Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou
14. 3. 2024 | Kateřina Hovorková
Klientům Komerční banky se v elektronickém bankovnictví ukazoval chybný údaj o platbě kartou ze středy 13. března, případně byly platby bez popisu.
Klienti Raiffeisenbank mají novou možnost, jak se přihlašovat do internetového bankovnictví a jak v něm potvrzovat platby. Banka jim místo tradičního opisování kódu z SMS nově nabízí i speciální aplikaci RB Klíč.
V ní lze pro potvrzení identity využívat biometrii, tedy otisk prstu nebo ověření obličeje. Podmínkou je ale vlastnit chytrý telefon, který podobnou funkci umí. RB klíč je k dispozici pro Android i iOS.
„Při přihlašování do IB na webových stránkách je nově zpřístupněna volba RB klíč. Zatím ponecháváme jako primární volbu SMS kód, a to s ohledem na počet uživatelů využívajících tuto metodu přihlašování. Uživatelé RB klíče si budou pro přihlášení muset nejprve zvolit metodu RB klíč a poté zahájit přihlašování,“ říká Petra Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank.
O chystané novince jsme psali v listopadu. Podobný samostatný klíč nabízejí klientům také Česká spořitelna (George), Komerční banka nebo ČSOB. Další mají podobnou možnost přímo v bankovní aplikaci (mBank, UniCredit, pro potvrzování online plateb kartou i Moneta).
Přihlašování a potvrzování prostřednictvím aplikace je podle bank jednodušší a hlavně bezpečnější než formou přepisování SMS.
Banky tím reagují také na povinnost takzvaného silného ověření (označovaného jako dvoufaktorové či dvoufázové), kterou přinesla směrnice Evropské unie zvaná PSD2.
Čtěte víc: Platbu v e-shopu potvrdíte nově. Přepisování SMS končí
Srovnávat se vyplatí
Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.
Sdílejte článek, než ho smažem