Česká spořitelna varovala klienty před novým podvodným e-mailem. Obdobné dostávají v těchto dnech také klienti ostatních bank. Podvodníci se snaží vzbudit dojem, že zprávu zasílá banka.
Cílem takzvaného phishingu je vylákat z uživatele osobní údaje či přihlašovací data k internetovému bankovnictví. E-mail tvrdí, že banka musela kvůli aktualizaci uzamknout jejich bankovní účet, k údajnému odemčení mají klienti zadat své údaje přímo na odkaz v e-mailu.
Podle bank by lidé neměli otevírat přílohy takových e-mailů, klikat na odkazy nebo na ně jinak reagovat.
„Pamatujte, že žádná banka po svých klientech nikdy nevyžaduje e-mailem, SMS zprávou ani přes sociální sítě jejich osobní přihlašovací údaje do digitálního bankovnictví nebo z platebních karet,“ připomíná Česká spořitelna. Podezřelá může být také nezvyklá adresa odesílatele nebo špatná čeština.
V případě pochybností mají klienti kontaktovat zákaznickou linku své banky prostřednictvím telefonu nebo e-mailu uvedených na oficiálním webu jejich banky.
Zdroj: Varování ČS
Zůstaňte ve střehu
Petr Kučera
Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem