Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Klientům krachující CK I' m travelling vrátí peníze Česká pojišťovna

Klientům krachující CK I' m travelling vrátí peníze Česká pojišťovna
Zákazníci cestovní kanceláře I´m travelling, která zkrachovala, se musí se žádostí o vrácení peněz za neuskutečněné nebo částečně uskutečněné zájezdy obrátit na Českou pojišťovnu, u níž byla kancelář pojištěna proti úpadku.

S cestovními kancelářemi I´m travelling a Detur už na dovolenou nejspíš nikdo nepojede. Obě cestovky, které patří firmě FBSK 1907, podle informací ČTK zkrachovaly. Protože byly pojištěny proti úpadku, jejich klienti, kteří zájezd zaplatili, ale už neodcestovali, dostanou své peníze zpátky.

Poškození zákazníci se musí obrátit na Českou pojišťovnu (profil, názory), u níž byly cestovní kanceláře proti úpadku pojištěny. Na jejích internetových stránkách si mohou stáhnout formulář pro oznámení pojistné události. Musí ho vyplnit a zaslat zpět na adresu, která je v tiskopise uvedena. Pokud poškození klienti nedostali od cestovní kanceláře odpovídající plnění, například objednanou dopravu, nebo měli dodatečné náklady na pobyt a návrat, které museli hradit sami, budou postupovat stejně.

Pokud klienti už odcestovali a nemohou se vrátit zpět, měli by kontaktovat asistenční službu, jejíž telefonní číslo je uvedeno na informační kartičce o pojištění cestovní kanceláře proti úpadku, kterou by podle informací České pojišťovny měly cestovní kanceláře přikládat k cestovní smlouvě. Zatím se tato situace týkala 110 turistů, které cestovní kancelář I´m travelling odvezla do Tuniska, a 164 osob pobývajících v Turecku. Na jejich převezení zpět do Česka se už dohodla s Českou pojišťovnou letecká společnost Travel Service, uvedla mluvčí Travel Service Vlaďka Dufková.

Náhradu škody klienti obdrží od České pojišťovny po šesti měsících ode dne, kdy cestovní kancelář ohlásila úpadek. Zákazník dostane zpět buď zaplacenou zálohu nebo cenu neuskutečněného zájezdu, případně rozdíl mezi zaplacenou cenou zájezdu a cenou částečně poskytnutého zájezdu. Podle vyjádření České pojišťovny byly obě cestovní kanceláře pojištěny na vysoké částky v řádech desítek milionů. Neměla by tedy nastat situace, kdy celková výše náhrady, kterou budou klienti nárokovat, převýší částku, na níž je cestovní kancelář pojištěna. To znamená, že by měli dostat náhradu škody v plné výši. 

Pojistná částka se odvozuje od výše obratu v minulém roce. Pokud se obrat výrazně zvýšil, nebo cestovní kancelář poskytla nadhodnocené údaje, může se stát, že pojistka nároky klientů v případě úpadku nepokryje.

Případ cestovní kanceláře I´m travelling není první a nejspíš nebude ani poslední. Klienti, kteří si kupují zájezd by si proto měli ještě před podepsáním cestovní smlouvy ověřit, zda je cestovní kancelář pojištěna proti úpadku a u které pojišťovny. Každá CK by měla mít smlouvu s pojišťovnou vyvěšenu na pobočce. Pokud tomu tak není, je možné si vyžádat kopii pojistné smlouvy. O platnosti smlouvy se lze přesvědčit i na internetových stránkách pojišťovny, která CK pojistila. Pojištění cestovních kanceláří proti úpadku nyní nabízí Česká podnikatelská pojišťovna (profil, názory), Česká pojišťovna (profil, názory), Generali Pojišťovna (profil, názory) a Uniqa (profil, názory). Zda je konkrétní cestovní kancelář pojištěna, lze najít i na webových stránkách Ministerstva pro místní rozvoj.

I pojištěná cestovní kancelář může zkrachovat. Ve většině případů je to dáno tím, že neodhadla navýšení ceny pohonných hmot, leteckých a bezpečnostních tax, zvýšení ceny nasmlouvaných hotelů v sezóně nebo špatně odhadla počet klientů, a tím i své příjmy.

Dostali jste se nědky do situace, že se o vás cestovní kancelář na dovolené nepostarala?

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+3
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 7. 2007 9:10, Eric

Zdravím Romana i Jezevce. Ne, nebojte, jsem realista a ani si nemyslím, že jednoduchá řešení existují. Jen mě štve, že k těmto zlodějnám dochází každé léto bez vyjímky - a nic. Nové nepěstovat, staré spálit, což Jezevče? Mějte se fajn.

Reagovat

 

+68
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (roman.k 26. 07. 2007 19:32)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 7. 2007 17:53, Pavel

Pote, co ctu podobne prispevky, nechapu, co lidi porad na tech cestovkach laka. Dneska, kdyz si muzete sehnat krasne vsechno pres internet. Moje zkusenost je, ze je to nejen lepsi a levnejsi, ale hlavne to poskytuje daleko vetsi svobodu. Pravda je, ze nemam rad more, tam je to mozna jine...

Reagovat

 

-39
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Millerovi z Brna 26. 07. 2007 08:32)

Další příspěvky v diskuzi (17 komentářů)

29. 7. 2007 | 10:03 | Jakub

Jako u vsech podvodniku.Jakmile jeden zjisti ze se muze bezpracne a beztrestne dostat k penezum tak ho ti ostatni ochotne nasleduji.A o Turcich vime sve.Nechali nas na letisti v Antalii,obsadili letadlo svymi soukmenovci...více

27. 7. 2007 | 9:10 | Eric

Zdravím Romana i Jezevce. Ne, nebojte, jsem realista a ani si nemyslím, že jednoduchá řešení existují. Jen mě štve, že k těmto zlodějnám dochází každé léto bez vyjímky - a nic. Nové nepěstovat, staré spálit, což Jezevče?...více

27. 7. 2007 | 7:46 | comment

1 je to pohodlne a bezpecne (relativne) 2 Pepa z Horni dolni neumi anglicky a s majitelem penzionu v Chorvatsku se nedomluvi - ale umi dojet do okresniho mesta do mistni cestovni agentury více

26. 7. 2007 | 19:32 | roman.k

Eriku, představujete si to hodně jednoduše. V oblasti práva se už pár let pohybuju a jsem právě na té druhé straně - mezi těmi, co honí ty, co zákony nedodržují, i když nejsem u policie. A můžete si být jistý, že každý následující...více

26. 7. 2007 | 18:52 | jezevec

Zabránit ne, omezit ano. Řešením je tvrdě trestně stíhat každého, kdo zálohu přijatou na nějaké plnění (například zájezd) použije přednostně na jiné plnění (například vlastní mzdu), než na jaké přijal platbu. Krach cestovky...více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Kapitálové trhy, Riziko, Fondy národní, česká spořitelna, fintech, eet, elektronická evidence tržeb, lime, hrubý příjem, Michal Nebeský, odpracovaná doba, krása, Sparta, portfolio turnover rate, pracovní tábor, exekutor, kancelářské prostory, zdeněk holeček

2AI4917, 2B70026, 4AI0297, 2SK4714, 2SK4714

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK