Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Reklamace v restauraci: Když vám naservírují blaf

Petra Dlouhá | rubrika: Jak na to | 16. 11. 2015 | 6 komentářů
Moucha na talíři. Jiné suroviny, než slibovali. Příliš slané, málo teplé. Propečené místo krvavého. Pivo pod míru. Sekt místo šampaňského. Čekáte věčnost. Číšník drzoun. Sami si účtují spropitné. Stačí říct, že mi to prostě nechutná? Co můžete reklamovat v restauraci? A jak na to? Ptáme se právníka.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 11. 2015 14:16, Makoň

Poradna SOS-A Šumperk k tomu říká
1. Nápoje – zákazník musí dostat takové množství,které je uvedeno v nabídce. Zákazníkovi musí být umožněno přeměření nápoje v kalibrované nádobě.

- pivo - neustálé dotazy i různé výklady o tom,co je správná míra. Zákon sice říká,že správnou mírou je pivo k rysce bez ohledu na pěnu.Ale protože dnes máme různě sycená piva a také různý styl čepování výčepním, je s ohledem na kvalitu nápoje určující,aby pivo dosahovalo k rysce cca po 2 minutách po načepování. Pokud ne,je to podměrák a záleží jen a pouze na hostovi,zda si nechá či nenechá pivko dotočit.

- nealkoholické nápoje – musí být vždy k rysce. Ale pozor – pokud si objednám jakýkoliv nápoj s ledem, např. kolu ,musí mi být led podán v samostatné sklenici.Jinak si nemohu správné množství ověřit.

2. Jídlo – platí shodně jako u nápojů – co je psáno v jídelním lístku,musí být také na talíři.Pro orientaci zákazníka by měla být v nabídce uvedena váha surovin,zpravidla v syrovém stavu. Je nutné ale počítat s tím,že tepelnou úpravou je výsledná váha v průměru o 30 % nižší.To říká norma.

A jak je to s časem od objednání do přinesení na stůl.Níže uvedená čísla jsou reálná pro skupinu zákazníků /rodinu/ v počtu kolem 4 osob.Je pochopitelné,že když přijde společnost o deseti či patnácti lidech,nemohou být obvyklé časy pro přípravu jídla dodrženy.Na jejich prodloužení by měl upozornit při objednávce obsluhující personál.

- hotová jídla – protože jsou uváděna jako hotová,je doba na jejich dodání do 10 minut. Pokud to trvá déle,zřejmě se nejedná o „hotovky“ a jde o klamání spotřebitele. Host může klidněodejít bez zaplacení objednaného.Případné nápoje či jinou konzumaci pochopitelně zaplatit musí.

- minutky – v jídelním lístku může být uvedena doba na jejich přípravu,např. 40-50 minut.Pokud není uvedený žádný čas,předpokládá se doba zhotovení takového jídla do 30 minut. Po této době je vhodné personál upozornit a dát mu přiměřenou lhůtu, zpravidla 15 minut. Pokud ani v této době není jídlo dodáno,je možné opět odejít bez zaplacení objednaného a dokonce požadovat náhradu promarněného času, zpravidla ve výši minimální mzdy.

- pokud je dodané jídlo podáno nedostatečně ohřáté či při viditelně neodpovídající váze,má zákazník právo na nápravu a má nárok na přiměřenou slevu.

- zda mi jídlo chutná či ne bohužel reklamovat nelze

3. Couvert, česky kuvér, je přirážka která se přidává k cenám jídel a nápojů v restauracích se složitým servisem.
Kuvér, jako přirážka, je dnes v mnoha zemích však již přežitkem. Restaurace naopak zakládají na stůl pečivo, máslo případně i chuť povzbuzující pokrmy zdarma,resp. jsou započítány v ceně jídel.Ovšem někteří čeští restauratéři ještě dnes účtují za kuvér v naivní představě, že si vyrovnávají ušlý zisk v případě, že host nekonzumuje jídla a objedná si jen nápoj.
Platí – pokud je kuvér (couvert) uveden v jídelním či nápojovém lístku,pak se musím s jeho úhradou smířit. Pokud nikde uveden není a obsluha mi jej účtuje,jde o neoprávněné obohacování a mám právo takovou přirážku odmítnout zaplatit

Reagovat

 

+5
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 11. 2015 21:00, Venedo

častá zmínka - nebo žádat slevu - je silně pokrytecká - takový zákazník potřebuje jen jedno a to kopnout do prdele, protože sleva za nekvalitu jídla je prachsprostá úplata ten kdo ji přijímá nebo vyžaduje, je za pár šlupek schopen sežrat cokoli, ejn když je slevička, takže ve výsledku je jedno, jakou šlichtu mu naservírujte - je to úplatné ničení kvality pohostinství samotným zákazníkem

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (6 komentářů)

16. 11. 2015 10:42 | PavelM

Dotaz na autora: platí normy pro minimální teplotu jídla i pro závodní stravování v případě, kdy jídlo z ohřívacího servírovacího stolku, který ho udržuje při správné teplotě je na výdeji předchystané příliš dlouho a v době servírování má téměř pokojovou teplotu (cca 35 °C)? Ohřát ho není jak. Kuchařky se na požadavek o servírování teplého jídla dívají jako na "opruz".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

16. 11. 2015 12:11

Máte v pokoji ale slušné vedro.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PavelM 16. 11. 2015 10:42)

16. 11. 2015 13:49 | jezevec

:-) a co třeba jít hryzat o půl hodiny dřív?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PavelM 16. 11. 2015 10:42)

17. 11. 2015 14:16 | Makoň

Poradna SOS-A Šumperk k tomu říká 1. Nápoje – zákazník musí dostat takové množství,které je uvedeno v nabídce. Zákazníkovi musí být umožněno přeměření nápoje v kalibrované nádobě.
- pivo - neustálé dotazy i různé výklady o tom,co je správná míra. Zákon sice říká,že správnou mírou je pivo k rysce bez ohledu na pěnu.Ale protože dnes máme různě sycená piva a také různý styl čepování výčepním, je s ohledem na kvalitu nápoje určující,aby pivo dosahovalo k rysce cca po 2 minutách po načepování. Pokud ne,je to podměrák a záleží jen a pouze na hostovi,zda si nechá či nenechá pivko dotočit.
- nealkoholické nápoje – musí být vždy k rysce. Ale pozor – pokud si objednám jakýkoliv nápoj s ledem, např. kolu ,musí mi být led podán v samostatné sklenici.Jinak si nemohu správné množství ověřit.
2. Jídlo – platí shodně jako u nápojů – co je psáno v jídelním lístku,musí být také na talíři.Pro orientaci zákazníka by měla být v nabídce uvedena váha surovin,zpravidla v syrovém stavu. Je nutné ale počítat s tím,že tepelnou úpravou je výsledná váha v průměru o 30 % nižší.To říká norma.
A jak je to s časem od objednání do přinesení na stůl.Níže uvedená čísla jsou reálná pro skupinu zákazníků /rodinu/ v počtu kolem 4 osob.Je pochopitelné,že když přijde společnost o deseti či patnácti lidech,nemohou být obvyklé časy pro přípravu jídla dodrženy.Na jejich prodloužení by měl upozornit při objednávce obsluhující personál.
- hotová jídla – protože jsou uváděna jako hotová,je doba na jejich dodání do 10 minut. Pokud to trvá déle,zřejmě se nejedná o „hotovky“ a jde o klamání spotřebitele. Host může klidněodejít bez zaplacení objednaného.Případné nápoje či jinou konzumaci pochopitelně zaplatit musí.
- minutky – v jídelním lístku může být uvedena doba na jejich přípravu,např. 40-50 minut.Pokud není uvedený žádný čas,předpokládá se doba zhotovení takového jídla do 30 minut. Po této době je vhodné personál upozornit a dát mu přiměřenou lhůtu, zpravidla 15 minut. Pokud ani v této době není jídlo dodáno,je možné opět odejít bez zaplacení objednaného a dokonce požadovat náhradu promarněného času, zpravidla ve výši minimální mzdy.
- pokud je dodané jídlo podáno nedostatečně ohřáté či při viditelně neodpovídající váze,má zákazník právo na nápravu a má nárok na přiměřenou slevu.
- zda mi jídlo chutná či ne bohužel reklamovat nelze
3. Couvert, česky kuvér, je přirážka která se přidává k cenám jídel a nápojů v restauracích se složitým servisem. Kuvér, jako přirážka, je dnes v mnoha zemích však již přežitkem. Restaurace naopak zakládají na stůl pečivo, máslo případně i chuť povzbuzující pokrmy zdarma,resp. jsou započítány v ceně jídel.Ovšem někteří čeští restauratéři ještě dnes účtují za kuvér v naivní představě, že si vyrovnávají ušlý zisk v případě, že host nekonzumuje jídla a objedná si jen nápoj. Platí – pokud je kuvér (couvert) uveden v jídelním či nápojovém lístku,pak se musím s jeho úhradou smířit. Pokud nikde uveden není a obsluha mi jej účtuje,jde o neoprávněné obohacování a mám právo takovou přirážku odmítnout zaplatit
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

17. 11. 2015 22:53

jezevec je .ů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 16. 11. 2015 13:49)

21. 11. 2015 21:00 | Venedo

častá zmínka - nebo žádat slevu - je silně pokrytecká - takový zákazník potřebuje jen jedno a to kopnout do prdele, protože sleva za nekvalitu jídla je prachsprostá úplata ten kdo ji přijímá nebo vyžaduje, je za pár šlupek schopen sežrat cokoli, ejn když je slevička, takže ve výsledku je jedno, jakou šlichtu mu naservírujte - je to úplatné ničení kvality pohostinství samotným zákazníkem
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  9 224 039 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Zamítnutá reklamace
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, přítelkyni před dvěma měsíci upadl mobil a rozbil se jí displej. Nechala ho vyměnit v servisu za 2000 Kč, jenže po necelých dvou měsících přestal displej fungovat správně (špatná reakce na dotyk,samovolné... více

Spotřebitelská poradna

Další čtení na flowee.cz

Připojení k internetu má pozitivní vliv na život v Africe

Připojení k internetu má pozitivní vliv na život v Africe

V subsaharské Africe došlo v posledních letech k dramatickému nárůstu počtu uživatelů...více

Až vybuchne vulkán v Yellowstonu: USA zšednou a Země se ochladí

Až vybuchne vulkán v Yellowstonu: USA zšednou a Země se ochladí

Supervulkán pod Yellowstonským národním parkem je mocnější než běžná sopka. Je schopný...více

Po čem muži touží? Podle českých komedií po něčem hodně nehezkém

Po čem muži touží? Podle českých komedií po něčem hodně nehezkém

Za největší zlo je mnohými považováno, když se kritizuje humor za to, že je „nekorektní“....více

Zdroj: Logo Flowee

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Marta Nováková

podnikatelka, U&Sluno

Miroslav Jakubec

podnikatel, Servis Climax

Marta Nováková
ÚSPĚŠNOST
53,70 %

z 54 duelů
×
Miroslav Jakubec
ÚSPĚŠNOST
54,76 %

z 42 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK