Vysvětlení je proces nebo akce, která je prováděna za účelem jasného a srozumitelného předání informací, myšlenek nebo poznatků. Cílem vysvětlení je pomoci druhé osobě nebo skupině osob pochopit sdílené informace. Vysvětlení může probíhat v mluvené formě, písemné formě nebo pomocí elektronické komunikace.
Pro zjednodušení procesu vysvětlování je možné použít následující aspekty: zjednodušení informace nebo její použití v praxi, uvádění příkladů, použití vizuálních pomůcek, grafů a dalších pomocných prvků. Po procesu vysvětlení je potřeba dát druhé straně prostor pro případné dotazy a také je potřeba dát jí prostor nové informace zpracovat.
Články | Danuše Pecharová | 13. 4. 2001
Dramatické finále bankovního kola. Podle autorky seriálu webových hodnocení rakouská banka nedokázala porazit svého německého rivala. Porota serveru Peníze.CZ je ale opačného názoru...
Články | Lukáš Půda | 19. 12. 2000
Zákazníci nakupující na úvěr nejsou nijak diskriminováni a většinou dostanou od pracovníků prodejny dostatek informací jak o výrobku, tak i o možnostech splácení. Je to pro ně totiž klient jako každý jiný - zvyšuje jim tržbu. Protože však informace podávají právě pracovníci prodejen a ne zaměstnanci splátkových společností, často se úroveň poskytnutých informací výrazně liší.
Články | Tomáš Janča | 16. 5. 2001
Závěrečný kurz základů investování vás seznámí s riziky a příležitostmi, které byste měli zvažovat stejně zodpovědně, jako výši poplatků či slibované výnosy.
Články | Danuše Pecharová | 6. 4. 2001
Po třech 'tradičních českých' bankách předstoupil před porotu web peněžního domu s ryze zahraničním kapitálem. Je zatím nejlepší, rozhodli porotci. A příští týden hodnotíme poslední bankovní stránky...
Články | Tomáš Janča | 7. 5. 2001
Uplynulý týden nám opět přinesl několik událostí, nad jejichž logikou zůstává rozum stát. Jak už jsme si zvykli, ve většině z nich mají zatraceně spálené prsty naši politikové. Nicméně se najdou i skutečnosti, které jsou více než pozitivní. Čtěte dále...
Články | Danuše Pecharová | 22. 6. 2001
Stránky plné modré a šedé budí zpočátku dobrý dojem - ten však není naplněn. O kus dál totiž narazíte na technické nedostatky, které slibný úvod poněkud kazí.
Články | George A. Formandl | 28. 5. 2001
Ředitel společnosti Online Investor nám zaslal odpovědi na nejčastěji se opakující otázky klientů. V rámci autenticity necháváme text neredigovaný. George Formandl není českým rodilým mluvčím. (pozn. Tomáš Skřivánek, šéfredaktor)
Články | Petr Vykoukal | 7. 11. 2001
Podle průzkumu Taylor Nelson už o možnosti penzijního připojištění slyšelo 85 procent dospělých. Pro 59 procent zájemců o penzijní připojištění není důležitá novela zákona zlepšující podmínky tohoto produktu.
Články | Danuše Pecharová | 17. 8. 2001
Tím si láme hlavu většina návštěvníků webu Spořitelního penzijního fondu. Protože to není pro tvůrce prezentace nic moc lichotivého, měli by s tím rozhodně něco udělat. Hrozí totiž, že všichni zájemci o informace skončí hned na první stránce. A už se nevrátí.
Články | Jan Heřman | 7. 3. 2002
Že najdete svou zdravotní dokumentaci, zůstatek bankovního účtu nebo výpis z trestního rejstříku vylepený na hlavním nádraží, je situace spíše z oblasti sci-fi. Jenže podle Úřadu na ochranu osobních údajů by k tomu mohlo teoreticky dojít.
Články | Zdeněk Fekar | 20. 4. 2001
První šampión našeho seriálu putování krajinou tuzemských finančních webů je znám. Zlatou medaili si z pětice největších bank vybojovala Bank Austria Creditanstalt. Dostane zlato i od čtenářů serveru Peníze.CZ?
Články | Lucie Šťastná | 13. 10. 2001
Jako dítě jsem milovala hádanky typu: co má společného slon a fialka, strom a kos? Ale tuhle se mi dostala do ruky hádanka o něco složitější: co mají společného pánové Linka, Herman, Syrový, Řečica, Sudík a paní Lichtenbergová?
Články | Petr Fejtek | 10. 1. 2002
Patříte také mezi tyto pitomce? Plačte, ale stydět se nemusíte. Hlupáků je u nás totiž většina. Jen málokdo umí počítat a i kdo zvládá procenta, nechápe souvislosti.