Popis je způsob vyjádření sloužící k detailnímu popsání osoby, místa, věci nebo události. Může mít formu psaného projevu, anebo také verbálního vyjádření. Slouží k tomu, aby druhá osoba nebo případně skupina osob měla představu o dané věci. Jejím účelem je tedy vytvoření obrazu v mysli druhé osoby.
Popis je také literární forma, která se objevuje v literatuře, novinařině a dalších textech. Klíčovými prvky popisu jsou detaily, na které se text zaměřuje. Zvýrazňuje určité rysy dané popisované věci nebo jevu a také ho charakterizuje. Popis zpravidla zahrnuje informace o vzhledu, chování, zvuku nebo jakékoliv jiné smyslové vnímání. K napsání popisu je také potřeba mít dobrou slovní zásobu a používat vhodný jazyk.
Články | Pavel Slavík | 18. 4. 2006
Pražská burza tento týden oslabovala, byla tažena poklesem hlavních akciových titulů. Také americké a evropské burzy mírně oslabily. Evropské trhy negativně ovlivňují rostoucí úrokové sazby a vysoké ceny komodit. Co konkrétního trh přinesl?
Články | Pavel Slavík | 2. 5. 2006
České tituly si neudržely vysoké hodnoty a PX klesl pod 1 500 bodů. Evropské trhy se propadly, důvody byly dva: málem došlo ke krachu na mladém trhu s emisními povolenkami a Čína zcela nečekaně zvedla úrokové sazby. V USA celý počítačový sektor začal výrazně ztrácet, např. akcie Microsoftu poklesly až na 24 USD.
Články | Pavel Slavík | 6. 6. 2006
Na pražské burze panovala nervozita před víkendovými volbami, burza opět oslabila. Nejvíce klesaly tituly, které jsou na výsledku voleb nejvíce závislé. Americkým trhům vládla vysoká volatilita, i tak si ale americké indexy mírně polepšily. Evropské akciové trhy prožily velký obrat, v úterý zaznamenaly propad o více než 2 %, v závěru týdne ovšem došlo k opětovnému růstu.
Články | Dana Chytilová | 23. 11. 2006
Má cenu pojistit si platební kartu proti zneužití? Můžete si právě k té vaší pojištění sjednat? Nebo už dokonce pojištění obsahuje? A víte, že od příštího roku bude jedna banka ručit za vaše peníze, aniž byste si pojištění vůbec pořizovali? Nejen toto se dozvíte v našem článku.
Články | Josef Janda | 13. 12. 2006 | 5 komentářů
V České republice zuří lítý boj mezi jednotlivými poradenskými firmami, které využívají nejrozmanitější způsoby a techniky pro získání klienta. Jaké chování a postupy finančních poradců či zprostředkovatelů finančních produktů mohou být signálem, že "něco není v pořádku"?
Cestování | Michal Pravda | 25. 6. 2007 | 1 komentář
Bez cestovního pojištění se musí cestovatel připravit na placení poplatků u lékaře. Když ztratí nebo mu ukradnou peníze, může si je nechat poslat specializovanými firmami.
Podílové fondy | Petr Fejtek | 22. 10. 2007
Týden se 650 miliony korun by nebyl špatný, ačkoli 440 milionů z toho si připsaly zajištěné fondy i díky speciálu privátního bankovnictví ČSOB. Ale týden skončil velmi pesimisticky, což v říjnu může vyvolávat nepěkné vzpomínky.
Životní situace | Táňa Chadrabová | 6. 11. 2007 | 4 komentáře
Každý rok roste počet lidí, kteří nakupují v internetových aukcích. Sice tam na ně většinou čeká nižší cena než v obchodě, ale mohou se setkat s nespolehlivými prodejci. Nepříjemným překvapením se lze vyhnout dodržováním jednoduchých zásad.
Pojišťovny | Věra Tůmová | 29. 11. 2007 | 2 komentáře
Když pojišťovny zamezí pojistným podvodům, třeba prostřednictvím centrální databáze pojistných událostí, může se důvěryhodným klientům snížit cena pojištění, říká v rozhovoru pro Peníze.cz Roger Walsh z Britského institutu pro řízení úvěrů.