Platil v restauraci 340 korun kartou, strhli mu 340 liber

Nemilá příhoda potkala muže, který v restauraci na golfovém hřišti v ostravské části Lhotka platil za sebe a přítelkyni útratu 340 korun. Z bankovní karty mu však zmizelo zhruba 11 tisíc korun. Obsluha podniku totiž na terminálu pro platební karty muži naúčtovala místo korun britské libry.

Když Michal Pospiech odcházel minulé úterý z ostravské restaurace Golf Park Lhotka, byl dobře naladěn. „Jídlo je tady vždycky dobré, dali jsme si s přítelkyní dva burgery a nějaké nealko a odjeli autem,“ vypráví. V té chvíli, přestože dostal správnou účtenku, netušil, že místo 340 korun zaplatil za nijak opulentní večeři 340 britských liber. Podle tehdejšího kurzu zhruba 11 tisíc korun. „Jistě, na účtence bylo opravdu napsáno 340 GBP, měl jsem si to zkontrolovat, ale to by asi přehlédl leckdo,“ říká.

O chybě podniku a své finanční ztrátě tak Pospiech dlouho netušil. Přišel na ni až při příští návštěvě podniku. Ta se dlouho odehrávala podle obvyklého scénáře, i útrata byla téměř stejná. „Se spropitným opět 340 korun,“ vzpomíná. Jenže při placení se stala zvláštní věc.

Anketa

Strhli vám někdy při platbě kartou něco jiného než měli?

„Přestože jsem si byl jistý, že mám peněz dostatek, terminál moji kartu kvůli nedostatku hotovosti odmítl,“ říká muž. Vytáhl tedy druhou bankovní kartu a tou bez potíží zaplatil. Díky aplikaci na svém telefonu pak po usednutí do auta rychle zjistil, že mu restaurace v úterý i v sobotu účtovala místo českých korun britské libry. „Až při použití druhé karty byla suma v pořádku v korunách,“ dodal.

Vrátil se tedy do podniku a upozornil obsluhu. Ta zavolala manažera podniku, který Pospiecha pozval na schůzku další den a s omluvou mu peníze poslal na účet zpět. Muže ale samozřejmě zajímalo, jak se taková věc může vůbec stát. „Manažer mi odpověděl, že neví a neví to ani obsluha, která částku do terminálu zadávala. Chápu, že se může stát chyba, ale nejvíce mě na tom zaráží, že se stala dvakrát, a až když peníze podruhé neprošly, tak již obsluha zvolila správnou měnu,“ říká Pospiech.

Majitel podniku Petr Konečný věc považuje za ojedinělou a vysvětluje ji selháním obsluhující servírky. „Na terminálu jsou tři tlačítka pro koruny, eura a libry a ona omylem zmáčkla chybně libry. Mrzí nás to, omluvili jsme se, servírka, která byla ve zkušební době, byla propuštěna. Můžu zcela vyloučit, že by se to stávalo ve více případech, ti lidé by se přece ozvali, navíc to nemáme vůbec zapotřebí,“ uvedl Konečný.

Celý článek si přečtete na Aktuálně.cz

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 14 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 8. 2016 15:07, Tomáš Fuk

A napadlo vás, že je ten příběh vymyšlený?

Zobrazit celé vlákno

+5
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 8. 2016 9:20, Jája

To jsou ti věční potížisté. Stěžovat si, stěžovat si, stěžovat si. A ještě se svojí hloupostí leze do novin.

Zobrazit celé vlákno

-13
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (14 komentářů) příspěvků.
Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.