Jak na to | dTest | 30. 7. 2023
Mnoho spotřebitelů nezná všechna svá práva při reklamaci zboží nebo služeb. Často ji vzdávají kvůli tomu, že nemůžou najít papírový doklad o nákupu – takzvanou účtenku. Ta přitom k podání a úspěšnému vyřízení reklamace není nutná.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 7. 12. 2012 | 25 komentářů
Účtují si banky poplatek za vedení úvěrového účtu oprávněně? Na to jsme se zeptali ekonomů, právníků, zástupců bank a spotřebitelských sdružení.
Co se děje | Jana Poncarová | 9. 8. 2018 | 2 komentáře
Evergreen podomního prodeje energií. Ke smlouvě dostanete úsporné žárovky. Prý zadarmo. Když ale od dodavatele odejdete, bude je chtít zaplatit. Vlastně budou je chtít zaplatit vymahači. S výhrůžkami že za dva dny máte na krku exekutora.
Jak na to | Lukáš Zelený | 11. 9. 2018 | 11 komentářů
Když se rozhlížíte po vlastním bydlení, kromě nabídek bytů ke koupi do osobního vlastnictví narazíte taky na nabídky bytů družstevních. Jaká mají družstevní byty pro a proti? dTest přináší pět rad, na co si při pořizování družstevního bytu dávat pozor.
Co se děje | Lukáš Zelený | 1. 11. 2018 | 2 komentáře
Vyznáte se v pojištění nemovitosti a domácnosti? Víte, jaká rizika kryjí, a na co se naopak nevztahují? dTest pro vás připravil pár dobrých rad.
Co reklama neřekla | Petra Dlouhá | 7. 9. 2015 | 30 komentářů
V devadesátkách to byl trhák. Dopis o tom, že máte naději vyhrát miliony – stačí rychle odepsat – ze schránky vytáhl asi každý. Staré triky nerezaví. Na principu lákavých dárků a prvního kousku gratis obchodníci klientelu loví dál. Cíl? Přivázat si zákazníka, a rýžovat, co půjde! Předplatitelem proti své vůli se stanete raz dva.
Co se děje | Petra Dlouhá | 30. 4. 2014 | 10 komentářů
Konec přemrštěných odměn za „vymáhání“ drobných dluhů, konec jejich umělého navyšování. A také zhoršení situace spotřebitelů, kteří se domáhají svých práv. Obojí může přinést novela, která právě leží ve Sněmovně. Když projde, nebude už mít u sporů do deseti tisíc vítězná strana automaticky nárok na náhradu nákladů na soudní řízení, typicky na advokáta.
Když se řekne | Monika Veselíková | 6. 12. 2016 | 3 komentáře
Zdá se, že mezi zákazníky českých operátorů nepanuje zrovna spokojenost. Na co si nejvíc stěžují a jaké ceny platí v porovnání se zákazníky jiných evropských zemí?
Jak na to | Lukáš Zelený | 1. 12. 2015 | 4 komentáře
Hodně lidí má za to, že nejbezpečnější platba za nákup na webu je dobírka nebo platba při vyzvednutí zboží v provozovně. Divili byste se, ale on-line platby kartou mají výhody, které jiným způsobům úhrady chybí.
Jak na to | Petra Dlouhá | 19. 8. 2014 | 6 komentářů
Transfer z letiště trval o hodinu víc, animační program o dva dny míň, hotelu chyběla hvězdička, na pláž to byla pěkná štreka, a místo jemného písečku – kameny. Dostali jste od cestovky něco jiného, než slibovala? Reklamujte zájezd. Od letoška je to snazší než dřív. Poradíme, jak na to.
Jak na to | Lukáš Zelený | 29. 6. 2016
Léto je tu! Pokud nejsou váš ideál prázdniny u rybníka a radši byste relaxi u moře nebo poznávání zahraničních památek, nejspíš plánujete dovolenou nad katalogy cestovních kanceláří nebo agentur. Málokdo si uvědomí, že mezi kanceláří a agenturou je rozdíl, který vám může pořádně přitopit, když budete v problémech. dTest přináší rady pro bezpečný výběr zájezdu.
Co se děje | Jana Poncarová | 16. 9. 2015 | 8 komentářů
Zemním plynem topí kolem 1,5 milionu domácností. Další statisíce na plynu vaří nebo ho používají k ohřevu užitkové vody. Čas od času jim dodavatel nabídne nový, prý výhodnější produkt. Podívejte se, jak si velcí dodavatelé plynu hrají s cenami a jestli slibované slevy stojí za to, abyste se jim zavázali, že od nich jen tak neutečete. To totiž musíte výměnou za slevu většinou slíbit.
Co se děje | Jana Poncarová | 24. 2. 2016 | 13 komentářů
Masová akce může být maso. Přesvědčit se o tom mohli odběratelé, kteří se sdružili v celorepublikové aukci energií. Víc než 66 tisíc domácností stálo dodavatelům za to, aby stočtyřicetkrát snížili svoji nabídku. Vyplatil se vstup do hromadné aukce? A budou odběratelé těžit kromě nízké ceny i ze vstřícných obchodních podmínek?
Jak na to | dTest | 23. 6. 2020
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce záruku omezit.
Jak na to | Lukáš Zelený | 11. 8. 2015 | 3 komentáře
Parfémy, elektroniku, oblečení, hodinky, ale i předplatné kosmetických balíčků či tarif u mobilního operátora. To všechno vám na ulici podbízivě vnucují prodejci, kteří nekompromisně útočí na vaši peněženku. Poradíme jak se nenechat napálit.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 8. 9. 2014 | 9 komentářů
Kupujete ledničku. Vyberete značku i typ a hledáte na internetu nejvýhodnější nabídku. Jeden e-shop ji nabízí podstatně levněji než konkurence. Než po lákavé nabídce skočíte, zbystřete. Může jít o zboží ze šedého dovozu; v téhle lednici si měl původně chladit kokos Filipínec. A to se nemusí vyplatit – zvlášť, když se chladnička porouchá a budete muset reklamovat.
Co se děje | Petra Dlouhá | 19. 3. 2014 | 1 komentář
Češi dluží mobilním operátorům na nezaplacených fakturách miliardy. Teď vláda chystá novelu, která pravidla sporů mezi operátory a zákazníky mění. Když projde, neplatiči faktur si ve výsledku připlatí: spory o nízké částky se výrazně prodraží. A když nepůjde o víc než deset tisíc, ztratíte šanci se odvolat.
Jak na to | Ondřej Tůma | 13. 11. 2014
Loni Češi utratili při předvánočních nákupech na internetu přes 18,5 miliardy korun. Letos by to mělo být ještě o tři miliardy víc. Poradíme vám, jak se orientovat v nabídkách tisíců českých e-shopů, na co si dávat pozor, abyste neskočili podvodníkům na špek a jak správně vracet a reklamovat doručené zboží.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 2. 5. 2014 | 14 komentářů
Obchodní řetězce, výrobci, spotřebitelé, nebo všichni dohromady? V dalším pokračování pravidelné ankety Očima expertů nás zajímalo, proč kvalita potravin v českých obchodech pořád tak kulhá.
Jak na to | Lukáš Zelený | 30. 7. 2015 | 3 komentáře
Zazvoní vám u dveří a nabízí supervýhodné ceny za elektřinu a plyn. Z prvního vyúčtování ale zjistíte, že za nově sjednané služby budete muset naopak ještě připlatit. Máme pro vás pět dobrých rad, jak si poradit s dotěrnými podomními prodejci energií.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 11. 3. 2012 | 8 komentářů
Vládní koalice chystá zatím nejvýraznější krok, který má lidem a menším firmám zlevnit telefonování. Reaguje tak na další studii potvrzující, že Češi platí jedny z nejvyšších cen v Evropské unii.
Co se děje | Monika Veselíková | 20. 2. 2017 | 1 komentář
Levnější internet v mobilu, snazší odstoupení od smlouvy, ale také konec možnosti usmlouvat si u operátora výhodnější tarif. Co může tuzemským spotřebitelům přinést chystaná novela zákona o elektronických komunikacích.
Jak na to | Ondřej Tůma | 28. 6. 2017 | 8 komentářů
Kdy může majitel provádět v bytě změny bez souhlasu nájemníka? Co se pro nájemníka mění, když byt změní majitele? Jaké požadavky pronajímatel nemůže zanést do smlouvy? Ve spolupráci se spotřebitelskou organizací dTest přinášíme rady, které se budou hodit každému nájemníkovi.
Když se řekne | Jana Poncarová | 14. 3. 2019 | 6 komentářů
Loni změnil dodavatele elektřiny rekordní počet domácností. Lidem jde pořád hlavně o cenu a záleží jim na tom, aby měl dodavatel pověst solidní firmy. Smlouvy ale pořád nečteme.
Jak na to | Lukáš Zelený | 26. 1. 2016 | 3 komentáře
Možná také občas přemýšlíte nad tím, kde byste mohli ušetřit nějakou tu korunu. Můžete si říct, že tenhle měsíc ušetříte o měsíc víc, že nebudete tolik chodit po kávičkách, že si tu nekoupíte tamto, tu ono. Když se podaří, gratulujeme. Lepší než ušetřit jednou deset tisíc je ušetřit pár stovek – ale každý měsíc na pravidelných platbách.
Aktuality | dTest | 24. 10. 2019
Testy dětských autosedaček, které pravidelně publikuje spotřebitelská organizace dTest ve spolupráci s renomovaným německým autoklubem ADAC, přinesly výsledky 12 nových modelů. Testovaly se různé velikostní skupiny: pro miminka, batolata, předškoláky i školáky. Hodnotitelé bohužel i tentokrát narazili na rizikové sedačky.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 11. 7. 2012 | 1 komentář
Kvůli týdnu u moře roky problémů s exekutory. I tak můžou dopadnout lidé, kteří si na dovolenou berou úvěr, který později nedokážou splatit. Půjčku s nesmyslným důvodem si navíc často berou za nesmyslných podmínek.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 10. 5. 2013 | 2 komentáře
Máte strach, že si vyberete cestovní kancelář, která ještě před vaší vysněnou dovolenou u moře zkrachuje? Zeptali jsme se odborníků, jak takové situaci předejít.
Recenze | dTest, redakce Peníze.CZ | 23. 2. 2023
Dosud největší test letních pneumatik, na němž spotřebitelská organizace dTest spolupracuje s autoklubem ADAC, vyzkoušel 47 modelů.
Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 5. 2019 | 2 komentáře
Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?