Nový přístup ke klientům a hlavně nový účet, který může být úplně bez poplatků. Česká spořitelna, největší tuzemská banka podle počtu klientů, spustila na všech svých zhruba 550 pobočkách koncept Moje zdravé finance, který dosud testovala jen na menší části z nich.
Spořitelna v novém konceptu slibuje, že lidem najde v jejich financích úspory. Chce toho docílit například formou konsolidace půjček z jiných bank, prostřednictvím levnějšího účtu nebo prodejem energií od dceřiné firmy Energie ČS. Konkrétní úspory mají vzejít z rozhovorů klientů s poradci na pobočkách spořitelny.
„Zjišťujeme, kde a kolik utrácí a hledáme možnosti úspory,“ říká Kristýna Havligerová, mluvčí České spořitelny. Lidé také dostávají k dispozici webovou aplikaci, která jim umožňuje třídit výdaje a porovnávat je s dalšími lidmi, kteří jsou na tom podobně jako oni.
„Zatím jsme službu Moje zdravé finance vyzkoušeli ve 40 pobočkách. V pilotním provozu si lidé v průměru sáhli na úsporu kolem deseti tisíc korun,“ říká Daniela Pešková, členka představenstva České spořitelny, pod níž spadá retailová část banky.
Na konsolidaci úvěrů, tedy splacení všech stávajících úvěrů jediným novým úvěrem, která má ušetřit lidem peníze na poplatcích i úrocích, lákají banky v Česku už dlouho. Levné účty už také nabízí většina bank a na levnější energie láká Česká spořitelna minimálně na vybraných pobočkách už dva roky. Nejde tedy o revoluci na bankovním trhu, spíše pokus zabalit stávající služby spořitelny do nového marketingového balíčku.
Konečně účet bez poplatků. Ale jen za úvěr nebo investici
Nejzajímavější v rámci nového konceptu je účet, který může být zcela bez poplatků. Dosud spořitelna standardně nabízela osobní účet v programu Za důvěru – ten nově přestala prodávat. U něj šla „vymazat“ měsíční cena za vedení účtu ve výši 68 korun, ale i potom musel klient vždy platit odchozí platby. Balíček neomezeného počtu odchozích plateb vyšel měsíčně na 29 korun.
Nový „zdravý“ účet poskytuje vše, co běžný bankovní klient nejčastěji potřebuje. Základní poplatek za službu sice činí 100 korun měsíčně, lze se jej ale zcela zbavit. Stejný balíček služeb u běžného účtu už spořitelna dříve krátce nabízela u internetového iÚčtu, který už ale neprodává (měsíční poplatek ve výši 98 korun šlo vymazat za 7000 korun utracených kartou).
Podmínky pro vynulování poplatku jsou tři. První dvě splní klient jednoduše: Každý měsíc musí provést kartou od České spořitelny alespoň jednu platbu u obchodníků a nechat si poslat na účet alespoň sedm tisíc korun. Třetí podmínka je nejdůležitější: Zájemce musí mít od banky úvěr nebo s ní spořit na důchod, případně investovat. Kdo splní jen první dvě podmínky, ten bude platit 50 korun měsíčně.
Celý článek si přečtete na Aktuálně.cz; ilustrační foto Profimedia
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
20. 11. 2016 14:18, Platypus Norwegicus
Popravde receno nechapu, proc by nekdo chtel u tehle banky mit ucet. Kdyz ho nekdo ma uz 20 let a nemuze se rozhoupat k tomu ho zrusit, tak budiz, ale ze zkusenosti mych (davnejsich) a nekolika lidi z meho okoli je to banka, kde nic nejde, se vzim je problem a pak jeste cloveku nauctuji neco navic, aby mel nejakou zabavu.
Uz tu je nekolik bank, ktere nechteji poplatek ani za vedeni uctu, ani za odchozi platby, ani za nejaky vymysleny povinny nesmysl (musime vam posilat vypis postou, apod.).
Napada nekoho alespon jedna vyhoda Ceske Sporitelny oproti ostatnim bankam?
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
11. 2. 2017 21:58, Tom
Koukal jsem na podmínky a účet zdravé finance je řízený přes servis 24, kde se podle ceníku služby zdravé finance cena pohybuje 2 Kč autorizační SMS. Jelikož je účet zdravé finance určen ke každodennímu sledování, potom jen autorizační SMS vyjdou měsíčně na 60 Kč.
V diskuzi je celkem (19 komentářů) příspěvků.