Cestovní kanceláře: Lidi si vymýšlejí reklamace
Aktuálně.cz | Kateřina Vokurková | 10. 8. 2014 | 3 komentáře
Nový občanský zákoník zavedl institut náhrady za újmu z narušené dovolené a řadu dalších novinek. Firmy hlásí první zkušenosti.
Cestovní kanceláře jsou firmy, které zajišťují služby v oblasti cestování a cestovního ruchu. Hlavním cílem cestovních kanceláří je usnadnění procesu cestování a také pomoc s důležitými souvislostmi s cestováním, jako je cestovní pojištění a další.
Cestovní kanceláře zprostředkovávají cestování klientům, pomáhají zajistit dopravu na místo a také nabízí klientům srovnání nejvýhodnějších nabídek. Nabízí předem sestavené zájezdy a dovolené. Poskytují poradenství o daných lokalitách a také podpoří klienty během cestování, například pomáhají zařídit změny letů, problémy s ubytováním a další nouzové situace.
Další články na téma cestovní kanceláře najdete na Finmag.cz.
Seřadit podle: čtenosti | chronologicky | hodnocení
Aktuálně.cz | Kateřina Vokurková | 10. 8. 2014 | 3 komentáře
Nový občanský zákoník zavedl institut náhrady za újmu z narušené dovolené a řadu dalších novinek. Firmy hlásí první zkušenosti.
Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007
Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.
Články | Dušan Hradil | 9. 12. 2004
Splátkové společnosti se snaží proniknout i na trh zájezdů. Jejich nabídky jsou zajímavé, umožní vám vyřídit všechno na místě a dokonce nemusíte zaplatit ani korunu navíc nad cenu zájezdu. To ale jen za určitých podmínek. Čím lákají splátkové společnosti a co nabízejí banky?
Co se děje | Ondřej Tůma | 13. 10. 2015 | 12 komentářů
Dražší zájezdy a zánik mnoha cestovních kanceláří. To by prý mohla přinést novela zákona, kterou chce stát lépe chránit klienty zkrachovalých cestovek. Cestovní kanceláře a pojišťovny mají za to, že místo jistoty a pořádku přinese novela chaos.
Co se děje | Ondřej Tůma | 22. 5. 2013 | 1 komentář
Turisté, kteří se v létě chystají k moři s aerobikem či jazykovou školou, by měli být na pozoru. Jejich zájezd totiž dost možná nebude pojištěný. Dozorující orgány si problém přehazují jako horkou bramboru.
Co se děje | Ondřej Tůma | 28. 12. 2012 | 2 komentáře
Ve včerejším článku jsme poukazovali na bolavé místo českého turistického průmyslu: na to, že spotřebitelé počítají s plným pojištěním zájezdu, avšak cestovní kanceláře dostatečně pojištěné být nemusí. Cestovní kanceláře a ministerstvo pro místní rozvoj tvrdí, že odpovědnost je plně na pojišťovnách, pojišťovny viní cestovky. Ve sporu přituhuje.
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 5. 10. 2010
Řada Čechů jezdí na dovolenou na podzim. Někdy během ní zažijí nemilé překvapení, například v podobě horšího ubytování, než mají ve smlouvě. Jak se domoci svých práv?
Články | Petr Vykoukal | 26. 6. 2001
Platební či kreditní karty, které vydává banka společně s nějakou další společností jsou většinou vytvořeny s cílem usnadnit život zákazníkům a současně si je "zavázat" i pro budoucnost. Jsou však určitě i výhodou pro banky či různé karetní asociace. Aliance Paegasu s Maximem pomáhá Bank Austria Creditanstalt i při zpřísněných podmínkách pro vydání karty dosáhnout vysokého obratu bez zvýšení rizika.
Rozhovor | redakce Peníze.CZ | 14. 8. 2009 | 4 komentáře
Letos zkrachovalo už šest cestovních kanceláří. Mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří Tomio Okamura chápe, že klienti začínají být nervózní. Zeptejte se ho nejen na krachy cestovek, ale i na další otázky z cestovního ruchu, které vás zajímají. Odpovědi si přečtete příští pátek.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 8. 1. 2009 | 7 komentářů
Ropa je v korunách levnější než před čtyřmi lety. Palivové příplatky k letenkám, které měly zalepit ztráty aerolinek kvůli drahým pohonným hmotám, se pořád šplhají k tisícovce za jeden let po Evropě. Existuje způsob, jak příplatky zrušit? Napište, co si o tom myslíte a přečtěte si názory ostatních.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 13. 11. 2008 | 4 komentáře
Reklamovat v Česku zájezd bývá obtížné a získat za nekvalitní služby náhradu bývá ještě složitější. Pomoci by mělo dodržování mezinárodního kodexu, který v Evropě platí už dvacet let. Věříte, že pak cestovky budou ke klientům vstřícnější? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.
Články | Lenka Fialová | 12. 7. 2001
Co byste řekli tomu, že s podpisem pracovní smlouvy získáte víc než jen hromadu povinností a zodpovědnosti? Třeba auto, abyste nemuseli do práce městskou hromadnou dopravou. Byt nebo výhodně úročenou půjčku na byt. Telefon, týden dovolené navíc a zaplacenou letenku! Permanentku do posilovny a volňásky do divadla. Zaměstnanecké akcie nebo penzijní připojištění, které budou přinášet rentu, když vy sami na práci nebudete muset ani pomyslet. Sen nebo skutečnost?
Aktuality | Petr Kučera | 23. 9. 2019
Britská cestovní kancelář Thomas Cook, jedna z největších na světě, zkrachovala. Ukončila činnost poté, co se jí nepodařilo získat peníze na svou záchranu. Informuje o tom BBC.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 13. 5. 2010 | 1 komentář
Na co máte nárok, když s cestovní kanceláří uvíznete v nepokoji zmítaném Řecku o pár dnů déle, než jste čekali?
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 25. 6. 2009 | 1 komentář
V zimě cestovní kanceláře tvrdily, že zájezdy last minute letos skoro nebudou. Teď musí ve velkém zlevňovat, aby vůbec nějaké klienty sehnaly. Co si myslíte o marketingových fintách cestovek a kolik jste ochotni za zájezd utratit? Podělte se o názor s ostatními
Otázka dne | redakce Peníze.CZ | 5. 8. 2008
České cestovní kanceláře se rozhodně s nabídkou zájezdů na olympiádu nepřetrhly. Víte, za kolik se dá odjet na olympiádu na sedm dní a jak je Čína na turisty připravena? Tipněte si a dozvíte se víc.
Články | Dana Chytilová | 9. 6. 2006
Vybrali jste si z katalogu cestovní kanceláře hotel s výhledem na moře? Myslíte si, že v něm strávíte krásnou dovolenou? Aby tomu tak skutečně bylo, měli byste jít do cestovní kanceláře vyzbrojeni informacemi. Poradíme vám, na co si dát ve smlouvě pozor a jak je to se stornem zájezdu.
Články | Jiří Pospíšil | 18. 4. 2005
Burzy na začátku týdne vzrostly na základě zveřejněného zápisu Fedu, který prozradil, že se úrokové sazby nebudou zvyšovat rychlejším tempem. Nižší než předpokládaný růst maloobchodních tržeb ovšem znamenal následný pokles, sestupný trend pak přetrval po celý týden.
Jak na to | Ondřej Tůma | 30. 12. 2010
Zimní sezóna je již v plném proudu a většina z nás si pomalu vybírá místo, kde stráví svou zaslouženou dovolenou. Dvě třetiny českých turistů tráví zimní dovolenou v tuzemských horách, zbývající třetina se za radovánkami ve sněhu vydává do zahraničí. Pokud přemýšlíte, kam se vydat, preferujte hlavně velikost lyžařského areálu, do něhož se chcete vydat.
Pojišťovny | Táňa Chadrabová | 26. 7. 2007
Zákazníci cestovní kanceláře I´m travelling, která zkrachovala, se musí se žádostí o vrácení peněz za neuskutečněné nebo částečně uskutečněné zájezdy obrátit na Českou pojišťovnu, u níž byla kancelář pojištěna proti úpadku.
Aktuálně.cz | ČTK, Jiří Hovorka | 22. 7. 2012 | 4 komentáře
Příběh zkrachovalé cestovní kanceláře Majestic Travel se přiostřuje. Pojišťovna Generali podala trestní oznámení na majitelku společnosti.
Aktuality | Jiří Hovorka | 26. 2. 2020
Češi, kteří si zakoupili od cestovní kanceláře zájezd do postižené oblasti koronavirem, mohou podle občanského zákoníku odstoupit od smlouvy bez zaplacení storno poplatků. Ovšem pouze v případě, pokud v místě pobytu nebo v jeho bezprostředním okolí byla vyhlášena ochranná opatření a mají vliv na čerpání služeb nebo dopravu. Upozornilo na to ministerstvo pro místní rozvoj.
Co se děje | František Mašek | 22. 2. 2010
Klienti cestovních kanceláří se budou muset při jejich výběru dál spoléhat na vlastní úsudek. Hodnocení kvality cestovních kanceláří, po kterém volá veřejnost kvůli krachu či potížím některých cestovek, bude připraveno až v roce 2011.
Co se děje | Eva Sovová | 17. 4. 2008 | 1 komentář
Za dovolenou v cizině chtějí Češi letos vydat zhruba 15 200 korun. Tato částka rok od roku roste. Cestovní kanceláře klienty lákají nižšími zálohami za rezervaci zájezdu či dovolenou zdarma pro dítě, které doprovází jen jeden rodič.
Stránka 3/3