Neuznaná reklamace - mobilní telefon

Dobrý den, 13.11.2013 jsem zakoupila mobilní telefon. Již mám za sebou čtvrtou reklamaci, která nebyla uznána. 1. Poprvé jsem telefon reklamovala, když se mi neustále vypínal, i když byl nabitý na 80 %. Když jsem ho chtěla zapnout, musela jsem ho dát na nabíječku. Po reklamaci mi byla vyměněna baterie. Telefon ale stále nešel nabít naplno a vypínal se. Zakoupila jsem si proto novou baterii, abych nemusela čekat dalších 30 dnů, než se vyřídí druhá reklamace. To ale nepomohlo. 2. Telefon jsem tedy opět reklamovala. Tentokrát to bylo vyřešeno pouze nastavením telefonu do továrního nastavení. Vada byla údajně způsobena instalací aplikací třetích stran. Vadu také mohla prý způsobit paměťová karta. Po druhé reklamaci se ale telefon stále vypínal a nenabíjel naplno. 3. Telefon šel na třetí reklamaci. Žádné vady se ale během reklamačního řízení neprojevily. Telefon mi byl vrácen bez opravy. Byl opět nastaven do továrního nastavení a bylo poukázáno na možné vady díky paměťové kartě. Po třetí reklamaci byly s telefonem stejné problémy, zjistila jsme jen, že telefon se nabije na 100 %, když v něm nemám vloženou SIM kartu. 4. Telefon jsem počtvrté reklamovala, ptala jsem se na vrácení peněz, ale bylo mi řečeno, že nárok nemám, protože při třetí reklamaci nebyla závada zjištěna. Tak jsem tedy čekala na vyjádření. Ve vyjádření stálo, že bylo zjištěno mechanické poškození, které jsem prý způsobila sama. Telefon je prohnutý, což bylo způsobeno jeho pádem nebo nadměrným tlakem na něj. Nabízejí mi tedy opravu za skoro 10 tis. Kč. Telefon mi ale nikdy neupadl a prodejce mi při poslední reklamaci říkal, že mám telefon jako nový, že na něm není nic znát. Pořád jsem ho měla v obalu. Zaráží mě, že si tohoto "poškození" nevšimli u předchozích reklamací. Také mohl upadnout jim nebo ho poškodili, aby mi mohli reklamaci zamítnout. Prosím Vás o radu, jak se mohu proti takovému jednání bránit. Prodejce mi dnes neoficiálně řekl, že jedním ze způsobů je soudit se servisní firmou, která reklamaci vyřizovala. Nyní používám manželovo telefon (stejný) a s mojí paměťovou kartou funguje v pořádku. Děkuji za radu.

Otázku poslal/a:  , 20. 2. 2015 17:59

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud byla reklamace neúspěšně uplatněna již vícekrát, doporučujeme spotřebitelce existenci vady konzultovat se soudním znalcem a případně si nechat vypracovat znalecký posudek. Pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitelky, může rozporovat zamítnutí reklamace a odstoupit od kupní smlouvy, protože reklamace nebyla vyřízena včas a řádně, což prokazuje zmíněný posudek znalce. Zaplacené znalečné lze v takovém případě požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Co se týká mechanického poškození, není pro něj možné zamítnout reklamaci, pokud není příčinnou reklamované vady. Pokud spotřebitelka prokáže, že k poškození došlo v době, kdy byl telefon v reklamaci, odpovídá za toto poškození v souladu s § 2944 občanského zákoníku ten, kdo věc za účelem plnění závazku přebral. Jedná-li se o zjevné poškození, lze argumentovat skutečností, že by takové viditelné poškození bylo uvedeno v předávacím protokolu. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

6. 3. 2015 21:11

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

29. 2. 2024 | Olga Skalková | 2 komentáře

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

Evropská unie chystá balíček zvaný PSD3/PSR. Má zlepšit ochranu a bezpečnost spotřebitelů. O novinkách, jejichž definitivní podoba teprve vzniká, mluví v rozhovoru europoslanec Ondřej Kovařík.

Z čísla banky volá podvodník. Úřad zpřísní pravidla

23. 2. 2024 | Petr Kučera

Z čísla banky volá podvodník. Úřad zpřísní pravidla

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) přichází s konkrétními návrhy, jak bojovat s novým druhem podvodu. Cílem je omezit takzvaný spoofing – kvůli zneužití telefonního čísla má spotřebitel dojem, že mu podvodník volá ze skutečného čísla banky, úřadu a podobně.

Nejvíc pokut za nekalé praktiky dostává Penny, ukazují kontroly

19. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Nejvíc pokut za nekalé praktiky dostává Penny, ukazují kontroly

Celkem 16 pokut vyšších než 100 tisíc korun uložila Česká obchodní inspekce řetězcům za nekalé praktiky v období od začátku roku 2022 do konce loňského třetího čtvrtletí. Celková výše pokut dosáhla 12,5 milionu korun. Informoval o tom web Kverulant.

Zaplatili jste, ale zboží z e-shopu nepřišlo. Jak dostat peníze zpět

15. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Zaplatili jste, ale zboží z e-shopu nepřišlo. Jak dostat peníze zpět

Objednáte, zaplatíte a do tří dnů máte zboží doma. Tak vypadá ideální nákup na internetu. Jenže ne vždycky to jde takhle hladce. Jak se bránit, když prodejce nedoručí předem zaplacenou objednávku?

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami

8. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami

Řada obchodníků stále nepočítá slevy tak, jak by podle už rok platných unijních pravidel měla. Cenovkami často matou zákazníky. „Ta vynalézavost je neuvěřitelná,“ říká v rozhovoru Veronika Odrobinová, advokátka a partnerka společnosti Grant Thornton.

Rok bez falešných slev? Některé řetězce dál matou zákazníky

2. 2. 2024 | Pavla Adamcová | 5 komentářů

Rok bez falešných slev? Některé řetězce dál matou zákazníky

Novela spotřebitelského zákona platí v Česku už déle než rok. Prošli jsme, jak vypadají cenovky řetězců. Ukázalo se, že kouzlení se slevami nezmizelo, řada obchodníků si nová pravidla vyložila po svém.

Rekordní pokuta pro dodavatele energií. Porušoval fixaci cen

1. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Rekordní pokuta pro dodavatele energií. Porušoval fixaci cen

Energetický regulační úřad uložil společnosti Armex Energy pokutu ve výši 4,746 milionu korun za nekalé obchodní praktiky. Jde o nejvyšší pravomocnou pokutu od tohoto regulátora v historii.

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

25. 1. 2024 | Pavla Adamcová

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

Prodloužená záruka, pojištění proti krádeži a rozbití. Na první pohled lákavé doplňky k nákupu, se kterými velké e-shopy neváhají zákazníka oslovit třeba i po telefonu. Smí si to dovolit? A co si ohlídat, abychom neplatili zbytečně?

V dětských bundách byla škodlivá chemie. Dřív normy splňovaly

20. 1. 2024 | Pavla Adamcová

V dětských bundách byla škodlivá chemie. Dřív normy splňovaly

Ve více než polovině z 32 dětských bund a kombinéz, zakoupených v sedmi evropských zemích, byly škodlivé věčné chemikálie PFAS. Zjistila to studie spolku Arnika.  

Musk, Pavel i ČEZ. Nahlásit podvodné reklamy nepomáhá. Co dělat?

11. 1. 2024 | Pavla Adamcová | 1 komentářů

Musk, Pavel i ČEZ. Nahlásit podvodné reklamy nepomáhá. Co dělat?

YouTube i sociální sítě zahltily podvodné reklamy, které zneužívají tváře celebrit i známých firem a lákají uživatele na velké peníze. Provozovatelé se brání, že blokace je obtížná. Na jejich efektivnějším odstraňování ale budou muset rychle zapracovat.

Banky čeká nová povinnost: ověřit číslo účtu a jméno příjemce

21. 12. 2023 | Olga Skalková | 3 komentáře

Banky čeká nová povinnost: ověřit číslo účtu a jméno příjemce

Velká část klientů by uvítala, kdyby si před odesláním platby mohla ověřit jejího příjemce. Od letošního podzimu mají takovou možnost při platbě na číslo mobilu. U klasických převodů na číslo účtu to ale banky nenabízejí. Změnu má přinést novinka, kterou chystá Evropská unie.

Nový podvod s balíky z e-shopů. Platíte, co jste neobjednali

30. 11. 2023 | Gabriel Pleska | 3 komentáře

Nový podvod s balíky z e-shopů. Platíte, co jste neobjednali

Počet nákupů na internetu každý rok roste. Placení dobírkou je sice na ústupu, ale rozhodně ještě není raritou. A na to spoléhají dobírkoví podvodníci.

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly

27. 11. 2023 | Jakub Balada | 1 komentářů

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly

Zákon o ochraně spotřebitele od letoška zpřísnil. Kouzlení se slevami by mělo být těžší. Jak to vypadá v praxi, ukazuje nová analýza Hlídače shopů. Zaměřila se na slevy během letošního Black Friday.

Největší pojišťovna se chová nemravně, řekl soud a zastal se klienta

24. 11. 2023 | Petr Kučera | 1 komentářů

Největší pojišťovna se chová nemravně, řekl soud a zastal se klienta

Nový rozsudek v kauze starších smluv kapitálového životního pojištění je výjimečný tvrdou kritikou pojišťovny kvůli tomu, že dál těží z protiprávního stavu. Model „strhávám dle své libovůle spotřebiteli neznámé vysoké částky, udržuji poskytování plnění – bezdůvodného obohacení – a spoléhám na promlčení nároku spotřebitelů“ je podle soudu neudržitelný.

Nový fond umožní investovat do financování soudních sporů

23. 10. 2023 | redakce Peníze.CZ

Nový fond umožní investovat do financování soudních sporů

Skupina Wood & Company nabídne kvalifikovaným investorům v Evropě možnost investice do financování soudních sporů.

Stránka 1/23

Předchozí

1

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Jak neztratit státní příspěvky na penzijní spoření? Stačí trochu kouzlit

Jak neztratit státní příspěvky na penzijní spoření? Stačí trochu kouzlit

Zhruba 800 tisíc lidí si v současné době posílá na penzijní spoření 300 korun měsíčně....více

Bitcoin koupíte i u Tipsportu. Musk ale věří dogecoinu. Týden v kryptu

Bitcoin koupíte i u Tipsportu. Musk ale věří dogecoinu. Týden v kryptu

Bitcoin má větší kapitalizaci než stříbro, Craig Wright není Satoshi, bitcoin koupíte...více

ČNB chce sebrat povolení Podnikatelské družstevní záložně

ČNB chce sebrat povolení Podnikatelské družstevní záložně

Česká národní banka dnes zahájila správní řízení s Podnikatelskou družstevní záložnou...více

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services