ČSOB varuje před dalšími podvodnými e-maily, pomocí nichž se podvodníci snaží vyzrát na zabezpečení internetového bankovnictví a ukrást nepozorným klientům peníze z účtu.
„Ve zprávě najdete několik typických znaků podvodného e-mailu. Například familiární oslovení Ahoj, cizí doménu odesilatele (není ČSOB) nebo odkaz, který nevede do internetového bankovnictví, ale na PDF formulář s odkazem na falešnou přihlašovací stránku,“ upozorňuje banka klienty.
Jak podobné podvody fungují?
Na falešné stránce internetového bankovnictví vložíte své přihlašovací údaje. Tím je získají podvodníci, kteří je hned zadají do opravdového internetového bankovnictví. V tu chvíli vám banka na mobil pošle ověřovací SMS kód. Na něj zrovna čekáte, takže ho bez problémů zadáte – na falešnou stránku.
Nakonec na vás vyskočí chyba a žádost o nové ověření. Dalším SMS kódem už ale potvrzujete třeba převod svých vašich peněz do zahraničí – příkaz, který místo vás zadali podvodníci ve skutečném internetovém bankovnictví.
Podvodný e-mail, před nímž varuje ČSOB.
Podvodný e-mail, před nímž varuje ČSOB.
Podvodníci spoléhají mimo jiné na to, že někteří klienti nedávají pozor a nečtou všechny informace, které banka posílá v ověřovacích SMS nebo notifikacích do aplikací (Smart klíč v případě ČSOB).
„Ty jsou přitom pro bezpečnost vašich peněz důležité, proto jim prosím vždy věnujte pozornost. Vyplatí se také sledovat bezpečnostní notifikace prohlížečů a antivirových programů. Například některé prohlížeče dokáží rozpoznat nebezpečné webové stránky a zobrazí na ně upozornění,“ dodává banka.
Petr Kučera
Zaměřuje se na osobní finance a spotřebitelská témata. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční rubriku... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem