Mazej z města, smraďochu! Nízkoemisní zóny možná už příští rok

Máte staré „neekologické“ auto? Šlápněte na brzdu. Do center některých měst máte zákaz vjezdu! Možná už příští rok. Nízkoemisní zóny, které známe z německých měst, se můžou začít zřizovat i u nás. Schválila to ještě – dej jí pánbůh klidný spánek – Nečasova vláda. Teď záleží na radnicích. Přečtěte si, jak by to mohlo ve městech vypadat. A napište nám, co si o tom myslíte.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 10. 2013 11:21, ttt

Zase dalsi nesmysl. Vydaje v podobe tisku nalepek, jejich distribuce, dalsi urednici pro vydej, dalsi pro kontrolu. Nakonec centrum mest mnohem vic vadi stojici kolony a auta zoufale hledajici misto k zaparkovani (dekujeme za zony), nez par aut v opravdu zoufalem stavu. Tohle by mela ohlidat emistni kontrola, ktera by nemela pustit auta s exhalacemi nad nejaky limit (bez ohledu na stari, coz dneska neni ten pripad).

+29
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

31. 10. 2013 17:28, John Bral

Výborný článek. Paní pisatelka nás řadí rovnou k Německu, bohužel pouze v oblasti zavádění poplatků. Co se týče výše důchodů a jiných platů, to jaksi přehlíží. Mám lepší nápad. Do centra pak speciálně Pha 1 bych povolil pouze elektrická a nejmodernější auta.Tam chudá pakáž nemá co pohledávat. Já jsem se právě před dlouhou dobou na jedné takové ulici narodil, když tam ještě jezdila tramway. Dnes tam jezdí majitelé mnohdy prázdných restaurací, leč s velkým obratem :-)). Jsme země zlodějů a takkdo si nakrad ať se předvede. Opravdu velmi odborný článek

-12
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 27 komentářů)

27. 6. 2016 9:54 | mates

Takze ne ekologhe, ale poplatky! Hlavne ze se vesele poradaji motoristicke zavody vseho druhu, zasvinujici ovzdusi nejvic!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 12. 2014 16:35 | Petr

panu ,, ttt´´ bych chtěl jen říci, že lehko se řekne, že emisní kontrola nemá pustit auta, která neplní emisní limity bez ohledu stáří, ale pokud budou tyto stanice v rukách soukromých firem, nebude plnit nikdy svůj účel. Znám případy, kdy šéf emisní stanice bez ohledu, zda auto plní nebo neplní emisní hodnoty, tlačí pověřeného emisního technika, aby auto vždy pustil nebo si může hledat místo jinde. A když tento technik dělá jen svou práci tak, jak by měl, zase je pomluven nespokojenými zákazníky, kteří mají auta v hrozném stavu ... tak co teda má takový technik dělat ?! Je to jen otázka byznysu a s ekologii to nemá nic společného :-(
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2014 10:25 | Jan Vávra

Přátelé, emise v dnešní době už jsou jen nástrojem pro vládní buzeraci tohoto tytu. Svět je dál a emise můžeme mít všichni minimální. Řešení je zde: http://novysvet.pleja.tv/ odkaz Test Drive.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 3. 2014 0:07 | komunista

Nízkoemisní zóny jsou další kapitalistický podvod jak z lidí dostat peníze. Asi si někdo z vlády našel kamárada co prodává noví kapitalistický krámy. Jsem se svým Trabantem spokojen a jestli ty kapitalisti zakážou trabanty tak se odstěhuju nikam do Svazu. tady to už fakt není normální. Vládnou nám psychopati co ve všem vidí akorát eura. Ale co by se dalo čekat od Demokracie v roce 89 sem řekl že to nemůže dopadnout dobře. A moc dobře to opravdu nedopadlo. Za chvíly nebudu moct dýchat protože tím zamořuju ovzduší. Čest práci
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 11. 2013 16:29 | Standa

Nehoráznost. jak si může establishment dovolit "kastovat" lidi podle toho, jaké mají auto?? Demokracie? svoboda?? kdeže, co se nám to zdálo... všichni si jsou rovni, ale někteří si jsou rovnější.
Myslíte, že se jedná o ekologii? kdepak. Plnit kasu, horem spodem, dopovat výrobu nových aut v Boleslavi a Kolíně. A jakou ekologickou zátěž představuje výroba jednoho nového auta...škoda mluvit. Hanba a hnus!!!!
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2013 14:07 | Bohouš

Ekologické zóny = obrovský byznys!!!!! v ČR je asi 8 milionu automobilů - 1 známka 80,- Kč , výsledná suma 64 milion. Kč, kde půjdou tyto velké prachy??????
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2013 13:56 | Bohouš

Toto je tvrdá diskriminace!!!! Tato vyhláška je diskriminací pro značnou část obyvatel ČR!!!! 20 let staré benzínové auta mají ZELENOU!!! , ale 10 let stará vozidla na naftu mají červenou!, i když mají lepší emisní značku!!! Měli by si pánové co to vymysleli uvědomit, že těmto lidem tímto sešrotují vozidlo - které potřebují pro notnou vzdálenost do města nejen na nákupy, ale hlavně k lékaři, k návštěvám příbuzných..... a jestli bude povolen vjezd na okraj města emise se stejně do centra se dostanou ! Obrovským znečišťovatelem jsou fabriky viz Hyundai, kde se u nás v okolí zvýšila prašnost několikanásobně, a nikoho to nezajímá , že dýcháme spoustu PRACHU ne z aut!!!!!! Neustále je nám předhazováno Německo , ale to už od nízko emisních zón upouští , jelikož to nesplnilo očekávaný přínos. Toto bylo uvedeno v jedné z debat na jaře odborníky .
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 11. 2013 17:05

Proč by proboha článek o tom, kam obce pustí nebo nepustí auta, měl řešit srovnání českých a německých důchodů? Až se bude psát o tom, že v Africe víc svítí sluníčko, budete článku vyčítat, že nesrovnává sociální systém v Česku a v Gambii?
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 11. 2013 21:55 | Likvid

Konečně někdo s mozkem v hlavě. Jen s tou trojkou bych asi nespěchal. Zatím se do toho nikdo nehrne. A pokud to někdo bude zavádět, buď to budou špinavé díry, jako je ta příostravská ves, kde se s tím není potřeba matlat, nebo to budou turistické obce, kde chtějí mít čisťoučko pro Germány – a samozřejmě si pořádně ohlídají, aby měli ty bavoráky a medvědy kde odstavit a aby se měli jak se k těm hospodám v centru dostat.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 11. 2013 21:51 | Likvid

Je zvláštní, že obcím nikdo neupírá právo (třeba) centrum pro auta zavřít vůbec. Nikdo jim neupírá právo zpoplatnit vjezd. Kdyby ale měly rozhodovat o tom, že tam pustí jen někoho, je to podle diskuse, zatrolený problém. Osobně si myslím, že každá obec by taková práva měla mít.(A vůbec: víc moci samosprávám!) Na státu by měla případně být jen nějaká koordinace – tedy například standardizace norem a třeba těch nálepek. Ovšem, pravda, na to není potřeba stát, v tomhle případě by bylo dobré roztřídit si to už na unijní úrovni. Pokud se tedy nedá už nějak jinak poznat, jaké auto má jaké emise, tomu já už moc nerozumím. Já bych v našem městě velice loboval za uzavření nejužšího centra pokud možno pro všechny, stejně jako lobuju za zbudování obchvatu.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 11. 2013 13:57 | jezevec

výborný nápad. ale zavádíme ho jako obvykle prdelí napřed. například: 1) je-li "plaketa" odrazem emisních norem euro 1-6 - na co teda plaketa? každý policajt by se snad mohl naučit poznat auta, umí to i leckteré předškolní dítě. 1-b) nebo by to mohly vydávat zdarma STK, je to jen interpretace téhož 2) jakto, že neplatí německá plaketa u nás, a česká v německu? je tohle vůbec legální??? my nejsme v evropě, nebo německo má nějaké jiné euro než praha? 3) bude povinnost zavést parkovací a obchvatné trasy, před vytyčením plaketových zon?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 11. 2013 9:18 | Lemming

To mi připomnělo věc, která mě uvádí v údiv už dlouho: Když auto jede ustálenou rovnoměrnou rychlostí, tak jeho ekologický dopad je poměrně malý - má malou spotřebu a prachu taky moc neprodukuje. Co je ale malá ekologická katastrofa je zastavení na červenou a zase se rozjetí. Při zastavení se opotřebovávají brzdové kotouče, což generuje prach, při rozjíždění se spotřebuje dost paliva a rozjezd je také často relativně hlučný.
Přitom semafory jsou často zapnuty i mimo špičku, nebo dokonce přes celou noc, kdy je aut málo a akorát se zbytečně zastavují a rozjíždějí a generují ekologickou zátěž. Všimli jste si ale, že by se někdy některá z "ekologických" nátlakových organizací (zdravím Auto*mat) tímto problémem zabývala a zasazovala se o to, aby semafory byly zapnuty jen v době, kdy to má smysl? Já taky ne. Přitom by to snížilo zátěž, motoristi by byli rádi, že projedou rychleji - samá pozitiva.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2013 23:25 | Matt

Já už na autě zelenou známku mám - německou, protože občas jezdím do Berlína. Takže by mě zajímalo, jestli bude platit i tady, nebo jestli si pak budu muset vylepit na sklo ještě jednu...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2013 22:01 | Václav

Krásně vymyšleno, jak dostat z lidí další peníze. Je to prostě další uzákoněné okrádání ovčanů. Že jde o nějakou ekologii, tomu snad nikdo nevěří.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2013 17:38 | John Bral

Prdění je metan a ten je nebezpečný, snad snad zvětšuje ozonovou díru. Tak si budeme třeba moci nalepit na kalhoty takovou nálepku, na jakou budeme mít, kdo mít nebude, tak prdět taky nebude. Je mnoho vysokoškolských vzdělaných lidí, kteří nemají práci, tak je třeba pro ně vytvářet úřad, a tam si něco vymyslí
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2013 17:31 | John Bral

Jistě se najde schopný úřední, který tu díru zalátá. Možná, že je to schválně, aby si každý přišel na své. Lumpárna kam oko pohlédne
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2013 17:28 | John Bral

Výborný článek. Paní pisatelka nás řadí rovnou k Německu, bohužel pouze v oblasti zavádění poplatků. Co se týče výše důchodů a jiných platů, to jaksi přehlíží. Mám lepší nápad. Do centra pak speciálně Pha 1 bych povolil pouze elektrická a nejmodernější auta.Tam chudá pakáž nemá co pohledávat. Já jsem se právě před dlouhou dobou na jedné takové ulici narodil, když tam ještě jezdila tramway. Dnes tam jezdí majitelé mnohdy prázdných restaurací, leč s velkým obratem :-)). Jsme země zlodějů a takkdo si nakrad ať se předvede. Opravdu velmi odborný článek
-12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2013 15:55 | Honza

Celé to považuji za velký byrokratický nesmysl. Je-li třeba utáhnout šrouby, má se to udělat přes zpřísnění normy na emise a nevyhovující auta zakázat úplně.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2013 15:08 | veteráni

Co provoz veteránů a veteránské srazy? V zákoně je o tomto ticho po pěšině. To jako budou řešit místní vyhlášky (by mě zajímalo, kdo na to bude myslet) ? Veteránské srazy se budou konat uprostřed polí? Co když vlastním a parkuju veterána v garáží v "nízkoemisní zóně"? To ho mám cestou na sraz veteránů odvézt z "nízkoemisní zóny" na podvalu? A co když je to veterán na klasických bílých značkách?
mě by teda občasný smrad a kouř z Ferrari 250 GTO nevadil. A na veteránské srazy chodím rád na náměstí do centra historických měst.
to je na zvracení...
(ale na druhou stranu budu pozásluze odměněn, protože si nemusím kupovat žádnou plaketu)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2013 13:23 | Dana

Já to naprosto chápu, zase peníze z našich do společných kapes. Proč mi na technické každé dva roky měří emise? Když už to platím, ať je v té přelepce i tato informace!!! Mně daleko víc v Praze vadí idioti s rámusícími motorkami a čtyřkolkami, u kterých mám pocit, že si tím rámusem suplují nějaký nedostatek a světelný smog, kdy každá zeď svítí celou noc. Pro flamendry? Už před 13 lety jsem zažila v Madridu, že o půlnoci toto osvětlení zhasínali. Kolik by se asi ušetřilo? Už to někdo spočítal? Proč šetřit že, když si můžeme pomoci dalšími poplatky. Jaké kdo ještě vymyslí?
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 737 249 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení ve 14denní lhůtě
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, přišlo mi rozbalené zboží sluchátka dokonce špatně fungují. Je možné vrátit zboží ve 14denní lhůtě? Nekupovala jsem rozbalené zboží. Mám strach že se prodejce bude vymlouvat na to že rozbalené... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Vnímám teď chlapy přes filtr, říká herečka Anežka Pithartová

Vnímám teď chlapy přes filtr, říká herečka Anežka Pithartová

Za dvanáctiletou Týnu se při natáčení dokumentu V síti vydávala jedenadvacetiletá Anežka...více

Máte dítě s vývojovou poruchou? Na stát ani pojišťovny nespoléhejte

Máte dítě s vývojovou poruchou? Na stát ani pojišťovny nespoléhejte

Mohlo by se zdát, že žijeme v zemi s relativně fungujícím zdravotnictvím, kde se o nás...více

Generace Z: Na porno koukají už od jedenácti, o sexu vědí ale pořád málo

Generace Z: Na porno koukají už od jedenácti, o sexu vědí ale pořád málo

Měla jsem možnost mluvit o sexu se spoustou teenagerů. Mnohokrát jsem proto slyšela, jak...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Pajonk

podnikatel, Centr Group

Vlasta Parkanová

politička

Jaroslav Pajonk
ÚSPĚŠNOST
30,56 %

z 72 duelů
×
Vlasta Parkanová
ÚSPĚŠNOST
28,09 %

z 89 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.