Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Jak se domoci odškodnění za zkaženou dovolenou?

| rubrika: Jak na to | 5. 10. 2010
Jak se domoci odškodnění za zkaženou dovolenou?
Řada Čechů jezdí na dovolenou na podzim. Někdy během ní zažijí nemilé překvapení, například v podobě horšího ubytování, než mají ve smlouvě. Jak se domoci svých práv?

Dovolenou má každý z nás spojenou s řadou příjemných zážitků. Někdy ovšem přináší i nepříjemná překvapení. Klient byl ubytován v hotelu nižší kategorie, než vyplývá ze smlouvy, hygienické podmínky jsou otřesné, zaplacený výlet se neuskutečnil. Jak by měl postupovat?

Pokud zjistí nějaké nedostatky, měl by je neprodleně reklamovat vůči cestovní kanceláři, a to písemně. Pokud je přítomen delegát cestovní kanceláře, je vhodné sepsat reklamační protokol s delegátem přímo na místě. Není-li přítomen, doporučujeme pokusit se reklamaci uplatnit u cestovní kanceláře alespoň pomocí elektronické pošty nebo faxu.

Neméně důležité je zjištěné nedostatky řádně zdokumentovat pro pozdější vyřízení reklamace v cestovní kanceláři. K tomu je možné doporučit důkladnou fotodokumentaci, ale také například pořídit si čestná prohlášení svědků – dalších účastníků zájezdu.

Není-li Vaše reklamace promptně vyřízena cestovní kanceláří již v průběhu dovolené (třeba přestěhováním do jiného hotelu), po návratu z dovolené můžete žádat poskytnutí přiměřené slevy z ceny zájezdu. Má to však jeden háček. Reklamaci je nutné uplatnit u cestovní kanceláře bez zbytečného odkladu, nejpozději však do tří měsíců od skončení zájezdu. Po uplynutí této lhůty právo reklamovat zájezd zaniká!

Na přiměřenou slevu však máte nárok pouze v případě, kdy cestovní kancelář porušila své povinnosti vyplývající z cestovní smlouvy. Při sjednávání cestovní smlouvy proto doporučujeme věnovat jejímu obsahu zvýšenou pozornost a zároveň nahlédnout i do smluvních podmínek.

Jde o několik stránek drobného písma, které zpravidla zůstávají naprosto mimo zájem nadšeného cestovatele, podrobněji ale upravují poskytované služby a podpisem cestovní smlouvy s nimi vyslovujete souhlas. Při pozdější reklamaci pak můžete být nemile překvapeni, co vše je obsahem těchto dokumentů.

Některé pojišťovny nabízejí klientům tísňovou linku právního poradenství, která je k dispozici 24 hodin denně. Jejich prostřednictvím je možné nastalou situaci okamžitě konzultovat, aby bylo možné včas zajistit potřebné důkazy. Nabízejí rovněž právní pomoc pro uplatnění slevy z ceny zájezdu, a to v případě neúspěchu mimosoudního jednání i soudní cestou.

Připraveno ve spolupráci s www.das.cz

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+1
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Bankrot, Administrativní cena, Připojištění, jan sedláček, doplňkové penzijní spoření, aleš poklop, operátoři, příspěvek zaměstnavatele, hlavička zákona, vw, Hang Seng Bank, boj proti korupci, gold eagle, vývoj v ČR, Ústí nad Labem, výpočet, vchodové dveře, fér konsolidace

5AA2608, 2SK0238, 2L74312, 1C37501, 1AS0431

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK