Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Příšery ze střední: necháme vykrvácet vaše peněženky a doženeme vaše děti k šílenství

Je mi patnáct. Mám úžasnej zabijáckej styl, ideální postavu do světa módy… A jednu vadu. Občas se mi – v té nehorší situaci – uvolní stehy. Jednou mi při nacvičování s týmem roztleskávaček ulítla do davu ruka. Jmenuju se Frankie Steinová. Necháme s kámoškama ze střední vykrvácet vaši peněženku. A doženem vaši dceru k šílenství.
Příšery ze střední: necháme vykrvácet vaše peněženky a doženeme vaše děti k šílenství

Dracularu ze všeho nejvíc vytáčí, že mají ve straškantýně málo vegetariánských jídel. Krev jí připadá nechutná. Clawdeen Wolf zase štve její porost, vytrhávání a holení má na plný úvazek. Je to ale jen malá daň za to, že může být tak děsivě skvělá.

Krásná ošklivost

Fenomén Monster High. Nic vám to neříká? Zkuste strávit odpoledne s partou holek ve věku šest až třináct. Jejich rodiče vědí…

Monsterky jsou studentky ze vzdělávacího ústavu příšer. Dcerušky Frankensteina, Drákuly, vlkodlaka nebo kočkodlaka. Klasické princeznovské barbíny jsou out. Kdo chce být cool, musí sbírat příšery (s figurou modelek!) ze střední – s jejich odpadávajícíma rukama, srstí, drápy nebo hlavou oddělenou od těla.

Tržby z prodeje produktů Monster High loni podle časopisu Ekonom celosvětově dosáhly v přepočtu téměř třiceti miliard korun. A dětské šílenství pokračuje.

Panenky Monster High uvedl Mattel na trh v roce 2010. Okamžitě se staly hitem. A vytvořil se kolem nich celý svébytný svět.

Partner rubriky

Partnerem rubriky Co si o tom myslíte? je nakladatelství Grada. Z jeho nabídky by vás mohlo zajímat třeba...

V. Mulačová, P. Mulač a kolektiv: Obchodní podnikání ve 21. století

Kniha seznamuje se základními pojmy z oblasti obchodu, vymezuje postavení obchodních firem na trhu a nastiňuje trendy předpokládaného vývoje.

J. Váchal, M. Vochozka a kolektiv: Podnikové řízení

Kniha obsahuje problematiku managementu od řízení podnikových procesů až po jeho úlohu v globalizujícím se světě. 

Útok na dětské hlavy

Útok na dětské hlavy je tak silný a všeobjímající, že před ním nelze utéct. Kromě samotných panenek plejáda doplňků: oblečky, boty, kabelky… Oblečení pro vaše děti, sponky do vlasů, školní tašky, penály, náramky, koloběžky… všechno s motivem modelkovských zombie. Písničky, knížky, filmy i televizní seriály. Krátké, zhruba dvouminutové příběhy, uveřejňované na internetu – webisody. On-line hry. Webové stránky s dotazníkovými profily jednotlivých panenek. Každá má oblíbenou barvu, jídlo, věc nebo zvíře, každá má zvláštní charakter a vlastnosti – takže se s každou může vaše dcera ztotožnit. Případné ztotožnění však pro vás nemusí být vždycky důvodem k radosti, nic povznášejícího (formou, ani obsahem) nečekejte – tak například o Frankie Stein kamarádky říkají, že má ideální postavu do světa módy. Neví přesně, co to znamená, ale vzaly ji na nákupy, kde našly děsně úžasný kousky.

Robecca Steam by zase ráda vysvětlila svůj styl jako staromódní, ačkoliv je to v dnešní době považováno spíše za trochu ostrý „kouřící punk“. Je trochu úleva, že její styl ostatní Monstra nepovažují za nudný.

Přesně to se dočtete v dotaznících panenek, které kolují internetem. Uniká vám smysl? Nechte si to vysvětlit od své dcery. [Možná to nebude jasné ani pak, dotazníky totiž z angličtiny evidentně překládají amatéři.]

V cílové skupině šest až třináct snad neexistuje holka, která by monsterky neznala, pár obrněných nebo nešťastných (protože si to jejich rodiče zkrátka nemůžou dovolit) nemá ani jednu. Řada školaček se však pyšní sbírkou, ve které je uložené solidní jmění. Cena panenek začíná zhruba na čtyřech stovkách, běžně ale stojí i dvakrát tolik. A výjimkou nejsou holky, které můžou svoje monsterky počítat na desítky. Soutěží se spolužačkami, která jich má nejvíc. A tlačí na rodiče, aby jim koupili další. A ještě jednu…

Mluviti zlato!

Za dobré slovo knížku

Minulý týden jsme se v rubrice Co si o tom myslíte? těšili na brzké volby a na přehlídku slibů, které přinesou. Za jeden z nich považujeme i proklamaci stínového sociálnědemokratického ministra financí o zvedání minimální mzdy na dvanáct tisíc. Právě kolem ní se pak točila celá debata pod článkem.

A byla to debata skvělá. Rozhodli jsme se rozdat hned tři knížky. Jeanovi Leraux a Mirkovi za perfektně vedený dialog. To se jen tak nevidí. A pak tam byla jeste MamcaRBK, která jako první připomněla, co pak zaznělo ještě mnohokrát: všude se mluví jen o minimální mzdě. Jsou ale ještě mzdy zaručené. A to, že se vždycky mluví jen o té minimální, je zásadní chyba. Takže my si to někdy napravíme. Fakt!

Máte šanci říct ne?

Má rodič šanci říct ne? A je vůbec fér byznys a marketing, který cílí na jednoho (dítě) a tahá peníze z peněženky jiného (rodiče) – zvlášť když jsou oba aktéři v tak úzkém a křehkém vztahu a jeden tužbám druhého tak těžko odolává? Co když nechcete, aby bylo vaše dítě posedlé panenkami Monster High? Co když nechcete mít doma malou, ani velkou Frankie Steinovou? Máte šanci odmítnout? A za jakou cenu?

Pro reklamu cílenou na děti by mělo platit několik nepřekročitelných hranic. Děti podle zákona například nesmějí být reklamou podporovány v tom, aby naléhaly na rodiče (nebo jiné dospělé), aby jim koupili inzerovanou věc. Podle etického kodexu Rady pro reklamu také nesmí reklama vést děti k tomu, aby si myslely, že když nebudou mít propagovanou věc, budou vůči ostatním méněcenné. A nesmí naznačovat, že když si děti určitý produkt nekoupí, poruší tím nějakou povinnost nebo loajalitu. I když se nic z toho v reklamách na panenky a další produkty řady Monster High přímo neděje, výsledek frontálního útoku monstrózních panenek je právě takový. Holka, která monsterky nemá, je dost možná stejně out jako klasická barbína. Pravidla dětského světa jsou neúprosná.

Kde je vlastně hranice toho, co je a není reklama? Točí se seriály a webisody jen proto, aby podpořily prodej panenek? Nebo jsou panenky určené k propagaci seriálu?

Pochybovačům dávají zajímavou odpověď na otázky etiky samotní výrobci panenek. Vzhledem k tomu, že každá z monsterek má pár zvláštností a aspoň jeden nedostatek (vzpomeňte na porost Clawdeen Wolf a nespolehlivé stehy Frankie Stein), učí prý děti přijímat různost a tolerovat odlišnosti. Ostatně, kdo si občas nepřipadá jako příšera, že? Ve světě Monster High je to v pohodě. Měli bychom být nakonec vlastně rádi, že ta monstra máme? Nebo je to celé zvrácené?

Podobných – byť možná ne tak příšerných – dětských fenoménů, jako jsou panenky Monster High, existuje mnohem víc. Co si o nich a o otázkách, které jsme si na předchozích řádcích kladli, myslíte vy? Bráníte se jako rodičové? A jak? Své názory a postřehy pište do diskuze. Nejzajímavější příspěvek odměníme knížkou z nakladatelství Grada. 

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

-65
Ano
Ne

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Diskuze

14. 12. 2013 16:22 | Richard Vejvoda

Rodina je základ státu. Jde o to, pochopit to.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

17. 11. 2013 20:49 | clawdeenka-wolf

To takle musíte lidi odrazovat od jejich zálib? Mě je 10 a mám 9 panenek a ty jsem si poctivě nasbírala a nebylo to žádný: Jéé mami kup mě všechny panenky!Táhněte s tímhle článkem k vlkodlakům!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+32
Líbí
Nelíbí

16. 10. 2013 12:44 | anonym

pane bože tyhle panenky zaujmuli moji mamku dědu i babičku a líbí se i mímu bráchovy a to že se 10 000 lidí tyhlde ty panenky nelíbí tak to je tragédie že jo. mně je 11 panenek mám 5 a nedovolím aby mii nějaký lidi znechutili moje nej panenky a když se mi líbí nějaká panenka a mamka na ní nemá tak si počkám na narozky nebo na vánoce
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

14. 9. 2013 14:28 | Fanynka Monster High

Táhněte s tímto článkem k čertu! Mě je 13 a MH se mi líbí! Doma mám 11 panenek! :) A budu jich mít o hromadu víc!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

5. 9. 2013 0:07

Ale no tak. Bžilion možná, ale miliardy?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lea Vágnerová 03. 09. 2013 19:40)

3. 9. 2013 22:56 | Pepé

Ano, tenhle přípspěvek určitě napsala 12 letá holka:-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Katka 31. 08. 2013 13:13)

3. 9. 2013 19:40 | Lea Vágnerová

Takže to chcete říct že ti, co sbírají panenky Monster High že nejsou normální? Dobře, urazil jste miliardy lidí!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Majkkl 03. 09. 2013 15:34)

3. 9. 2013 15:34 | Majkkl

Hurá, mám normální děti. O tyhle pitomosti nikdy neprojevily zájem. Radši si čtou, učí se hrát na klavír, chodí ven s turistickým oddílem mládeže. Zaplaťpánbu!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-127
Líbí
Nelíbí

2. 9. 2013 15:32 | Lea Vágnerová

Náhodou ty panenky jsou pěkné a doma jich mám hodně! A je mi 15! A děkuji vám, díky vašemu obrázku se mi zalíbila jedna panenka z toho obrázku tak si ji koupím. Nikdy se mi nelíbila, ale jak jsem ji uviděla na vašem obrázku, tak prostě ji musim mííít! Zítra si pro ni jedu nebo objednávám! Děkuju za pomoc. :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

31. 8. 2013 13:13 | Katka

Mě je dvanáct a mám 15 panenek. A vždycky si je jenom kupuji za kapesné nebo dostávám k narozeninám nebo k Vánocům, na tom nevidím nic špatného. Já totiž neuvidím novou panenku a "Jé, mami, tu musím mít, okamžitě mi ji kup!" A i kdybych tohle řekla tak by to byla jenom legrace. Panenky Monster High mají prostě hodně typů, jsou promyšlené a každá má svůj příběh. Což se o jiných panenkách říct nedá. Děti milují upíry a duchy. Mattel vytvořil panenky, které vyjadřují svůj osobní styl (Draculaura - starověk, Cleo de Nile - egyptská královna, Rochelle Goyle - pařížská kráska) a zároveň dnešní módu, což se většině dívkám strašně líbí a já nejsem výjimkou. Každý má právo mít nějaký koníček a vy si nemáte co stěžovat. No a co, tak se chytly zrovna Monster High panenky, kterou jsou akorát trochu drahé, to je tragédie!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

31. 8. 2013 11:31 | anonymka

myslím si že monsterky sou populární a když se dětem líbí tak co řešit nejspíš je to jejich koníček sbírat je takže si myslím že nanich není nic špatného
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

31. 8. 2013 10:51 | czhunter

Tak pokud šlo o to, rozšířit povědomí o tomto serveru virálním způsobem do komunity "teen" dívek, byl to poměrně dobrý marketingový tah. Ne na úrovni Monster High, ale co může redakce dělat s miliontinovým rozpočtem ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lee 31. 08. 2013 09:49)

31. 8. 2013 9:49 | Lee

Víte, když vám někdo pošle pomluvný článek o vaši zálibě, tak si ho s radostí přečtu :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (czhunter 31. 08. 2013 09:36)

31. 8. 2013 9:36 | czhunter

Ani za mák nevěřím tomu, že články na tomto serveru čtou 12-15 leté dívky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

31. 8. 2013 9:26 | *>Natty<*

Já mam aj blog o MH a mám ich 4.. a čo. šetrím si na ne a mám 11 a budem ich zbierať do konca života !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit všech 34 komentářů

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Domicil, Fondy zaměřené na daňovou optimalizaci, Hotové peníze, petr mach, andrej babiš, architektura, monte dei paschi di siena, referendum, světová ekonomika, bezpečnostní zámek, silová elektřina, thu nga haškovcová, jednorázová investice, měnová politika, Spotřebitelské úvěry, era účet k podnikání, spotřeba elektřiny, UNIVYC, A.S.

1AM4964, 2AP2236, 2AD7650, 2AP2236, 2SJ5002

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK