Auta a ekodaň: Platit budou chudí, smrdět to tu bude stejně

Dost možná jste včera na internetu nebo dneska v novinách četli, že ekologickou daň budou platit i majitelé vozidel s emisní normou Euro 3, tedy vozidel s rokem výroby 2000–2005. A u vozidel s emisní normou starší že se ekologická daň zvýší. Co si o tom myslíme, to vidíte v titulku. Dál povíme proč.
Auta a ekodaň: Platit budou chudí, smrdět to tu bude stejně

Dost možná jste včera na internetu nebo dneska v novinách četli, že ekologickou daň budou platit i majitelé vozidel s emisní normou Euro 3, tedy vozidla s rokem výroby 2000–2005. A u vozidel s emisní normou starší, že se ekologická daň pořádně zvýší.

Mě to zaujalo, nemám auto, ale když jsem tuhle uvažoval, jestli přece jenom nějaké nepořídit, náklad na nějakou ekologickou daň jsem do kalkulací nezahrnoval. Tak teď už vím.

Partner rubriky

Partnerem rubriky Co si o tom myslíte? je nakladatelství Grada.

Seznamte se s jednoduchými myšlenkami, na kterých je založeno investování do akcií. Přední postava českého kapitálového trhu, odborník na investice do akcií a úspěšný autor Daniel Gladiš vydává v nakladatelství GRADA Publishing další knihu – Akciové investice.

„Ekologickou daní“ se myslí příspěvek na recyklaci, který se platí Státnímu fondu pro životní prostředí. Neplatí se každý rok, ale jen při registraci či přeregistraci auta. A to ještě jen při prvním převodu. Takže kdybych snad náhodou chtěl kupovat patnáct let starou plechovku, pokud bych ji kupoval z druhé ruky, poplatek bych musel vysolit. Kdybych ho kupoval ze třetí ruky, už by byl zaplacený z peněženky vlastníka druhé ruky.

Dost mi vrtalo hlavou, co vlastně Státní fond životního prostředí s těmi penězi pro recyklaci materiálů z vysloužilé káry dělá. A proč s nimi vůbec něco dělá, když beztak poslední majitel vozu ručí (a platí) za to, že vůz bude ekologicky zlikvidován.

Nechal jsem si ale tuhle detektivku na některé příště. Začínal jsem totiž čout pár zajímavých paradoxů, rozporů mezi proklamovanými cíli a pravděpodobnými výsledky. A jakožto amatérský sběratel kuriozit jsem se vydal po stopě.

Napřed se ale bylo potřeba zbavit balastu.

Co nyní a co potom

Ekologická daň dnes

Při první registraci nebo přeregistraci auta se platí:

  • 3000 Kč, když umí emise jen podle normy Euro 2,
  • 5000 Kč, když umí emise jen podle normy Euro 1,
  • 10 000 Kč, když nemá emise ani na Euro 1

Ekologická daň plus minus pozítří

Až bude jednou zákon o výrobcích s ukončenou životností přijat, nejspíš v něm bude stát, že při první registraci nebo přeregistraci auta se platí:

  • 3000 Kč, když umí emise jen podle normy Euro 3,
  • 5000 Kč, když umí emise jen podle normy Euro 2,
  • 10 000 Kč, když nemá emise ani na Euro 2

Ještě to neplatí, vlastně to ještě vůbec není

Především: ještě není definitivně hotovo. To, co vláda včera schválila, byl věcný záměr budoucího zákona. Záměr sice už prošel připomínkovým řízením, ale hotové paragrafované znění je daleko, všechna čtení v obou komorách zákonodárného sboru ještě dál (opozice bude mimochodem asi proti, od toho je opozice). A pak je tu ještě nevypočitatelný muž na Hradě, který dokáže dělat nečekaná rozhodnutí, důvod si vždycky najde.

Mimochodem pracovní materiál, o kterém tu je řeč, laboruje se dvěma variantami ekologické daně (klidně tomu tak říkejme). Jedna konzervuje současný stav, druhá zvyšuje poplatky a rozšiřuje je na auta, která mají emisní normu Euro 3. Předkladatel věcného návrhu, Ministerstvo životního prostředí, doporučuje poplatky rozšířit, mimo jiné s ohledem na to, že už jsme to slíbili – jak dokazuje tento roztomilý odstavec z doprovodného materiálu k věcnému návrhu (připomínám, že máme rok 2015):

Nestíháme. Honí nás čas!

„V případě nezměnění limitů k daným poplatkům se vystavujeme nedodržení Usnesení vlády České republiky č. 819 ze dne 9. listopadu 2011, které ukládá ministru životního prostředí ve spolupráci s ministrem průmyslu a obchodu předložit vládě do 31. 12. 2012 návrh nového zákona o zpětném odběru vybraných výrobků, ve kterém budou zahrnuty do placení poplatku za 1. registraci použitého vozidla i vozidla plnící emisní normu EURO 3.

Zdroj: Hodnocení dopadů regulace k věcnému záměru zákona o výrobcích s ukončenou životností. Ministerstvo životního prostředí 2015. Zvýraznění redakce.

Takže zatímco dnes se brečí, že ekologický poplatek se bude platit na auta deset let stará (minimálně Euro 3 musely splňovat vozy vyrobené mezi lety 2000–2005), ve skutečnosti se mělo platit už za auta stará osm let. Nevylučoval bych tedy pro příště, že za neekologická budou považována auta sedmiletá, pětiletá...

Ale teď už k těm absurditám:

KDO SROVNÁVÁ, TEN JEDE. LEVNĚJI

Přišli na Peníze.cz, srovnali a ušetřili. Vyzkoušejte si to taky, stačí si vybrat, jak byste povinné ručení nebo havarijko rádi sjednali:

Starých aut se nezbavíme

Ministerstvo životního prostředí chce omladit skladbu aut na našich vozovkách. Jak by k tomu ale měl nový zákon přispět? Tím, že zvednu cenu starého auta o tři tisíce a cenu staršího šrotu o pět nebo deset tisíc? Je to především pěkný atentát na ty, kteří se chtějí čmouďáka zbavit a koupit si něco lepšího. Mají dvě možnosti. Zaprvé čmouďáka střelit někomu, kdo potřebuje první auto a za dva roky ho dojezdí (a koupí si něco o dvě tři a víc tříd lepšího). K utrženým penězům přihodit trochu úspor a koupit si něco méně smradlavého. S ekologickým poplatkem to samozřejmě bude těžší. Druhá možnost je jezdit čmouďákem do jeho úplného roztrhání. Dalších deset let. Dokud nebude vlastnictví smrdutějších aut trestáno každoroční daní, bitím nebo smrtí.

A – vlastně třetí možnost. Přestat si vozit zadek v autě a jezdit vlakem. To bych ovšem viděl nerad, protože jsem radši, když mám ve vlaku trochu místa. Proto radši doporučím nové řešení: pokud chcete, aby se někdo zbavil svého starého tanku, dejte mu příspěvek na ekologickou likvidaci. Pomůžete mu a to poselství Chceme vyměnit špinavé za čisté bude mnohem zřetelnější a čitelnější.

Nová auta jsou ekologická zátěž: Musí se vyrobit

Ještě uhozenější je představa, že obnovování vozového parku je něco, co by životnímu prostředí bylo zvlášť prospěšné. Podle téhle logiky by bylo ideální, kdyby si lidé kupovali nové auto každý rok, protože každý rok se automobilkám podaří vymyslet nějakou novotu, která sníží emise zlých plynů a bude míň vířit prach. Jenže – odkdy je výroba auta ekologická záležitost? Za kolik let ježdění asi vyprodukujete tolik svinstva, kolik ho vyrobí automobilka spolu s novým auťákem?

Za dobré slovo knížku

Minulý čtvrtek jsme v rubrice Co si o tom myslíte? psali taky o autech. Že za chvilku už v nových bude muset povinně být kounikační zařízení, které v případě nehody propojí to, co z vás zbylo, s nouzovou linkou. Bez ohledu na to, zda jste schopni komunikovat sami, odesílá přístroj zprávu o bouračce a její poloze.

Protože jsme trochu škodolibí, dovolili jsme si navrhnout také pár zařízení a opatření pro vaši bezpečnost, ochranu dalších účastníků provozu a podobně. Knížku za nejlepší diskuzní příspěvek si tentokrát necháváme. Nikdo nám tentokrát ani nevzkáza, že jsme pitomí.

Platí chudí, za všechny

A absurdita číslo tři: Není snad nejsilnější vládní stranou ČSSD, levicová partaj? Nejenom, že komplikuje sociálně slabším majitelům čmouďáka prodat auto a přijít k penězům, ale zároveň zdražuje auta těm, které tak mocně – zatím ale bohužel spíš jen hubou – podporuje. Mladým a rodinám s dětmi. Když si chcete koupit první auto, jdete samozřejmě po ojetinách. A ne po nejnovějších. Podobně když si pořídíte pár děcek a potřebujete najednou ne jedno, ale dvě auta – jedním jezdí táta do práce a druhým máma rozváží děcka po školkách, školách, kroužcích, doktorech… i v takovém případě se kupuje častěji ojetina než něco zbrusu nového.

Mimochodem, není taky na hlavu, že ten, kdo má na nové auto, nemusí na rozdíl od těch, kteří na něj nemají, žádný „poplatek na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vozidel s ukončenou životností“ platit? Proč? Proč se do toho vlastně plete nějaké měření emisí, když sbírat, zpracovat, recyklovat atd. se bude muset i tohle nové auto? Jako každé jiné. Platí to i pro elektrická auta od Tesly.

Co si o tom myslíte vy? Jsou tyhle „poplatky na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vozidel s ukončenou životností“ k něčemu dobré? Má snad vláda tlačit na občany, aby si kupovali novější auta? Věříte na globální oteplování a na to, že za něj můžou auta? Jezdíte rádi vlakem? 

Dejte nám vědět, diskuzní příspěvek, ve kterém se nám zalíbí, odměňujeme knížkou z nakladatelství Grada. Tak nezapomeňte nechat mejlovou adresu, ať se můžeme domluvit, kam ji poslat.

Gabriel Pleska

Autor článku Gabriel Pleska

Redaktor, editor a uměle inteligentní ilustrátor webů Peníze.cz a Finmag.cz. Další články autora.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+523
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 56 komentářů

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Diskuze

17. 11. 2019 16:23 | R

Chybí analýza, jen kecy a pochybná koncepce/eko hysterie.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 10. 2019 3:34 | Pavel

Dobrý příspěvek od paní Nováková. Na vesnicích mhd většinou nejezdí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 7. 2019 20:57 | Pepa

S článkem se velmi ztotožňuji. Nesouhlasím však s tím, aby ekodaň platili ani bohatí ani chudí. Neboť v případě chudých, kteří budou nucení solit další a další prachy se z chudých nikdy nestanou ti bohatí a dokonce třeba ani střední třída. A bohatí by ji také platit neměli, neboť se tím bude trestat úspěch a bude to vlastně daň za úspěch. A tím pádem to bude komunismus jako vyšitý a bohatí ztratí motivaci jimi dále býti a chudí ztratí motivaci pracovat tak, aby třeba jednou bohatými byli. Potíž vidím skutečně v místních platech a pak v tom, jak fungují obecně tuzemské autobazary. Je to skutečně jedno s druhým a souvisí to spolu. Pokud by tady člověk odbornou prací vydělával tolik, co na západě, tak tu nebude se snažit někdo střelit stočenou, bouranou a neodborně opravenou plečku s neschválenýma kolama, skrytýma závadama, apod. za víc než 10 tisíc (nebudu hodnotit, že v SRN mají vyšší i náklady na bydlení, ale spousta věcí je v SRN stejně drahé, jako v ČR nebo levnější, jako třeba jídlo nebo právě ta vozidla). Problém ve stáří vozového parku jsou jednak malé mzdy (tuzemské firmy plakají, že jim schází technici, vývojáři a pracovníci ve výrobě a že ti lidé odcházejí do zahraničí za lepším, následkem toho zaměstnají méně schopné a že pak mají menší tržby, zde bych opravdu českým firmám doporučil, aby přitlačili a nebyli opatrní na kačky a trochu si sáhli do svědomí, že se opravdu nemohou divit, že někdo, kdo by v SRN bral 100 tisíc hrubého měsíčně tady nebude pracovat za 25 nebo 30 tisíc hrubého, a pak samozřejmě šikovný lidi najdou), čehož následkem samozřejmě neobměňuje člověk auto třeba po 3 letech, ikdyby stokrát chtěl, neboť slušný a rozumně ojetý auto v ČR do 100 tisíc s Euro 4 nebo 5 skutečně neseženete. A souvislost s bazary je samozřejmě v tom, že pokud má někdo na auto za 70 tisíc a to koupí a následně postupně nasype do auta dalších 50 tisíc za opravy skrytých závad, tak jej logicky dojezdí, neboť by jej za 120 tisíc neprodal ani omylem. Navíc spousta bazarů prodává auta do 100 tisíc tak jako pojízdný soubor náhradních dílů a tudíž nelze skryté závady reklamovat. Tímto se dostáváme samozřejmě k tomu, proč vozový park stárne. On by si člověk pořídil i novější auto, třeba by i šetřil, ale prostě už nemá "koule" na to řešit zase, co tam bude za závady a tak to řeší až když prostě staré auto dojezdí. Částečně s tím souvisí i to, jak se lidé k autům chovají, vozí si nohu na spojce, stojí na spojce na červený, vytáčejí jej za studena, neřeší oleje v automatických převodovkách, apod. To může být částečně i důvodem, proč nyní stárne vozový park více, než kdy dříve - do aut se dostávají novější a novější technologie, které jsou samozřejmě třeba poruchovější (čím dál častější automatická převodovka, elektromechanická ruční brzda, apod.) nebo takové, které se nejprve na STK a emisích příliš neřešily, neboť neexistovala metodika nebo se k tomu příliš nepřihlíželo a tak třeba DPF a TPMS kuchali i majitelé zánovních vozů, kteří třeba do kapsy zase tak hluboko nemají a teď to padá na majitele další, kteří to v dobré víře koupí, aby třeba obměnili vozový park a mají pak takové starosti. To je přeci ve výsledku logické, že majitel Felicie přemýšlející o jejím prodeji a nákupu něčeho novějšího ztratí zájem koupit novější vůz při zjištění těchto starostí a raději si Felicii nechá a dá dohromady.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 2. 2017 10:01 | dakk

..mám pro EU skvělou radu..Nevyrábět,nevyvíjet.Auta slouží jen z mista A do mista B.Kdyby se dělala auta s životností 2Otilet,a milionu km,,byla by jich třetina..V devadesátých letech dosáhla auta top urovně,od té doby se už jen přešlapuje na místě,vymýšlej nesmysly,dizajn plný absurdních asistenčních prvků pro zpovykaný neřidiče.Spalovací motor se už dávno nemá kam posunout.Top byl diesel euro 3..Misto toho se má už třicet let vyvíjet jiná alternativa a ne tyhle paskvily co dělají ajtáci.V povinnosti a záznamech by byla po 200 000km repase vstříku,vyčištění či zaměna katu a všichni budou spokojeni.Nikde nic nebude čoudit,aut bude třetina, jezdit budou za čtyří až šest litru,,a motory tam budou co prostě fungují a nekazí se.Čili a jedině pouze rotační tdi od audi.nic víc.dizajn by šel s dobou a byl by klid..Aspon do te doby než by se přešlo na čistou energii.Tot vše.A ten kdo by neuměl vyrobit by skončil a šel třeba sázet stromečky...Nechápu nač je tolik zbytečných čmoudících automobilek co neumí výŕábět a zasírají planetu svymy vytvory.H faktor a jemu podobné hnusy...""Není třeba"".stačí tři velké automobilky a šlus.(vyjímaje exotické vozy)ty jsou pro potěšení..Howg...
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 7. 2016 22:23 | Gatolino

Paní asi bydlí na Marsu, že? A myslí si, že MHD je v každé vesnici, že? Do některých obcí jezdí autobus jednou denně a puká ve švech. A než objede všechny vesnice okolo, může být Vaše dítě, visící na tyči mezi houmlesákem a tuberákem, úplně odepsané.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2016 16:15

Ať rozváží dětičky MHD. Náš prcek jezdí do školky taky autobusem,protože je to pro něho zážitek. Ale chápu,že pro ,paničky" je to asi ostuda jet autobusem...
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2016 18:54 | DanielKral

To jako když nemám jako ty bohatý č*raci s prominutím na novou EURO 4 nebo 5 a ještě podle tohohle článku se to má zvyšovat!!!! http://autotrip.cz/ekologicka-dan-auta-tabulka-2015/
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 1. 2016 22:22

To muže napsat jen idiot
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 12. 2015 13:37

Aha a co když není rodina zrovna z Prahy nebo jiného velkého města a žije tam kde mhd nefunguje. ..to si asi vytahá slámu z bot a pomaže po svých že
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2015 11:54 | Sysel

Neřekl bych, že eko daň je klíčový parametr při koupi vozu (při cenách smysluplných ojetin - nevidím smysl v koupi rezavé plechovky za 2 K, navíc se neplatí při každé koupi ojetiny) .... Jakkoliv já ji zaplatil, ten vůz, co jsem dovezl ze zahraničí, byl uveden do provozu v roce 1967 (příliš jsem statistikám o stáří vozového parku v ČR nepřispěl :-))
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 11. 2015 16:55 | Koala

Pokud budu mít na koupi nového auta, ráda si koupím ten nejekologičtější model (to jako vážně) a budu se pohybovat v takových cenových hladinách, že mě nějaká ekologická daň přijde jako bezvýznamná položka. Pokud pro mě bude překážkou koupit si lepší auto kvůli ekologické dani, budu jezdit tím, co mám, dokud se to nerozsype. Takže v zavedení daně nevidím smysl. To že mi k ojetině za 20 tisíc přihodí 10 tisíc navíc mě má namotivovat jít si koupit auto za půl milionu?
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 9. 2015 13:01 | Jard

Největší sranda je ta, že když takto budete argumentovat politikovi a vést s ním věcnou rozpravu, tak řekne, že ministerstvo si zadalo u firmy XY studii za XY milionů a ta tvrdí něco jiného :-)) Zdravý rozum jde v politice stranou, vládnou jen prachy a tzv. "malá domů" pro spřátelené firmy a kamarády. Na jejich míru jsou pak šité zákony.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 9. 2015 20:27 | Barbora

Myslím si že stále vláda vymysli hlouposti. Je to nesmysl proc platit eko poplatky ať si lidi z vlády koupi starší auto z roku 1999 a zaplatí eko 5000kc nebo ať si koupi škůdku 120 zaplatí 10000kc? Blbci. ... s120 a platit poplatek 10000kc proc když s nim jezdíme 5x rocne? Jdete my s prominutim do pr***e. Jen proto ze sasary mají nova auta? Kdo na to má? Člověk co čeka rodinu a za ty platy tady koupit ještě k tomu nové auto. Akorát blbosti.!!!!
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 8. 2015 12:04 | Marie

My bychom si také rádi koupili nové auto. Jenže máme 4 děti, hypotéku milion a měsíční příjem včetně přídavků na děti 18.000,- (já jsem ještě na "dovolené" s nejmladší dcerou). Koupili jsme ojetý VW T4 Caravelle za cca 200.000,- + za nutné opravy něco kolem 50.000,- Kč. Protože zase tak moc za rok nenajedeme, doufáme, že to je investice na příštích 10 let. Kdybychom si kupovali nový model, tak začínáme na milionu - tedy naprosto nepředstavitelná cena. Samozřejmě, mohli bychom si koupit nějaké menší 7-místné auto, ale třeba nový Caddy také začíná na půl milionu a podobně jsou na tom i jiná nová 7-místná auta. Takže jsme dali přednost starému a velkému autu - i vzhledem k tomu, že má velký úložný prostor a přitom i velkorysý prostor pro cestující. Také jsme dali přednost tomu, koupit, na co máme zrovna uspořeno, než se zavazovat k dalšímu úvěru. My jsme se tedy EKO dani vyhnuli, protože to bylo auto z třetí ruky, ale koupili bychom ho i s ekodaní - v porovnání s tím milionem.... Také nám připadá, že věci mají sloužit, dokud mohou, proto nechávame auta, boty, oblečení opravovat a nevyhazujeme je hned, jak se rozbijí. Ještě jsme mohli udělat jednu věc: mohli jsme mít dvě děti (nebo jedno, nebo žádné a radši si pořídit psa nebo prasátko), pak bychom nemuseli mít velké auto a zřejmě bychom si uspořili na nový model. Jenže pak bychom neměli takovou radost z rodiny, jako máme teď. A kdyby se pro stejně malý počet dětí rozhodli i moji sourozenci, tak by naši neměli 22 vnoučat (s vyhlídkou na další 3,4) a nebylo by nám spolu tak veselo, jak je teď, když se všichni sejdem...
+46
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 7. 2015 6:23 | Jan Drdel

Já to vidím jednodušeji. Vše spočívá v nenažranosti mocných. A to nemylsým jenom ty co vládnou, ale všechny, kteří jsou na zisku zainteresovaní. Stejný problém je s fotovoltaikami, babo-bimasou atd. Levičáci vždy tvrdili, že kapitalista je nenažranec, ale když se podíváme na levicové vládce, jsou úplně stejní. Vždyť za socialismu jme byli také, kromě komunistických papalášů a jejich přisluhovačů, chudí všichni. Kuba a v Severní Korea jsou chudé stále. všechno je politika.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit všech 56 komentářů

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Jménem zákona otevřete kotel!

5. 6. 2014 | Petra Dlouhá | 47 komentářů

Jménem zákona otevřete kotel!

Čím topíte? Že do toho nikomu nic není? Přijde na to… Kupříkladu sousedům je do toho dost, když do kotle ládujete, co tam nepatří, a otravujete jim vzduch. Ministr životního prostředí... celý článek

Mazej z města, smraďochu! Nízkoemisní zóny možná už příští rok

31. 10. 2013 | Petra Dlouhá | 27 komentářů

Mazej z města, smraďochu! Nízkoemisní zóny možná už příští rok

Máte staré „neekologické“ auto? Šlápněte na brzdu. Do center některých měst máte zákaz vjezdu! Možná už příští rok. Nízkoemisní zóny, které známe z německých měst, se můžou začít zřizovat... celý článek

Auta na E85: přestavba za nulu, palivo o 10 Kč levnější, tak kde je problém?

29. 2. 2012 | Jindřich Hradecký | 97 komentářů

Auta na E85: přestavba za nulu, palivo o 10 Kč levnější, tak kde je problém?

Alkohol za volant nepatří. To ovšem neznamená, že by měl být z automobilové dopravy líh vykázán definitivně a bez pardonu. Co není dovoleno řidiči, je povoleno motoru! Vyplatí se jezdit... celý článek

Přestavba auta na LPG: na kolik přijde a kdy se investice vrátí?

8. 2. 2012 | Jindřich Hradecký | 72 komentářů

Přestavba auta na LPG: na kolik přijde a kdy se investice vrátí?

Čeští řidiči tuto zimu už podruhé okupují servisy. Po listopadovém boomu, kdy kvůli zavedení povinných zimních plášťů zavalili pneuservisy, se nyní dveře netrhnou pro změnu v dílnách... celý článek

Partners Financial Services