Udržitelnost

Další články na téma udržitelnost najdete na Finmag.cz.

Seřadit podle*: čtenosti | chronologicky | hodnocení

Použité elektro dostane druhou šanci. Opravárna otevírá nové centrum

Aktuality | Pavla Adamcová | 7. 3. 2025

Použité elektro dostane druhou šanci. Opravárna otevírá nové centrum
+13

Na pobočce Opravárny v pražské Holešovické tržnici začalo fungovat první centrum, které se zaměřuje čistě na prodej použitého či lehce porušeného elektra.

Nevyhazujte to! Jan Charvát dokázal z oprav elektra udělat funkční byznys

BrandInsight | Renata Lichtenegerová | 17. 2. 2025

Nevyhazujte to! Jan Charvát dokázal z oprav elektra udělat funkční byznys
+11

Před jedenácti lety založil Opravárnu, web spojující majitele porouchaných přístrojů s opraváři. Z ekologického projektu se stal podnikatelský záměr zaměřený na B2B segment a vznikl RepairSYS. Jan Charvát v rozhovoru popisuje dnes úspěšný byznys model, s nímž čelil recesi na trhu elektrospotřebičů i neúspěšné expanzi do zahraničí.

Banka začala sledovat uhlíkovou stopu klientů. Ne všem se to líbí

Co se děje | Petr Kučera | 10. 1. 2025 | 6 komentářů

Banka začala sledovat uhlíkovou stopu klientů. Ne všem se to líbí
-43

Raiffeisenbank přidala do mobilní aplikace informace o tom, kolik oxidu uhličitého se uvolnilo do atmosféry kvůli nákupům konkrétního klienta. Čísla jsou velice orientační a vycházejí z údajů o platbách, které banka běžně sbírá. Někteří klienti ale novinku odmítají, část mluví dokonce o šmírování.

Plastová brčka koupíte i po zákazu. Jak je to možné?

Co se děje | Pavla Adamcová | 26. 8. 2024 | 2 komentáře

Plastová brčka koupíte i po zákazu. Jak je to možné?
+11

Před dvěma lety začal v Česku platit zákon, který zakazuje mimo jiné prodej jednorázových plastových brček. Obchodníci je proto houfně vyměnili za ta z papíru, oceli nebo třeba cukrové třtiny. Jenže plastová brčka nakonec koupíte bez problému i teď.

Řetězce vylepšují nakupování. Sázejí na dřevo i umělou inteligenci

Co se děje | Pavla Adamcová | 12. 8. 2024

Řetězce vylepšují nakupování. Sázejí na dřevo i umělou inteligenci
-2

Obchodní řetězce se snaží vylepšit si reputaci a dát zákazníkům z nakupování co nejlepší pocit. Řada vychytávek jim zároveň snižuje náklady a urychluje práci personálu. Co je teď v obchodech nového?

Aby bylo na rozjezd, prodal jsem motorku, říká zakladatel Adventure Menu

BrandInsight | Lucie Weissová | 31. 7. 2024

Aby bylo na rozjezd, prodal jsem motorku, říká zakladatel Adventure Menu
+9

Jako milovník výletů do přírody postrádal jídlo, které by na cestách nejen zasytilo, ale i chutnalo. Radek Slabý objevil trhlinku na trhu a vrhl se s kamarádem na výrobu kvalitních outdoorových pokrmů. Po pár přešlapech se jim podařilo vyvinout vlastní postupy a dnes Adventure Menu vyrábí jídlo i pro vojáky nebo hasiče.

V bance musí radit lidé, všechno ostatní digitalizujeme

BrandInsight | Jan Záluský | 25. 6. 2024

V bance musí radit lidé, všechno ostatní digitalizujeme
+2

„Aby digitalizace bankovnictví uspěla, musíme vědět, pro koho ji děláme. S klienty věci často konzultujeme a ověřujeme,“ říká František Ježek, člen představenstva a ředitel korporátního bankovnictví Raiffeisenbank.

Zaměstnanci jsou nejlepší indikátor úspěchu, říká šéfka HP

BrandInsight | Hynek Just | 28. 3. 2024

Zaměstnanci jsou nejlepší indikátor úspěchu, říká šéfka HP
+2

Hodně sází na lidi, které má kolem sebe. „Naprostá většina úspěchů je v mém případě dílem týmové práce,“ tvrdí Kateřina Barbier, která se loni v létě stala generální ředitelkou HP pro Česko, Slovensko a Maďarsko.

Firmy už netisknou jako dřív, hlavní téma je pro ně digitalizace

BrandInsight | Hynek Just | 6. 2. 2024

Firmy už netisknou jako dřív, hlavní téma je pro ně digitalizace
+3

„Víme toho o vašich tiskárnách tolik, že vy o nich nemusíte vědět nic,“ říká Tibor Brunclík, majitel firmy SimplyUp Group, poskytující mimo jiné tiskové služby. Před 30 lety sem nastoupil jako brigádník, dnes společnost vlastní. Podobně dlouhou dobu je jejich hlavním partnerem firma HP.

Ignorovat udržitelnost je risk

BrandInsight | Jana Divinová | 14. 11. 2023

Ignorovat udržitelnost je risk
-8

„Odpovědné bankovnictví je nevyhnutelné,“ říká Petr Fiala z Raiffeisenbank k povinnosti evropských bank přijmout principy udržitelnosti a sociální ohleduplnosti. Je přesvědčený, že tlak na udržitelnost prospěje klientům i bankám.

Radši výnos než odpovědnost, říkají investoři. Krize je změnila

Aktuality | Hynek Just | 27. 7. 2023

Radši výnos než odpovědnost, říkají investoři. Krize je změnila
+10

To, jak se firmy, do nichž investují, chovají k životnímu prostředí, přestalo být pro Čechy důležité. Více než osm z deseti lidí při investování upřednostňuje výnos před udržitelností a sociální odpovědností. Vyplývá to z průzkumu společnosti Generali Investments CEE, který ve spolupráci s agenturou Ipsos proběhl na konci června mezi 1050 respondenty.

Proč Češi neinvestují? Průzkum ukázal nejčastější důvody

Investiční kompas | Hynek Just | 14. 6. 2023 | 2 komentáře

Proč Češi neinvestují? Průzkum ukázal nejčastější důvody
+41

Víc než 40 procent Čechů a Slováků vůbec neinvestuje. Většinou kvůli nedostatku finančních prostředků, malé důvěře ve finanční instituce nebo neporozumění trhům. Na banky mají zároveň vyšší nároky a jsou vůči nim méně loajální než před pěti roky. Vyplývá to z průzkumu EY Consumer Banking Survey 2023.

Konec lakování nazeleno. EU se nelíbí zavádějící nápisy

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 23. 3. 2023

Konec lakování nazeleno. EU se nelíbí zavádějící nápisy
+5

Víc než polovina tvrzení o použití ekologických materiálů či postupů, které se vyskytují na obalech evropských výrobků, je neurčitá či zavádějící. Vyplývá to ze studie Evropské komise. Ta teď navrhuje způsob, jak lakování nazeleno znemožnit.

Muž, který mluví s investory: Na udržitelnost zatím neslyšíme

BrandInsight | Michal Král | 26. 12. 2021 | 5 komentářů

Muž, který mluví s investory: Na udržitelnost zatím neslyšíme
-2

Dobrá investice je jistě investice, která přináší zisk. To sousloví ale může mít ještě jeden význam. Totiž: na Západě je populární investovat do firem, jejichž podnikání nemá negativní dopady. Stojí o takové investice i čeští klienti?

Bez obalu

Rozhovor | Michal Kašpárek | 22. 6. 2019 | 3 komentáře

Bez obalu
-2

Lepší než třídit odpad je nevytvářet ho, říká cirkulární ekonomka Jana Soukopová v rozhovoru pro nový Finmag. Jeho polovičku vám nabízíme právě teď..

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Které řetězce vás dál matou? Prozkoumali jsme slevy

Které řetězce vás dál matou? Prozkoumali jsme slevy

Po roce jsme znovu prošli největší obchodní řetězce. Zajímalo nás, jak vypadají jejich...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services