.“

První kolo ankety, v němž můžete hlasovat i na Peníze.cz, končí 31. ledna. Pak budete moci ve finále vybírat z pěti nejžhavějších kandidátů konečného vítěze.

Penzijko s finančním bonusem

Penzijko s finančním bonusem

Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 11 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 1. 2009 10:00, steph

nejvíc mě pobavila slova Kristýny Havlingerové z ČS "Naše poplatková politika je dlouhodobě transparentní a férová, klienti vědí, za co platí." :-DDD. Jasně, platí za "účetní položky" - potud asi klienti ví. Ovšem co se pod tímto pojmem skrývá nedokáže leckdy vysvětlit ani bankéř ČS! :-D Ovšem marně hledám to, co je na tom transparentního a férového...

+3
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 1. 2009 12:46, petr

naprosty souhlas

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (11 komentářů) příspěvků.

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

I za nižší úrok se musí v bance zaplatit, tvrdí klienti

18. 12. 2008 | redakce Peníze.CZ | 22 komentářů

I za nižší úrok se musí v bance zaplatit, tvrdí klienti

Zkušenosti klientů bank s prapodivnými poplatky jsou zjevně nekonečné. Stěžují si třeba na poplatek za nižší úrok či za vyhotovení elektronických výpisů. Až do konce ledna mohou všichni... celý článek

Vybírejte nejabsurdnější bankovní poplatek

2. 12. 2008 | redakce Peníze.CZ | 7 komentářů

Vybírejte nejabsurdnější bankovní poplatek

Až do konce února můžete hlasovat ve finálvém kole ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek. Vyberte jeden z pěti nominovaných poplatků. Hlasovat můžete díky spolupráci Peníze.cz s... celý článek

Jak najít v českých bankách nejlevnější účet

11. 9. 2008 | Eva Sovová, Věra Tůmová | 17 komentářů

Jak najít v českých bankách nejlevnější účet

Tuzemské banky jsme letos podrobili analýze nejlevnějších účtů. Náš vybraný žebříček jsme nyní ověřili v terénu. Vyškolení poradci vyzdvihují přednosti doporučovaných účtů, na další... celý článek

Vyznat se v sazebnících některých bank je téměř nemožné

18. 8. 2008 | Patrik Nacher | 7 komentářů

Vyznat se v sazebnících některých bank je téměř nemožné

Běžný klient se v bankovních sazebnících vyzná jen sotva. Těžko si tak může spočítat náklady na účet a porovnat je s konkurencí. Vyplynulo to z průzkumu redakce Peníze.cz a serveru... celý článek

Partners Financial Services