Aktuality | Pavla Adamcová | 7. 3. 2025
![Použité elektro dostane druhou šanci. Opravárna otevírá nové centrum]()
Na pobočce Opravárny v pražské Holešovické tržnici začalo fungovat první centrum, které se zaměřuje čistě na prodej použitého či lehce porušeného elektra.
BrandInsight | Renata Lichtenegerová | 17. 2. 2025
![Nevyhazujte to! Jan Charvát dokázal z oprav elektra udělat funkční byznys]()
Před jedenácti lety založil Opravárnu, web spojující majitele porouchaných přístrojů s opraváři. Z ekologického projektu se stal podnikatelský záměr zaměřený na B2B segment a vznikl RepairSYS. Jan Charvát v rozhovoru popisuje dnes úspěšný byznys model, s nímž čelil recesi na trhu elektrospotřebičů i neúspěšné expanzi do zahraničí.
Co se děje | Petr Kučera | 10. 1. 2025 | 6 komentářů
![Banka začala sledovat uhlíkovou stopu klientů. Ne všem se to líbí]()
Raiffeisenbank přidala do mobilní aplikace informace o tom, kolik oxidu uhličitého se uvolnilo do atmosféry kvůli nákupům konkrétního klienta. Čísla jsou velice orientační a vycházejí z údajů o platbách, které banka běžně sbírá. Někteří klienti ale novinku odmítají, část mluví dokonce o šmírování.
Co se děje | Pavla Adamcová | 26. 8. 2024 | 2 komentáře
![Plastová brčka koupíte i po zákazu. Jak je to možné?]()
Před dvěma lety začal v Česku platit zákon, který zakazuje mimo jiné prodej jednorázových plastových brček. Obchodníci je proto houfně vyměnili za ta z papíru, oceli nebo třeba cukrové třtiny. Jenže plastová brčka nakonec koupíte bez problému i teď.
Co se děje | Pavla Adamcová | 12. 8. 2024
![Řetězce vylepšují nakupování. Sázejí na dřevo i umělou inteligenci]()
Obchodní řetězce se snaží vylepšit si reputaci a dát zákazníkům z nakupování co nejlepší pocit. Řada vychytávek jim zároveň snižuje náklady a urychluje práci personálu. Co je teď v obchodech nového?
BrandInsight | Lucie Weissová | 31. 7. 2024
![Aby bylo na rozjezd, prodal jsem motorku, říká zakladatel Adventure Menu]()
Jako milovník výletů do přírody postrádal jídlo, které by na cestách nejen zasytilo, ale i chutnalo. Radek Slabý objevil trhlinku na trhu a vrhl se s kamarádem na výrobu kvalitních outdoorových pokrmů. Po pár přešlapech se jim podařilo vyvinout vlastní postupy a dnes Adventure Menu vyrábí jídlo i pro vojáky nebo hasiče.
BrandInsight | Jan Záluský | 25. 6. 2024
![V bance musí radit lidé, všechno ostatní digitalizujeme]()
„Aby digitalizace bankovnictví uspěla, musíme vědět, pro koho ji děláme. S klienty věci často konzultujeme a ověřujeme,“ říká František Ježek, člen představenstva a ředitel korporátního bankovnictví Raiffeisenbank.
BrandInsight | Hynek Just | 28. 3. 2024
![Zaměstnanci jsou nejlepší indikátor úspěchu, říká šéfka HP]()
Hodně sází na lidi, které má kolem sebe. „Naprostá většina úspěchů je v mém případě dílem týmové práce,“ tvrdí Kateřina Barbier, která se loni v létě stala generální ředitelkou HP pro Česko, Slovensko a Maďarsko.
BrandInsight | Hynek Just | 6. 2. 2024
![Firmy už netisknou jako dřív, hlavní téma je pro ně digitalizace]()
„Víme toho o vašich tiskárnách tolik, že vy o nich nemusíte vědět nic,“ říká Tibor Brunclík, majitel firmy SimplyUp Group, poskytující mimo jiné tiskové služby. Před 30 lety sem nastoupil jako brigádník, dnes společnost vlastní. Podobně dlouhou dobu je jejich hlavním partnerem firma HP.
BrandInsight | Jana Divinová | 14. 11. 2023
![Ignorovat udržitelnost je risk]()
„Odpovědné bankovnictví je nevyhnutelné,“ říká Petr Fiala z Raiffeisenbank k povinnosti evropských bank přijmout principy udržitelnosti a sociální ohleduplnosti. Je přesvědčený, že tlak na udržitelnost prospěje klientům i bankám.
Aktuality | Hynek Just | 27. 7. 2023
![Radši výnos než odpovědnost, říkají investoři. Krize je změnila]()
To, jak se firmy, do nichž investují, chovají k životnímu prostředí, přestalo být pro Čechy důležité. Více než osm z deseti lidí při investování upřednostňuje výnos před udržitelností a sociální odpovědností. Vyplývá to z průzkumu společnosti Generali Investments CEE, který ve spolupráci s agenturou Ipsos proběhl na konci června mezi 1050 respondenty.
Investiční kompas | Hynek Just | 14. 6. 2023 | 2 komentáře
![Proč Češi neinvestují? Průzkum ukázal nejčastější důvody]()
Víc než 40 procent Čechů a Slováků vůbec neinvestuje. Většinou kvůli nedostatku finančních prostředků, malé důvěře ve finanční instituce nebo neporozumění trhům. Na banky mají zároveň vyšší nároky a jsou vůči nim méně loajální než před pěti roky. Vyplývá to z průzkumu EY Consumer Banking Survey 2023.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 23. 3. 2023
![Konec lakování nazeleno. EU se nelíbí zavádějící nápisy]()
Víc než polovina tvrzení o použití ekologických materiálů či postupů, které se vyskytují na obalech evropských výrobků, je neurčitá či zavádějící. Vyplývá to ze studie Evropské komise. Ta teď navrhuje způsob, jak lakování nazeleno znemožnit.
BrandInsight | Michal Král | 26. 12. 2021 | 5 komentářů
![Muž, který mluví s investory: Na udržitelnost zatím neslyšíme]()
Dobrá investice je jistě investice, která přináší zisk. To sousloví ale může mít ještě jeden význam. Totiž: na Západě je populární investovat do firem, jejichž podnikání nemá negativní dopady. Stojí o takové investice i čeští klienti?
Rozhovor | Michal Kašpárek | 22. 6. 2019 | 3 komentáře
![Bez obalu]()
Lepší než třídit odpad je nevytvářet ho, říká cirkulární ekonomka Jana Soukopová v rozhovoru pro nový Finmag. Jeho polovičku vám nabízíme právě teď..