Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Banka třetího tisíciletí má vycházet klientům vstříc

| rubrika: Když se řekne | 9. 6. 2009 | 4 komentáře
Banka třetího tisíciletí má vycházet klientům vstříc
Bankovní pobočky nevymizí. Bez ohledu na raketový rozlet internetového bankovnictví budou hrát ještě významnější roli. „Lidé chtějí cítit, že jsou pro banku důležití,“ říká designér Cordy Swope z přední světové designérské společnosti IDEO.

Znáte to. Potřebujete zaběhnout na bankovní pobočku vyzvednout třeba větší hotovost. Než pátrat v paměti, zda mají otevřeno do čtyř nebo do šesti, raději vyrazíte z práce místo oběda. Jenže když dorazíte, je v bance plno a než se dostanete na řadu, uběhne pěkných pár minut. „Omlouváme se, v tomto čase míváme nejvíce klientů,“ vysvětlují bankovní úřednici rozladěným klientům. Stejnou situaci lze zažít třeba v čekárnách u lékaře nebo na úřadech, kde si mnohdy není ani kam sednout. Řešení přitom není nijak složité. Třeba stačí na vstupní dveře do banky pověsit nejen cedulku s otevírací dobou, ale i graf, ze kterého je na první pohled jasné, kdy bývá na pobočce volněji a kdy je zde špička. Zákazník tak má šanci zjistit, na co se v konkrétní hodinu může v bance připravit a kdy je nejlépe přijít, říká Cordy Swope, šéf mnichovského týmu společnosti IDEO, jedné z předních světových firem v oblasti designu a inovací.

Nepřehlédněte!

Zvolte v Česku nejlepší bankovní pobočku třetího tisíciletí

Nabídneme vám profily a fotografie nejzajímavějších poboček, které nominovaly jednotlivé banky. Pak budete moci rozhodnout, která z poboček je nejhezčí a nejzajímavější.

Design a inovace musí být zaměřené na člověka. Člověk se v prostoru musí cítit dobře. Než něco navrhneme, provádíme neformální výzkum. Snažíme se proniknout do pohledů zákazníků a zachytit jejich chování v prostoru,“ přibližuje Swope, s jakou filosofií jeho tým mění tvář bank, nemocnic, hotelů a dalších prostor. Na začátku často Swopeův tým neví, co vlastně hledá, teprve postupně objevují slabá místa a přicházejí v mnoha případech s jednoduchými a elegantními řešeními. Třeba s grafem vytíženosti pobočky na dveřích.

Proměnit prostor a vdechnout mu takovou atmosféru, aby se v něm člověk cítil dobře, trvá podle šéfa mnichovských designérů a inovátorů často týdny a měsíce. „Dostali jsme například za úkol proměnit tvář jedné renomované nemocnice. Jeden člen našeho týmu se proto stal „pacientem“ a několik dnů strávil v nemocničním pokoji upoután na lůžku. Na hlavě měl připojenou malou kameru, která nepřetržitě zachycovala jeho pohled. Záběry, které jsme vyhodnocovali, byly nekonečné: především hodiny a hodiny bílého stropu,“ popisuje Swope. Z natočeného materiálu ale najednou začali vnímat to, co pacient cítí: prázdnotu, nekonečnost i nudu, beznaděj a bezmoc. „Za sebou slyšíte hlasy, ale nemůžete se otočit, nevidíte, kdo mluví. Nepříjemný pocit,“ říká Cordy. Zajímavé přitom bylo, že pacient s kamerou na hlavě nebudil příliš velkou pozornost. „Proč má kameru, se zeptaly jen dvě sestřičky z pěti, které ho ošetřovaly,“ přibližuje Swope.

Na problém, který v nemocnici doléhá na těžce nemocné pacienty upoutané na lůžko, našel tým designérů jedinečný recept. Navrhli dát nad nemocniční postel tabuli, na kterou začali příbuzní, přátelé a známí pacienta připevňovat fotky, obrázky či vzkazy, aby ho povzbudili a podpořili. K posteli pak připevnili zpětná zrcátka jako v autě, aby se pacientovi otevřel i prostor za ním.

Se stejným přístupem se snažil Swopeův tým hledat odpovědi na otázku, jak má vypadat bankovní pobočka třetího tisíciletí, ve které by se lidé cítili dobře. Hledání a konečná podoba pobočky budoucnosti zabraly jeho týmu šestnáct měsíců. „Zjistili jsme, že kontakt s bankou je i v době internetového bankovnictví pro velkou skupinu klientů velmi důležitý. Lidé chtějí mít s bankou vztah. Cítit, že v ní najdou soukromí pro konzultace, jak naložit se svými příjmy. Transakce ale potřebují provést co nejrychleji. Přitom nechtějí mít pocit, že je před nimi zeď, či jiná nepříjemná přepážka,“ popisuje některá zjištění Cordy Swope.

Bankovní pobočka třetího tisíciletí by podle designérů měla být jednodušší, jasnější a srozumitelnější a má na zákazníky udělat dobrý dojem. Vše musí být zaměřené na člověka a inovaci má klient cítit i v přímočarém a lidském přístupu bankovních poradců a specialistů. „ Banka nemůže mít nad klientem převahu. Musí mu dávat najevo, že ho uznává a má pro něj velkou cenu,“ říká Swope z designérské společnosti IDEO.

Představa, že bankovní pobočky začnou postupně ubývat a nahradí je internet, je podle designérů mylná. Internetovému bankovnictví bude dávat přednost jen určitá skupina lidí. A tak interiér, vybavení poboček a dojem, kterými banky mohou na klienty působit, nejspíš v příštích desetiletích sehrají ještě podstatnější roli než dosud.

Jaké máte zkušenosti se svou bankou? Co by měla ve svých službách zlepšit? Co Vás potkalo na bankovní pobočce? Podělte se o zkušenosti a názory.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+9
Ano
Ne

Diskuze

9. 6. 2009 | 19:23 | Nox

Me se nejvic libi ten graf navstevnosti. To by mohla byt velmi zajimava vec kdekoliv. více

9. 6. 2009 | 12:45 | Michal Kára

V tom pripade byste to mel rict hlavne tem mnoha fungujicim druzstevnim zaloznam (Fio, MPU, ...). Evidentne nemaji sajn o tom, ze jsou zlikvidovani a predstiraji cinnost :-D více

9. 6. 2009 | 12:07 | Petr Bajgar

To si děláte srandu nebo co? Šestnáct měsíců zjišťovali věci zjevné na první pohled? Banky jsou to jen drahé pijavice. Navíc naprosto neumějí poskytovat peníze na perspektivní projekty a taky proč by měly. Vydělávají přece...více

9. 6. 2009 | 9:31 | uhu

Tak s tou nemocnicí, to je opravdu geniální. Zrcátka, místo internetu a polohovací postele. Když takhle uvažují ve světě, pak není divu, že wifina je v našich nemocnicích snem. více

Oblíbená témata

banky

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Prokura, Cizí zdroje, Forwardová výnosová křivka, miroslav kalousek, daňový bonus, daňové přiznání, itálie, daně, exponenciální, Pierre Cahuc, Simon Property Group, rozhodce, běžbý účet, daňová pásma, Opční třída, filip zeman, Hana Petraturová, zákon o obchodních korporacích

1X1X1X1X, 1X1X1X1X, 4U00359, 1AZ8858, 2ST4090

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK