Když za čtvrté je za pět
21. 9. 2001 | Leoš Bárta
Hodnotit internetovou prezentaci IPB Pojišťovny je pro mne dnes úkolem vpravdě nadlidským. Žádná taková prezentace totiž neexistuje. Ne že by tomu tak bylo vždy, ale důležitý je fakt,... celý článek
Petr Bednář, Ringier Obecně řečeno, firma rozhodně může být bez webových stránek. Pokud nekomunikuje se svými zákazníky, nebo pokud její zákazníci internet prakticky nepoužívají, nebo pokud je internet pro komunikaci se zákazníky nevhodný, je zcela v pořádku, pokud firma za internet zbytečně neutrácí peníze. Pokud však může nastat situace, že její zákazníci začnou firemní stránky hledat, měla by firma vyrobit alespoň jednoduché, ale hezké stránky, které řeknou zhruba tolik: "Jsme tady, jsme rádi že jste přišli, můžeme pro vás udělat to a to." Ale na začátku skutečně musí být otázka: "Bude naše stránky někdo hledat?" |
|
Pavel Daniel, Marketing & Media Každá "odstávka" internetového serveru , byť sebekratší, nebyla (a stále více není) znakem důvěryhodnosti. Internetová komunita si totiž dokáže předat zprávu o tom, že web nefunguje mnohem rychleji, než například komunita lidí, kteří čtou jedny noviny nebo sledují jeden pořad v televizi. Nicméně vždy je nutné brát v úvahu důvody, proč web vypnu. IPB Pojišťovna vzhledem ke změně struktury a začlenění do ČSOB mohla transformaci zvládnout mnohem lépe. Bude podle mého názoru velmi těžké získat zpět důvěru klientů a uživatelů serveru, byť by z počátku disponoval absolutně nejlepšími informacemi, grafikou či zpracováním. Navíc nejde jen o koncové uživatele, kteří hledají vhodnou pojišťovnu pro nákup vybraného produktu. Ve hře jsou i ostatní uživatelé informací - investoři, novináři, mediální agentury...atd. Ti rozhodně nebudou ztrácet čas tím, aby "zkoušeli" přístupy k webu až začne fungovat. Jednoduše - nebyl to dobrý nápad. |
|
Vladimír Iliev, iStrategie Situace mi tak trochu připomíná své školní časy, kdy jsem svůj domácí úkol odbyl "levou zadní" a šel s klukama hrát na školní hřiště fotbal. Jasně si vzpomínám, že špatná známka mi pomohla víc se soustředit. Jinými slovy poté, co se utišilo tělo po rodičovském výprasku, věděl jsem, co znamená slovo priorita. Nejsme sice už děti, ale narychlo vypínat webovou prezentaci, když se náhodou dozvím, že její slabiny bude zkoumat skupina přísných soudců v rámci tipovací soutěže Peníze.cz - je tak trochu dětinské. A věřte mi, že úřednická paranoia z jakékoli kritiky žádnému managementu nikdy neprospěla. Snad mi Karel Havlíček Borovský odpustí jistou parafrázi, když řeknu, že i "až poslední návštěvník tvůj web opustí, až ani ten největší brouzdal k tobě nezavítá, přesto zde zbude tvůj věrný kritik a soudce z Peníze.cz, který slovíčko od slovíčka, obrázek od obrázku a link od linku tvým dílkem skrz naskrz putovati bude a vážit ti bude po zásluze." |
|
Pavel Janeček, Pioneer Dnešní hodnocení bude trochu netradiční. Stránky IPB pojišťovny zmizely z Internetovského světa! Pojišťovna, zřejmě v předtuše hodnocení, je stáhla z provozu. Stránky jsem kdysi navštívil, a nezdály se mi až tak odpudivé, ale jde zřejmě o marketingové rozhodnutí managementu pojišťovny. Pravda, ve srovnání s Allianz a Českou pojišťovnou by nedopadly nejlépe. Naskýtá se tedy otázka, zda je lépe nemít stránky žádné a nebo stránky ošklivé. Osobně bych se přimlouval za druhou variantu, protože i ne zcela vyvedená prezentace může nabídnout alespoň základní údaje o firmě, jejich produktech, kontaktním telefonech atd. V případě IPB Pojišťovny jste nyní odkázáni jen na Zlaté stránky. |
|
Jan Rosenauer, Český rozhlas V tuto chvíli neznám příčinu, proč se IPB pojišťovna rozhodla stáhnout svůj web. Jestli na něm byly informace neaktuální, jestli byly chybné, jestli se jim nelíbil nebo zda třeba nebyl nějak poškozen (například hackery). Ale ani v jednom případě nevidím důvod stránky úplně odstavit - bez jediného slova vysvětlení. Pokud je obsah neaktuální či chybný, jistě alespoň jeho část platí - a zbytek se přeci dá vymazat s informací, proč se tak stalo a kdy dojde k nápravě. Pokud se majiteli nelíbil vzhled, je to snad leda způsob k intenzívní práci na novém designu, ovšem za provozu toho současného. Pokud byl obsah nějak poškozen, měla by existovat záloha, ze které je možné data obnovit. Pokud by útok odnesl samotný server (a stát by se to nemělo), není problém vzít data a umístit je na server jiný, fungující. Je tu i možnost, že stránky pro IPB pojišťovnu spravoval externí dodavatel, který se s ní nepohodl a stránky zrušil. Ani to by ovšem nebyla pro pojišťovnu dobrá vizitka - když si s ní může někdo takhle zahrávat, kde je vyloučeno, že další oblasti své činnosti má zajištěny lépe? Patřím k lidem, kteří s Internetem pracují denně a považují ho za věc samozřejmou. Za stejně samozřejmé považuji i to, že prosperující a známá firma má na Internetu svůj web, svou vizitku. A pokud ji nemá, ztrácí moji důvěru. Pokud bych tedy jako potenciální zákazník zjistil, že jedna ze společností, mezi kterými se rozhoduji, se zachovala způsobem jako IPB pojišťovna, ztratila by šance u mne uspět. |
|
Tomáš Řehák, Run Interactive "Být, či nebýt, toť otázka.." Doména která je nefunkční, neobsazená, nebo obsazená někým jiným, než byste čekali (viz ČP, ČT apod., internetového poutníka zákonitě zklame. Nefunkční intuitivní adresa, není dobrou vizitkou společnosti, podobně jako chybějící štítek na domě. Podle mého to jednoduše není dobrá vizitka společnosti. Chápu, že absence čehokoli může být nejjednodušším řešením, nicméně zároveň nejméně profesionálním. O mnoho lépe na mne nepůsobí ani oni dělníci z vrtačkami, kteří na některých doménách už léta bez efektu dřou a dřou. Jednoduchá stránka s elementárním odkazem, kde a jak sehnat potřebné informace, když už nemohou být na webu, je podle mne minimem, které by měly společnosti naplnit. Situace bývalé skupiny IPB je jistě složitá, ale i pro ně platí, že by neměli návštěvníky nechat přicházet ke dveřím bez cedulky a nechávat je v nevědomí, zda za těmi dveřmi vůbec někdo je. |
|
Klára Ujčíková, Aliatel Webová prezentace je pouze jedním z komunikačních nástrojů, které může společnost použít k oslovení své cílové skupiny. Důležitost zařazení webu do komunikačního mixu se musí odvíjet od předmětu podnikání společnosti, vhodnosti prezentace produktu na Internetu, připravenosti cílové skupiny používat Internet, připravenosti společnosti věnovat dostatečné úsilí prezentaci atd. Případná kritika toho, že společnost nemá webovou prezentaci, by tedy měla vycházet z uvedených kritérií. Zanedbané, neaktualizované, nefunkční stránky s chybnými hláškami a nesprávnými informacemi jsou podle mého názoru nejhorší variantou prezentace společnosti na Internetu. A to i v dnešní elektronické době. |
|
Petr Vyhnálek, Globus Mít web či nemít? Možná bude můj názor trochu zkreslený, protože mám k počítači a Internetu velmi blízko. Informace hledám zejména na Internetu, ke komunikaci se spolupracovníky i přáteli používám také nejčastěji Internet. Firma, která by na Internetu nebyla, přehnaně řečeno, nemá u mne šanci. Domnívám se, že byť sebehorší prezentace je velmi důležitá. Internet má nespornou výhodu neuvěřitelné rozmanitosti, neuvěřitelné dynamiky. Vše na něm se dá snadno změnit, informace rychle zveřejnit. Jak bude vypadat webovská prezentace je pouze otázkou priorit, času a peněz. Pokud se ještě zjednodušší přístup k Internetu, budou existovat bezpečné "elektronické" peníze a najdeme ho skoro v každé domácnosti, vznikne jedinečný obchodní prostor. Firmy by se měly na tuto budoucnost připravit. Z druhé strany, si velice, velice vážím okamžiku, kdy si mohu v přírodě sáhnout na hrubou kůru stromů, či lehnout to provoněné trávy. Vše by mělo být asi v rovnováze… |
|
Mezi porotce patří také také Martin Jaroš z Hospodářských novin, Viera Lukáčová z Českomoravské stavební spořitelny, Petr Nešpůrek z ARBOmedia a Milan Vacík z AMI Communications. Jejich hodnocení zde však chybí pro přílišnou zaneprázdněnost. |
|
Vadí vám, že IPB Pojišťovna nemá funkční web? Myslíte si, že je takový postup správný? Napište nám o tom. |
Srovnávat se vyplatí
Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.
Sdílejte článek, než ho smažem