Kdo volá? Bankéře si klienti spořitelny ověří v aplikaci

Jiří Hovorka | rubrika: Aktuality | 19. 4. 2022 | 1 komentář
Kdo volá? Bankéře si klienti spořitelny ověří v aplikaci
Ilustrační snímek.
Zdroj: Česká spořitelna

Česká spořitelna nově nabízí svým klientům možnost ověřit si bankéře na telefonu přes mobilní aplikaci George klíč. Novinka má snížit riziko podvodných telefonátů, kdy se pachatelé vydávají za bankéře České spořitelny a snaží se z klientů získat údaje k platební kartě nebo internetovému bankovnictví.

Když bankéř volá, může ho nově klient požádat, aby mu do aplikace George klíč poslal požadavek k ověření čtyřmístným kódem a následně bankéře vyzve k přečtení tohoto kódu.

Ověření přes aplikaci funguje i obráceně - tedy v momentě, kdy klient volá bankéři. Klientovi se při spojení s bankéřem zobrazí v aplikaci jeho jméno a příjmení a telefonní číslo a může si tak snadno ověřit, zda se bankéř představil pod jménem, které vidí klient na svém telefonu.

George klíč primárně funguje pro potvrzení přihlášení do internetového bankovnictví či k potvrzení platby kartou na internetu. Nahrazuje přepisování kódů z potvrzovacích SMS. „Dnes má na svých mobilních zařízení aplikaci George klíč více než 1,6 milionu klientů z dvou milionů primárních klientů,” říká Ondřej Pohanka, který je odpovědný za přihlašování do digitálního bankovnictví George.

Jiří Hovorka

Autor článku Jiří Hovorka

O osobních financích píše od roku 2009. Začínal v Měšci, pak se stejným tématům věnoval v Aktuálně.cz, po sloučení s vydavatelstvím Economia se jeho texty objevovaly i v Hospodářských novinách. Dlouhodobě se věnuje důchodům,... Další články autora.

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+33
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

A tohle už jste četli?

„Tady to máš zpátky, lakoto.“ Zprávy pro příjemce baví klienty i bankéře

10. 5. 2024 | Kateřina Hovorková

„Tady to máš zpátky, lakoto.“ Zprávy pro příjemce baví klienty i bankéře

Popisné, oficiální, vtipné, ale i nemravné a urážlivé. Češi si zprávy pro příjemce při odesílání plateb oblíbili, potvrzují banky. Někdy ale může mít taková osobní zpráva v internetovém... celý článek

Vyhrál jsi, hlásí kamarád. Banka varuje před novým podvodem

2. 5. 2024 | Pavla Adamcová

Vyhrál jsi, hlásí kamarád. Banka varuje před novým podvodem

Píše vám přítel na Facebooku, že jste vyhráli? Pozor na to. ČSOB varuje před novým trikem kybernetických podvodníků, kteří využívají kontakty na sociálních sítí.

Tři banky hlásí odstávku, limity na víkend si nastavte včas

19. 4. 2024 | Petr Kučera

Tři banky hlásí odstávku, limity na víkend si nastavte včas

ČSOB, Raiffeisenbank a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují... celý článek

Raiffeisenbank mění způsob přihlášení do internetového bankovnictví

12. 4. 2024 | Petr Kučera | 3 komentáře

Raiffeisenbank mění způsob přihlášení do internetového bankovnictví

Raiffeisenbank od 20. dubna změní pro většinu klientů způsob přihlašování do internetového bankovnictví. Cílem je vyšší zabezpečení přístupu k účtu.

UniCredit rozšiřuje Bank ID. Prokážete se i firmám

10. 4. 2024 | Petr Kučera

UniCredit rozšiřuje Bank ID. Prokážete se i firmám

Klienti UniCredit Bank mohou nově využívat bankovní identitu také pro online ověření vůči soukromým společnostem – například pojišťovnám, telefonním operátorům a dalším.

Partners Financial Services