Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Proč platíme palivové příplatky, když je ropa levná?

Proč platíme palivové příplatky, když je ropa levná?
Ropa je v korunách levnější než před čtyřmi lety. Palivové příplatky k letenkám, které měly zalepit ztráty aerolinek kvůli drahým pohonným hmotám, se pořád šplhají k tisícovce za jeden let po Evropě. Existuje způsob, jak příplatky zrušit? Napište, co si o tom myslíte a přečtěte si názory ostatních.

České cestovní kanceláře se předhánění ve snižování palivových příplatků u leteckých zájezdů. Nejdříve s razantním snížením přišly cestovky Exim Tours a Fischer. U obou klesly poplatky u letů v trvání do tří hodin z hodnoty 1700 až 1900 korun k tisícovce. Včera se připojil i Čedok, který si bude k zájezdům do Středomoří účtovat příplatek 990 korun.

Turista by měl jásat, jenže při bližším zkoumání bude spíše v rozpacích. Palivové příplatky zavedly letecké společnosti a cestovní kanceláře v roce 2004, kdy začala prudce zdražovat ropa. Tehdy podle propočtů deníku Mladá Fronta Dnes stál barel ropy 1138 korun, zatímco příplatek po Evropě na jeden let činil 160 korun. Dnes je ropa za necelou tisícovku, ale poplatky jsou několikanásobně vyšší. A to i po jejich ohlášeném snížení.

Pohledem spotřebitele tak nejsou palivové příplatky zjevně nic jiného, než elegantní způsob, jak mohou aerolinky a cestovky z turistů vytáhnout další peníze, a zvýšit si tak zisk.

Co si myslíte o palivových příplatcích a jejich nynějším snižování? Existuje podle vás způsob, jak aerolinie přimět k jejich zrušení, nebo je turisté budou platit už pořád bez ohledu na vývoj ceny ropy?

NAPIŠTĚ CO SI O TOM MYSLÍTE A PŘEČĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+4
Ano
Ne

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

9. 1. 2009 0:53 | VAROVÁNÍ PŘED CK AIRSTOP !!!

POZOR NA REKLAMACE U AIRSTOP!!!! Od srpna 2008 do ledna 2009 mi nebyli schopni vyřídit reklamaci zájezdu - stále se vymlouvají na to, že s nimi německá CK nekomunikuje, pak že se stěhovali a vyjádření se ztratilo atd. - budu je muset dát k soudu!!!!!! Vymlouvají se, že jsou "jen" zprostředkovatelé, ale peníze jsem platil jim a od nich chci stanovisko!!! Více na: http://www.reklamace-airstop.nazory.cz
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

8. 1. 2009 15:22 | Pavel

S palivovými příplatky to bude stejné jako s letišťními poplatky. Ty se napřed začaly vybírat na zaplacení daně, kterou státy na leteckou přepravu v jejích začátcích uvalili (a často ji měnily, proto nemohla být zakalkulovaná v ceně letenky). Po zrušení této daně ale letecké společnosti zjistily, že si na to lidi zvykli, a vybírají je stále, i když už k tomu nemají důvod. A stejné to bude s palivovými přílatky. Lidi už si zvykli...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

8. 1. 2009 15:12 | David S.

Citace / 08.01.2009 14:05

Ty jezdi na dovolenou na kole, vole. Do Českého ráje. Přesně tyhle naivní, neodborné ekonázory jsou cestou do pekla.
...zatímco tvůj názor je jistě velmi fundovaný, odborný a věcný :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 08. 01. 2009 14:05)

8. 1. 2009 14:05

Citace - Jiří / 08.01.2009 10:51

Lidi, přestaňte lítat, aspoň kromě případů, kdy je to nezbytně nutné. Jeden let vyprodukuje tolik emisí, jako kdybyste autem objeli 3,5krát zeměkouli. Kdyby byla do ceny ropy započítaná i cena za ničení životního prostředí jejími produkty, odměřovali byste ji kapátkem a vážili zlatem.


Ty jezdi na dovolenou na kole, vole. Do Českého ráje. Přesně tyhle naivní, neodborné ekonázory jsou cestou do pekla.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jiří 08. 01. 2009 10:51)

8. 1. 2009 13:30 | Dan Novák

Myslím, že to celé je nesmysl vyprodukovaný leteckými společnostmi. Přece náklady na palivo by měly být v základní kalkulaci ceny letenky. V autobuse se přece také neplatí příplatek na naftu. Kalkulace ceny letenky přece podléhá zákonitostem kalkulací jako při tvorbě cen jiných produktů a služeb. U každé kalkulace se počítá se vstupními náklady a s přiměřeným ziskem případně určitou cenovou rezervou pro případ změn ceny vstupů, tak nechápu proč vlastně palivové příplatky vznikly. Nebudu muset palivový příplatek platit pokud s sebou na letiště přinesu kanystr s leteckým petrolejem? V každém případě by se na takovéto nehoráznosti měl podívat úřad pro hospodářskou soutěž a nejlépe Evropská unie, aby letecké společnosti dopadly jako mobilní operátoři s cenou roamingu nebo SMS ze zahraničí. A byl by klid.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

8. 1. 2009 10:51 | Jiří

Lidi, přestaňte lítat, aspoň kromě případů, kdy je to nezbytně nutné. Jeden let vyprodukuje tolik emisí, jako kdybyste autem objeli 3,5krát zeměkouli. Kdyby byla do ceny ropy započítaná i cena za ničení životního prostředí jejími produkty, odměřovali byste ji kapátkem a vážili zlatem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

8. 1. 2009 9:22 | Mayha

Samozřejmě jednou stranou je snaha CK rozmělnit cenu do různých částek a vcelku tak vybrat víc, ale druhou stranou může být, že cena paliva v tom či onom letadle asi nebude vždy cena spotová, ale cena nějakého dlouhodobějšího kontraktu. A kontrakty uzavřené v roce 2008 mohou být vzhledem k momentálním cenám pěkně mastné, když se "experti" před půl rokem předháněli kdy ropa pokoří cenu 200 USD.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazeno všech 7 komentářů

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Poměr důchodu ke mzdě, Úrokové riziko, Průměrný produkt výrobního faktoru, lukáš kovanda, zákon o elektronické evidenci tržeb, česká spořitelna, petr mach, start-up, mastercard world, certifikace, řidič z povolání, UniCredit Dow Jones, výdaje státu, Essox, příspěvek na provoz motorového vozidla, terminály, dopis investorům, feudalismus

3AK6239, 7A00010, 2SP0010, 6S52775, 6S75383

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK