Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou
14. 3. 2024 | Kateřina Hovorková
Klientům Komerční banky se v elektronickém bankovnictví ukazoval chybný údaj o platbě kartou ze středy 13. března, případně byly platby bez popisu.
Komerční banka získala od ministerstva vnitra akreditaci pro správu kvalifikovaného systému elektronické identifikace. Po ČSOB a České spořitelně je třetí bankou, která tak může klienty jednoduše připojit k Portálu občana a podobným službám.
„Naši klienti budou moci od roku 2021 využívat svou digitální bankovní identitu nejen ve službách banky, jak byli doposud zvyklí, ale se stejnou jednoduchostí a přívětivostí také v digitálních službách státu a komerčních subjektů v České republice,“ říká mluvčí Pavel Zúbek.
První banky plánují nabídnout klientům snadné připojení ke službám veřejné správy už od začátku příštího roku, kdy to umožní zákon. K ověření totožnosti poslouží údaje do internetového bankovnictví – takzvaná bankovní identita. Zájemci se tedy nemusí učit nic nového, nemusí si nic stahovat ani kupovat.
O akreditaci usilují také další banky. Podrobně jsme o jejich plánech psali v samostatném článku.
Srovnávat se vyplatí
Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.
Sdílejte článek, než ho smažem