Má vláda snížit platy státních zaměstnanců o desetinu?

Má vláda snížit platy státních zaměstnanců o desetinu?
Ke snížení schodku státního rozpočtu má přispět pokles platů státních úředníků. Zatím se zdá, že vláda po rozsáhlé demonstraci ustoupí od chystané změny tarifních pásem, nadále však hodlá snížit platy pracovníků veřejné sféry o desetinu.

Změny tarifních pásem, podle nichž jsou odměňováni státní zaměstnanci, zřejmě po úterní rozsáhlé demonstraci nebudou, vláda jim nicméně podle dostupných informací dál hodlá snížit příští rok platy o deset procent.

Policisté a hasiči, varují, že toto šetření může vážně ohrozit jejich činnost, což pocítí celá společnost. Zdravotníci zase hovoří o možném odchodu části zdravotnického personálu, zejména sester a lékařů do jiných zemí. V Česku chystají rozsáhlý nábor Němci. O své platy se obávají také učitelé, jejich snížení mají pocítit rovněž další státní zaměstnanci. Protože vláda trvá na svém, lze očekávat, že úterní demonstrace v Praze nebude nejspíš posledním protestem. Odboráři přitom tvrdí, že vlastně dotují špatné hospodaření státu a nedostatečný výběr daní.

Má tedy vláda státním zaměstnancům v rámci šetření snížit příští rok platy o desetinu, nebo by měla spíše hledat úspory někde jinde a více se zaměřit i na zvýšení rozpočtových příjmů?

NAPIŠTE, CO SI O TOM MYSLÍTE A PŘEČTĚTE SI NÁZORY OSTATNÍCH.

Penzijko s finančním bonusem

Penzijko s finančním bonusem

Založte si penzijko Conseq a získejte nejen státní příspěvky a daňovou úsporu, ale i bonus pro věrné klienty.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-5
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 36 komentářů

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Diskuze

25. 11. 2011 0:13 | Prokopova Marta

Ano ,snížit hlavně všem,kteří překračují průměrnou mzdu ,na niž se běžný zaměstnanec nedostane ,neboť ve statisikách jsou započteny i milionové platy zaměstnanců jako ČEZ nebo ČD...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2011 9:24 | laurah

Kontakt na úvěrové nabídky laurahillsfunds001@gmail.com viz níže
Jméno žadatele:
Hlavní číslo:
Počet článků:
Vaše celá adresa:
země:
Váš věk:
Částka potřebná:
Doba trvání / Doba splácení:
účel:
Jakmile jsem obdržel vaše žádost o úvěr, já ji předá k úvěru
Ředitel odboru, aby vám poslal podmínky půjčky pro
úvěru, který je borrowing.Thanks za pochopení a čas na
úvěrové transakce pozdravem,
Lora Hils / generální ředitel
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2011 9:22 | laura

Kontakt na úvěrové nabídky laurahillsfunds001@gmail.com viz níže
Jméno žadatele:
Hlavní číslo:
Počet článků:
Vaše celá adresa:
země:
Váš věk:
Částka potřebná:
Doba trvání / Doba splácení:
účel:
Jakmile jsem obdržel vaše žádost o úvěr, já ji předá k úvěru
Ředitel odboru, aby vám poslal podmínky půjčky pro
úvěru, který je borrowing.Thanks za pochopení a čas na
úvěrové transakce pozdravem,
Lora Hils / generální ředitel
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2010 16:02 | iva

přesně tak! Máte pravdu. Já bych měla přijít o cca 8 tisíc korun a věřte mi, že 80 tisíc opravdu nepobírám. Ve státní správě máte navíc jedinou jistotu navýšení platu o cca 200,- Kč jednou za dva roky, proto ti starší mají o něco víc, než začínající mladí - za své zkušenosti. Neříkám, že je to tak všude, ale většinou ano. A za odsloužené roky přijdeme i o to málo, na co jsme od první republiky měli nárok ze zákona a pěkně se nám okleští i základ pro důchod. Je mi z toho do pláče...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 9. 2010 13:02 | jakusir

Ano ,souhlasím se snížením a to zásadně,ale i pro politiky-taky 10%min.i víc-mají být příkladem a ne současných 5%.Osobně jako podnikatel jsem šel dolů o 45% a náklady se mi nesnížily a jsou zhruba stejné
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 9. 2010 13:02 | jakusir

Ano ,souhlasím se snížením a to zásadně,ale i pro politiky-taky 10%min.i víc-mají být příkladem a ne současných 5%.Osobně jako podnikatel jsem šel dolů o 45% a náklady se mi nesnížily a jsou zhruba stejné
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 9. 2010 13:16 | karel

Ano, pokud ty peníze opravdu nejsou, je řešením plošné snížení. Ale první by se mely ořezat investice které nejsou momentálně nutné nebo jsou předražené. Ono vypadá dost blbě když se řekne že nejsou peníze na platy a přitom si vedení zrovna teď nakoupí nová služební auta (co stežoval si kamarád v práci). Jenže holt u nás si dělají rozpopčty tak aby se mohlo utrácet a dostávat provize, tak to funguje a to je poslední na co si nechají šáhnout. Je tu malá kontrola a odpovědnost nad utrácením za zbytečnosti....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 9. 2010 15:28

Diskutuje a řeší se snižování platů státních zaměstnanců, tedy pouze určité skupiny (která nějakou dobu měla platy zmrazené), ale nemělo by uniknout, že se odvádí pozornost od snižování a omezování sociálních dávek, a to se dotkne především lidí a rodin se středními a nižšími příjmy (tedy většího počtu než jen státních úředníků). Těch co o tom rozhodují se to však moc nedotkne.
Protože se řeší důsledky činnosti předchozích vlád a příslušných ministrů financí (coby strážců rozpočtu), bylo by asi na místě připomenout dva mezníky ve vývoji schodku státního rozpočtu - do záporných hodnot se dostal v r. 1996 (premier p. Klaus, ministr financí p. Kočárník) a největší propad státního rozpočtu byl v r. 2009 (premier p. Topolánek, ministr financí p. Kalousek!). Máme se tedy pod touto vládou na co těšit. K tomu mě napadá už jen jeden postřeh, co jsem před časem dostal mailem:
Říká ministr financí: "Když jsem byl malý, přál jsem si být loupežníkem."
- "Tak to máte štěstí, málokomu se dětské sny vyplní!"
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 9. 2010 12:34 | František Cechal

Ano!Souhlasím se všemi příspěvky,že avizovaných 10% je velmí málo nejméně 25%.Zrušit 30% úředníků ,za komunistů bylo policii a jiných státních úředníků méně a také to dobře fungovalo,nebylo tolik krádeží a podvodů. Jediné co policie umí měřit rychlost na přehledných úsecích na konci města ,kde měla být již dávno změna značky a pokutovat řidiče, sami rychlost nedodržují.Zkušenosti mám takové ,že úředníci si v pracovní době hrají hry .Naši zákonodárci a úředníci policie a celý státní aparát umí počítat jenom sobě do kapsy to už víme dávno. Na úřadech se od dnešních úředníků svá práva na úřadech nevymůžeme. Věřím, že se úředníků zbavíme a tím snížíme státní dluh,nejen zvyšovat neustálé různé odvody a daně obyčejným občanům a živnostníkům -František -živnostník
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 9. 2010 8:27

Ano!Souhlasím se všemi příspěvky,že avizovaných 10% je nesmysl.Ale to,že naši zákonodárci umí počítat jenom sobě do kapsy to už víme dávno.Stejně,tak statistiky, které zveřejňují média jsou špatné.Realita je úplně někde jinde.Proto říkám stávkujme,komplikujme zbohatlíkům život-(nezávidíme,ale víme jak vidělávají),nenakupujme zbytečnosti,vymáhejme svá práva na úřadech razantněji...atp.Fandím nám všem,a věřím, že bude lépe.Kateřina J.-na mateřské
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2010 22:25 | sarka

Jsem VS s 10-letou praxí, 1 atestací, pracuji jako odborný pracovník v laboratořich ve zdravotnictví. Můj plat je asi 19,000 čistého, o odměnách si můžeme nechat zdát, jsme přísp. org., které ale stejně nikdo nepřispěje a musíme si na sebe bvíceméně vydělat.Z toho platu by po úpravach dle Drábka mělo jít cca 7,000 pryč (jen tak mimochodem asi tam nahoře špatně počítají, neboť co já vím, tak 7.000 z 22,000 - hrubý, není 10% jak se snaží namluvit veřejnosti) a 4.000 měsíčně projezdím -bohužel se od nás do práce nedostanu jinak než autem. Tak by mi celkem zbylo 8.000. Pracuji od 6.00 hod., co 4 týdny mám službu o víkendu, dojíždění mi zabere asi 2 hod. a doma mám 2 malé děti. Myslíte, že za takový plat budou chtít ve zdravitnictví zůstat VŠ? S odpuštěním, raději půjdu dělat uklizečku a budu v klidu bez honění a odpovědnosti s tímtéž platem, nebo příjmu nabídku z ciziny se stejnou zátěží jako dosud, ale adekvátním platem.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2010 19:34 | Slávka

Na platy státních zaměstnanců by se mělo sáhnout až po vyčerpání všech rezerv a možností.Zdaleka nejsou.A potom všem stejně! Poslanci 1O% z náhrad i platů, soudci jak by smet! Zatím tito poslední vyžadují doplatit zpětně snížení o4% s náklady přes 100mil. ze státního rozpočtu.Odkud se na to asi vezme?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2010 19:23 | jerry

Myslet si, že snížení platů státních zaměstnanců nedopadne negativně na nestátní sektor je ekonomický nesmysl, platy st. zaměstnanců se z větší části promítají do tržeb firem a je tragikomická situace, kdy zde někteří diskutující přitakávají plánu snížení platů a tím, zřejmě aniž si to uvědomují, následného snížení svého platu. Jedná se laicky řečeno o spojené nádoby, skoro bych si troufl tvrdit, že hladina v jedné bude kopírovat druhou.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2010 18:47 | Jeina

Běžný úředník dosahuje příjmů zhruba od 9 000 Kč do 15 000 Kč, já osobně mám 13 000 Kč čistého, pro mě je 10 % snížení platu dost (vzhledem k finančním závazkům apod.), nehledě na to, že plat mám zmražený již dlouho, zvýšení pouze zvýšením praxe, odměny nebyly dlouho žádné (to jen na ministerstvech si penízky hezky nechají a rozdělí si je tam, ale pro obyčejné zaměstnance nezbyde nic) a práce přibylo nejméně třikrát tolik (elektronizace, datové schránky a další výmysly těch shora, které jsou neefektivní, ba naopak prodlužují, co mohou!). Klidně bych byla pro nějaký audit, protože pak by se vidělo, jak někteří mají klidnou a pohodovou práci, tři dělají to, co by na našem oddělení s přehledem zvládl jeden, a na jiném oddělení jsou lidé přetížení a nemohou zvládnout během pracovní doby to, co by měli (díky výmyslům těch nahoře). Těch 10 % oželím a jsem velmi ráda, že nedošlo ke zrušení postupu dle věku, protože kdybych pak brala nějakých 9 000 Kč čistého, tak bych si rovnou mohla vylepit ceduli na dveře "vítej exekutore"!
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2010 18:23 | Omachel

určitě by se měly platy upravit ale ne o nějaké procenta a příští rok se zase hádat je třeba vytvořit jasný systém a platy by měly být odvozeny od výše národního důchodu pokud budou firmy a výrobní sektor úspěšní a o to by se měli starat právě státní úředníci a ne jim házet klacky pod nohy tak bude ve státní pokladně dost i na větší platy a třeba i dúchody ale není možné žít na dluh a na přebujelou nefunkční administrativu a nekřesťanské premie a odměny za "kvalitní" práci která je jejich náplni i volbou vyplácet hříšne peníze.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit všech 36 komentářů

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Novela zákoníku práce bude později, vláda chce dál snížit platy státních zaměstnanců

17. 9. 2010 | František Mašek | 14 komentářů

Novela zákoníku práce bude později, vláda chce dál snížit platy státních zaměstnanců

Česko bylo zemí, kde se demonstrovalo a stávkovalo spíše výjimečně. Chystané desetiprocentní snížení platů státních zaměstnanců a změny v zákoníku práce to mohou změnit.

Nezaměstnanost: míst je málo, může to změnit novela zákoníku práce?

8. 9. 2010 | František Mašek | 9 komentářů

Nezaměstnanost: míst je málo, může to změnit novela zákoníku práce?

Vyhlídky na získání práce ve 4. čtvrtletí jsou podle zaměstnavatelů nadále nejisté. Platí to pro jak pro Čechy, tak pro Moravu. Nejlépe na tom mají být podle firmy Manpower Praha a... celý článek

Státní rozpočet: jak díky škrtům nevylít s vaničkou dítě

2. 9. 2010 | František Mašek | 6 komentářů

Státní rozpočet: jak díky škrtům nevylít s vaničkou dítě

Plošné škrty rozpočtových výdajů jsou nutné, jde však o provizorium, shodují se odborníci, které oslovil server peníze.cz. Nejde jen o disciplínu státních institucí a zejména politiků,... celý článek

Veřejné finance: Přirovnání k Řecku zatím nesedí, lepší je „příklad“ Maďarska

24. 5. 2010 | František Mašek | 8 komentářů

Veřejné finance: Přirovnání k Řecku zatím nesedí, lepší je „příklad“ Maďarska

Česká republika ještě není v pozici Řecka. Bez rozsáhlých změn ale může skončit jako Maďarsko. Nezávislé myšlenkové centrum Institutu pro demokracii a ekonomickou analýzu (IDEA) proto... celý článek

Lekce pro Česko: Jak si Řekové ze dne na den skoro podřízli dluhovou větev

8. 4. 2010 | Jan Stuchlík | 11 komentářů

Lekce pro Česko: Jak si Řekové ze dne na den skoro podřízli dluhovou větev

Řecko podráždilo investory, od nichž chce peníze na splátky starých dluhů. Už v květnu bude potřebovat přes deset miliard eur. Ponaučení si z této epizody může vzít i Česko a jeho představitelé. celý článek

Partners Financial Services