Nakopnuta pštrosem a další neuvěřitelné příhody z praxe pojišťoven

Ondřej Tůma | rubrika: Co se děje | 2. 1. 2014 | 1 komentář
Likvidátoři pojišťoven měli v roce 2013 skutečně napilno. Některé pojistné události připomínaly spíš scénář k bláznivé komedii nebo nepovedenému hororu.
Nakopnuta pštrosem a další neuvěřitelné příhody z praxe pojišťoven

Nedávno jsme v článku o pojistných podvodech psali o muži, který si kvůli penězům z pojistky dobrovolně usekl dva prsty sekerou a pojišťovně tvrdil, že se mu úraz přihodil při opravování sekačky. Podobných, i když většinou méně morbidních expertů je mnohem víc. Nad vynalézavostí, hloupostí, případně i smůlou hlavních aktérů některých příhod zůstává rozum stát.

Ženy v hlavní roli

Zdroj: Generalli. Zvětšíte klikem

  • Stereotypní pohled na ženu za volantem jako na pohromu silnic je nefér. Vykládejte to ale klientovi pojišťovny Generali, který na počínání jedné nešikovné řidičky do konce života nezapomene: „Paní při snaze zaparkovat nabořila nejdřív jeden a následně i druhý vůz. Když pochopila, že se na vybrané místo nevejde, snažila se zaparkovat v mezeře vedle mého vozu. Přitom ale nacouvala do třetího auta. Vystoupil jsem z vozu a chtěl paní navést, jenže ona si spletla rychlosti a přimáčkla mě k vozu. Při vystupování z auta mě pak udeřila dveřmi do hlavy. Víc si nepamatuji.“
  • Moc zručná asi nebude ani policistka, která musela České pojišťovně vysvětlovat nehodu služebního automobilu. Je takřka zázrak, že při incidentu nebyl nikdo zraněn: „Jela jsem na sedadle spolujezdce s kolegou na hlídce ve služebním voze. Hrála jsem si se služební zbraní a omylem jsem čtyřikrát prostřelila čelní sklo vozu.“
  • Další klient pojišťovny Generali si příště nejspíš rozmyslí, jestli se vyplatí najímat někoho na úklid domácnosti: „Uklízečka utírala prach. Když se natahovala, spadlo koště, které rozbilo sklo ve vitríně. Paní se později přesunula do kuchyně, kde při utírání omylem zapnula mikrovlnou troubu. V té byl ale rohlík, který shořel a mikrovlnku zničil.“
  • Rozčílená klientka pojišťovny Kooperativa zas požadovala finanční náhradu za odcizenou prádelní šňůru se čtrnácterem luxusních dámských kalhotek, co se na ní sušily. Do výčtu celkové škody nezapomněla započítat ani kolíčky na prádlo. Asi od Diora.

Lidé versus zvířata

  • Často při pojistných událostech figurují jako viníci i zvířata. Jsou schopná napáchat slušné škody na zdraví i majetku. Přitaká jistě zákazník České pojišťovny, který se vypravil na zájezd do Latinské Ameriky. Na začátku vysněné dovolené se mu na výletě zakousl do hýždě toulavý pes. Podezření na vzteklinu se neprokázalo, kousnutí ale bylo hluboké a velmi bolestivé, takže mladý muž zbytek dovolené trávil vstoje nebo leže na břiše.
  • Nepříjemný zážitek potkal zákazníka České podnikatelské pojišťovny, který se vypravil na lyžování do zahraničí. Daleko ale nedojel: „V pátek večer jsme vyrazili do Rakouska na hory. Byla tma a padal sníh s deštěm. Bylo asi pět stupňů pod nulou, takže vozovka byla mírně namrzlá. U obce Velešín jsem urazil zrcátko o první krávu, které jsem se ještě stačil vyhnout. Pak jsem ale narazil do krávy ležící na vozovce. Ihned jsme volali policii, která dorazila po deseti minutách a zajistila nákladní vozidlo, ze kterého krávy vypadaly.“

Zdroj Generalli. Zvětšíte klikem

  • Někteří řidiči se naopak na nebohé němé tváře snaží svést vinu, i když s poškozením vozidla neměly vůbec nic společného. Většinou jsou ale historky podvodníků průhledné. Jako u pojišťovny Generali. Původní hlášení škody na služebním vozidle uvádělo, že řidič vjel do příkopu, kde poškodil blatník a světlo, když narazil do stromu. Přestože na místě ležely úlomky světla a kůra stromu byla odřená, likvidátorům bylo jasné, že se tak nehoda rozhodně nestala. Firma se odvolala s tvrzením, že jejich řidič rozhodně nechtěl podvádět, ale kvůli špatné komunikaci nebyl pochopen. Pravda měla být prý taková, že se před vozidlo připletlo stádo volně se pohybujících koní a jeden z nich si na auto sedl. Což se tentokrát podvodníci snažili „doložit“ fotografiemi hříbat pobíhajících kolem auta.
  • Zajímavý případ loni evidovala i Pojišťovna České spořitelny. Její klientka při zahraniční dovolené podlehla velkému ptáku. V lékařské zprávě o úrazu stálo, že zranění ženě způsobil rozzuřený pštros, který ji několikrát nakopl. V kolonce, zda při úrazu sehrál roli alkohol nebo jiná návyková látka, lékař uvedl: „Pacientka nic takového nepožila, pštros nevyšetřen.“

Kuriózní hlášky, se kterými se loni setkali operátoři pojišťoven

  • Naše morče je vychované a nikdy nic nepoškodilo. To, že prokousalo kabely a jiné předměty v autě, přikládám panice z návštěvy tchýně.
  • Plánek nehody? Jak mám podle vás ztvárnit opilce, který mi upadl na auto, urval stěrač a rozbil flaškou sklo?
  • Výstražný trojúhelník jsem neinstaloval, beztak by mně ho rozsekali stejně jako ten nahlášený zadek.
  • Po dobu strávenou v airbagu si nic nevybavuji.
  • Škodu způsobila pravděpodobně tchánova dýmka a jeho Alzheimer, kvůli kterému na ni zapomněl.
  • Zmizelo též ředidlo v láhvi od vodky, ale to těm mizerům spíš přeju.
  • Domácnost v době krádeže obývala pouze manželčina matka, která má však na svůj věk bohužel výborné spaní.
  • Po pádu z velblouda jsem požadoval od majitele podepsat svědectví, ale ten se jen smál.
  • Než jsem stačila zareagovat, z paluby se mi do moře svezl mobil, tablet i horní díl plavek.
  • Pes Ferda vnikl na sousedovu zahradu, zakousl jednu slepici a druhou nakousl.
  • Dostal jsem nečekaný úder pěstí při rozhovoru s dívkou.
  • Cvičil jsem zacházení s nožem, pro případ, že by se vrátili Rusáci, a to tak usilovně, že jsem si pořezal dva prsty.
  • Viník nehody jsem bohužel já, ale slibuji, že to už nikdy neudělám.

Zdroj: Česká pojišťovna, Česká podnikatelská pojišťovna, Pojišťovna Allianz, Pojišťovna Kooperativa, Pojišťovna Uniqa, Pojišťovna Generali, Pojišťovna České spořitelny

Ondřej Tůma

Autor článku Ondřej Tůma

Vystudoval žurnalistiku na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Studoval také na Fakultě humanitních studií v Praze a na Goethe-Universität ve Frankfurtu nad Mohanem. Má za sebou stáže v Českém rozhlase a Lidových novinách.... Další články autora.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+61
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

A tohle už jste četli?

To nevymyslíš: Nejuhozenější příběhy peněz 2013

31. 12. 2013 | Ondřej Tůma

To nevymyslíš: Nejuhozenější příběhy peněz 2013

Kousající bankomat, výhra milionového jackpotu dva roky po sobě, tuňák za 34 milionů korun nebo zlato ukryté na záchodě. Nic z toho není nemožné. Pojďme si společně připomenout ekonomické... celý článek

Nejdrsnější podvodník: kvůli pojistce si usekl dva prsty

5. 9. 2013 | Ondřej Tůma | 5 komentářů

Nejdrsnější podvodník: kvůli pojistce si usekl dva prsty

Kromě „tradičních“ podfuků s pojištěním aut a majetku skokově přibývá podvodů u pojištění osob. Mezi nimi i těch případů, kdy se klient „nespokojí“ s falešným lékařským dokladem nebo... celý článek

Fixluju, fixluješ, fixlujeme: národní rekord v pojistných podvodech padl!

2. 2. 2012 | Ondřej Tůma | 25 komentářů

Fixluju, fixluješ, fixlujeme: národní rekord v pojistných podvodech padl!

Takřka všechny pojišťovny působící v České republice hlásí výrazný nárůst pojistných podvodů. Nahrané dopravní nehody, fingované krádeže vozidel, záměrně založené požáry nemovitostí,... celý článek

Explozivní melouny a další ekonomické kuriozity roku 2011

4. 1. 2012 | Ondřej Tůma | 1 komentář

Explozivní melouny a další ekonomické kuriozity roku 2011

Už dávno a dávno se o penězích a ekonomice nemluvilo tolik jako v loňském roce. A mluvilo se nejen hodně, ale taky hodně vážně. Pojďme si tedy rychle letem světem připomenout některé... celý článek

Partners Financial Services