EET: V hospodě účtenku. A jednu navíc za spropitné
4. 8. 2016 | Gabriel Pleska | 27 komentářů

Chápu, že si stát chce ukousnout daň ze všech peněz, které mi projdou rukama. Ale opravdu i z dýška v hospodě?
Když Michal Pospiech odcházel minulé úterý z ostravské restaurace Golf Park Lhotka, byl dobře naladěn. „Jídlo je tady vždycky dobré, dali jsme si s přítelkyní dva burgery a nějaké nealko a odjeli autem,“ vypráví. V té chvíli, přestože dostal správnou účtenku, netušil, že místo 340 korun zaplatil za nijak opulentní večeři 340 britských liber. Podle tehdejšího kurzu zhruba 11 tisíc korun. „Jistě, na účtence bylo opravdu napsáno 340 GBP, měl jsem si to zkontrolovat, ale to by asi přehlédl leckdo,“ říká.
O chybě podniku a své finanční ztrátě tak Pospiech dlouho netušil. Přišel na ni až při příští návštěvě podniku. Ta se dlouho odehrávala podle obvyklého scénáře, i útrata byla téměř stejná. „Se spropitným opět 340 korun,“ vzpomíná. Jenže při placení se stala zvláštní věc.
„Přestože jsem si byl jistý, že mám peněz dostatek, terminál moji kartu kvůli nedostatku hotovosti odmítl,“ říká muž. Vytáhl tedy druhou bankovní kartu a tou bez potíží zaplatil. Díky aplikaci na svém telefonu pak po usednutí do auta rychle zjistil, že mu restaurace v úterý i v sobotu účtovala místo českých korun britské libry. „Až při použití druhé karty byla suma v pořádku v korunách,“ dodal.
Vrátil se tedy do podniku a upozornil obsluhu. Ta zavolala manažera podniku, který Pospiecha pozval na schůzku další den a s omluvou mu peníze poslal na účet zpět. Muže ale samozřejmě zajímalo, jak se taková věc může vůbec stát. „Manažer mi odpověděl, že neví a neví to ani obsluha, která částku do terminálu zadávala. Chápu, že se může stát chyba, ale nejvíce mě na tom zaráží, že se stala dvakrát, a až když peníze podruhé neprošly, tak již obsluha zvolila správnou měnu,“ říká Pospiech.
Majitel podniku Petr Konečný věc považuje za ojedinělou a vysvětluje ji selháním obsluhující servírky. „Na terminálu jsou tři tlačítka pro koruny, eura a libry a ona omylem zmáčkla chybně libry. Mrzí nás to, omluvili jsme se, servírka, která byla ve zkušební době, byla propuštěna. Můžu zcela vyloučit, že by se to stávalo ve více případech, ti lidé by se přece ozvali, navíc to nemáme vůbec zapotřebí,“ uvedl Konečný.
Celý článek si přečtete na Aktuálně.cz
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
21. 8. 2016 15:07, Tomáš Fuk
A napadlo vás, že je ten příběh vymyšlený?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
21. 8. 2016 9:20, Jája
To jsou ti věční potížisté. Stěžovat si, stěžovat si, stěžovat si. A ještě se svojí hloupostí leze do novin.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
V diskuzi je celkem (14 komentářů) příspěvků.