Ztrátové tuzemské projekty Twisto a Mallpay dostávají silnou konkurenci. Do Česka oficiálně vstupuje Klarna, švédský průkopník odložených plateb. Mezi její první partnery se v Česku zařadily společnosti H&M, Pilulka nebo Footshop.
Klarna při vstupu na zdejší trh sází na službu Pay in 3. Nákup u vybraných partnerských prodejců umožní rozdělit do tří bezúročných plateb hrazených každých 30 dní od nákupu. Podobnou službu, často pod názvem Třetinka, už v Česku nabízejí Twisto, Alza.cz, nově s ní přichází Mallpay (od října Skip Pay).
Rozdělení platby funguje přímo skrz aplikaci Klarna. „Kromě samotné platby umožňuje aplikace nakupujícím bezproblémově sledovat vlastní objednávky, postarat se o vrácení zboží a kontrolovat svůj rozpočet, čímž zefektivňuje celý nákupní proces,“ říká Sebastian Siemiatkowski, CEO a spoluzakladatel společnosti Klarna. V Česku firmu vede Tereza Obrtáč, která předtím pracovala mimo jiné jako marketingová manažerka Zalando.
Zdroj: KlarnaJedna z propagačních fotek, s nimiž jde Klarna dobýt Česko.
Odložené platby jsou pro spotřebitele i obchodníky alternativou hlavně k nákupu na dobírku nebo ke kreditním kartám. Klarna odkazuje i na vlastní průzkum mezi vzorkem více než tisícovky českých spotřebitelů: 70 procent zákazníků vnímá možnost rozdělení online nákupů na bezúročné měsíční platby jakou užitečnou. Téměř polovina respondentů dále uvedla, že by nákup v obchodě, který tuto variantu nabízí, preferovala nad jiným.
Klarna funguje od roku 2005, v současnosti působí na 45 světových trzích a zaměstnává více než 5000 pracovníků. Celosvětově má přes 160 milionů aktivních uživatelů a provede dva miliony transakcí denně. Spolupracuje s víc než 460 tisíci obchodníky.
Petr Kučera
Zaměřuje se na osobní finance a spotřebitelská témata. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční rubriku... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem