Interaktivní grafiky
Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI
Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Takhle vám vyberou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Útoků na internetové bankovnictví přibývá. Falešné webové stránky, e-maily, SMS, zprávy...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Zkušený lékař zakládá kliniku celostní medicíny. Pacient není jen diagnóza, říká
Stál u zrodu tří zdravotnických zařízení, které prodal, když mohla naplno fungovat bez...více
Překročila hranici. Tělo přetrénovala. „Hrdinka mého filmu je odstrašující příklad. Žila ale...
Když se kvalifikovala na olympiádu, netušila, že její jméno bude za pár let spojené především...více
Nechoď na fotbal, zemřeš. Strach a samota Angličana, který se v Brazílii zamiloval
Život, láska a klubová věrnost při emotivním návratu brazilského klubu Santa Cruz ze čtvrté...více
Septembrové zvyšovanie platov na Slovensku: Koho sa týka a kto dostane najviac?
Rok 2023 je pre štátnych zamestnancov a zamestnancov vo verejnom sektore obdobím zvyšovania...více
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Pavel Turek
manažer a podnikatel
Linda Vavříková
podnikatelka, Allegria

25,00 %
z 4 duelů

75,00 %
z 4 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Reklamace v restauraci: Když vám naservírují blaf
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
17. 11. 2015 14:16, Makoň
Poradna SOS-A Šumperk k tomu říká
1. Nápoje – zákazník musí dostat takové množství,které je uvedeno v nabídce. Zákazníkovi musí být umožněno přeměření nápoje v kalibrované nádobě.
- pivo - neustálé dotazy i různé výklady o tom,co je správná míra. Zákon sice říká,že správnou mírou je pivo k rysce bez ohledu na pěnu.Ale protože dnes máme různě sycená piva a také různý styl čepování výčepním, je s ohledem na kvalitu nápoje určující,aby pivo dosahovalo k rysce cca po 2 minutách po načepování. Pokud ne,je to podměrák a záleží jen a pouze na hostovi,zda si nechá či nenechá pivko dotočit.
- nealkoholické nápoje – musí být vždy k rysce. Ale pozor – pokud si objednám jakýkoliv nápoj s ledem, např. kolu ,musí mi být led podán v samostatné sklenici.Jinak si nemohu správné množství ověřit.
2. Jídlo – platí shodně jako u nápojů – co je psáno v jídelním lístku,musí být také na talíři.Pro orientaci zákazníka by měla být v nabídce uvedena váha surovin,zpravidla v syrovém stavu. Je nutné ale počítat s tím,že tepelnou úpravou je výsledná váha v průměru o 30 % nižší.To říká norma.
A jak je to s časem od objednání do přinesení na stůl.Níže uvedená čísla jsou reálná pro skupinu zákazníků /rodinu/ v počtu kolem 4 osob.Je pochopitelné,že když přijde společnost o deseti či patnácti lidech,nemohou být obvyklé časy pro přípravu jídla dodrženy.Na jejich prodloužení by měl upozornit při objednávce obsluhující personál.
- hotová jídla – protože jsou uváděna jako hotová,je doba na jejich dodání do 10 minut. Pokud to trvá déle,zřejmě se nejedná o „hotovky“ a jde o klamání spotřebitele. Host může klidněodejít bez zaplacení objednaného.Případné nápoje či jinou konzumaci pochopitelně zaplatit musí.
- minutky – v jídelním lístku může být uvedena doba na jejich přípravu,např. 40-50 minut.Pokud není uvedený žádný čas,předpokládá se doba zhotovení takového jídla do 30 minut. Po této době je vhodné personál upozornit a dát mu přiměřenou lhůtu, zpravidla 15 minut. Pokud ani v této době není jídlo dodáno,je možné opět odejít bez zaplacení objednaného a dokonce požadovat náhradu promarněného času, zpravidla ve výši minimální mzdy.
- pokud je dodané jídlo podáno nedostatečně ohřáté či při viditelně neodpovídající váze,má zákazník právo na nápravu a má nárok na přiměřenou slevu.
- zda mi jídlo chutná či ne bohužel reklamovat nelze
3. Couvert, česky kuvér, je přirážka která se přidává k cenám jídel a nápojů v restauracích se složitým servisem.
Kuvér, jako přirážka, je dnes v mnoha zemích však již přežitkem. Restaurace naopak zakládají na stůl pečivo, máslo případně i chuť povzbuzující pokrmy zdarma,resp. jsou započítány v ceně jídel.Ovšem někteří čeští restauratéři ještě dnes účtují za kuvér v naivní představě, že si vyrovnávají ušlý zisk v případě, že host nekonzumuje jídla a objedná si jen nápoj.
Platí – pokud je kuvér (couvert) uveden v jídelním či nápojovém lístku,pak se musím s jeho úhradou smířit. Pokud nikde uveden není a obsluha mi jej účtuje,jde o neoprávněné obohacování a mám právo takovou přirážku odmítnout zaplatit
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
21. 11. 2015 21:00, Venedo
častá zmínka - nebo žádat slevu - je silně pokrytecká - takový zákazník potřebuje jen jedno a to kopnout do prdele, protože sleva za nekvalitu jídla je prachsprostá úplata ten kdo ji přijímá nebo vyžaduje, je za pár šlupek schopen sežrat cokoli, ejn když je slevička, takže ve výsledku je jedno, jakou šlichtu mu naservírujte - je to úplatné ničení kvality pohostinství samotným zákazníkem
Další příspěvky v diskuzi (celkem 7 komentářů)
6. 10. 2019 1:23 | Krokodýl
21. 11. 2015 21:00 | Venedo
17. 11. 2015 22:53
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 11. 2015 14:16 | Makoň
- pivo - neustálé dotazy i různé výklady o tom,co je správná míra. Zákon sice říká,že správnou mírou je pivo k rysce bez ohledu na pěnu.Ale protože dnes máme různě sycená piva a také různý styl čepování výčepním, je s ohledem na kvalitu nápoje určující,aby pivo dosahovalo k rysce cca po 2 minutách po načepování. Pokud ne,je to podměrák a záleží jen a pouze na hostovi,zda si nechá či nenechá pivko dotočit.
- nealkoholické nápoje – musí být vždy k rysce. Ale pozor – pokud si objednám jakýkoliv nápoj s ledem, např. kolu ,musí mi být led podán v samostatné sklenici.Jinak si nemohu správné množství ověřit.
2. Jídlo – platí shodně jako u nápojů – co je psáno v jídelním lístku,musí být také na talíři.Pro orientaci zákazníka by měla být v nabídce uvedena váha surovin,zpravidla v syrovém stavu. Je nutné ale počítat s tím,že tepelnou úpravou je výsledná váha v průměru o 30 % nižší.To říká norma.
A jak je to s časem od objednání do přinesení na stůl.Níže uvedená čísla jsou reálná pro skupinu zákazníků /rodinu/ v počtu kolem 4 osob.Je pochopitelné,že když přijde společnost o deseti či patnácti lidech,nemohou být obvyklé časy pro přípravu jídla dodrženy.Na jejich prodloužení by měl upozornit při objednávce obsluhující personál.
- hotová jídla – protože jsou uváděna jako hotová,je doba na jejich dodání do 10 minut. Pokud to trvá déle,zřejmě se nejedná o „hotovky“ a jde o klamání spotřebitele. Host může klidněodejít bez zaplacení objednaného.Případné nápoje či jinou konzumaci pochopitelně zaplatit musí.
- minutky – v jídelním lístku může být uvedena doba na jejich přípravu,např. 40-50 minut.Pokud není uvedený žádný čas,předpokládá se doba zhotovení takového jídla do 30 minut. Po této době je vhodné personál upozornit a dát mu přiměřenou lhůtu, zpravidla 15 minut. Pokud ani v této době není jídlo dodáno,je možné opět odejít bez zaplacení objednaného a dokonce požadovat náhradu promarněného času, zpravidla ve výši minimální mzdy.
- pokud je dodané jídlo podáno nedostatečně ohřáté či při viditelně neodpovídající váze,má zákazník právo na nápravu a má nárok na přiměřenou slevu.
- zda mi jídlo chutná či ne bohužel reklamovat nelze
3. Couvert, česky kuvér, je přirážka která se přidává k cenám jídel a nápojů v restauracích se složitým servisem. Kuvér, jako přirážka, je dnes v mnoha zemích však již přežitkem. Restaurace naopak zakládají na stůl pečivo, máslo případně i chuť povzbuzující pokrmy zdarma,resp. jsou započítány v ceně jídel.Ovšem někteří čeští restauratéři ještě dnes účtují za kuvér v naivní představě, že si vyrovnávají ušlý zisk v případě, že host nekonzumuje jídla a objedná si jen nápoj. Platí – pokud je kuvér (couvert) uveden v jídelním či nápojovém lístku,pak se musím s jeho úhradou smířit. Pokud nikde uveden není a obsluha mi jej účtuje,jde o neoprávněné obohacování a mám právo takovou přirážku odmítnout zaplatit
16. 11. 2015 13:49 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2015 12:11
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 11. 2015 10:42 | PavelM