Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

mBank se mění. K horšímu.

mBank se mění. K horšímu.
mBank už má asi dost klientů. Dovoluje si tak výrazně omezovat zvýhodnění, na která je přilákala. Sazby spořicích účtů srazila na minimum a dlouho slibované produkty také stále zatím nenabízí.

mBank se zjevně rozhodla, že vyžene velkou část svých klientů. Potichu už na začátku března snížila úročení na své dřívější vlajkové lodi, spořicím účtu eMax na 0,8 procenta. To je hluboko pod průměrem trhu. Sesterský spořicí účet eMax Plus , s nímž banka přišla vloni, zase začal peníze klientů úročit ve dvou pásmech. Zůstatek do 600 tisíc korun vynese za rok jedno procento, peníze převyšující tuto částku banka zhodnotí sazbou 1,85 procenta.

Zároveň s touto změnou mBank oznámila, že brzy přijde s novým termínovaným produktem, který bude mít lepší úročení. Jenže ani po dvou týdnech se nic neděje. Klienti banky se proto stále více na bankovním blogu nechávají slyšet, že se chystají převést peníze ke konkurenci.

První velkou ránu přitom mBank zasadila svému spořicímu účtu eMax , na jehož tříprocentní úrokovou sazbu, možnost bezplatných převodů peněz a navázanou platební kartu nalákala ze začátku tisíce klientů, již vloni, když jeho sazbu poprvé razantně snížila. Zároveň zavedla jeho alternativu eMax Plus s přísnějšími podmínkami. Klienti, kteří si původně založili několik eMaxů, aby mohli spořit na různé věci, tyto účty začali rušit a zřizovali si lépe zhodnocovaný eMax Plus. Ten ale pro ně znamenal jen jediný výběr zdarma za měsíc. Za další výběry zaváděl extrémní 150korunový poplatek.

V době, kdy na tuzemský trh nedávno vstoupila se spořicím účtem nová AXA banka a další se chystají v dohledné době, takto z mBank může snadno přetéci množství úspor jejich klientů. A že se tak již část úspor z banky v poslední době přesunula, potvrzuje nyní i sama mBank. Její klienti si sice nejspíš zatím u ní ještě ponechají účet bez poplatků ( mKonto ), v podstatě jedinou vymoženost, která nemá na trhu konkurenci, ale spořit již budou jinde . O možném odlivu klientů svědčí mimo jiné i ohlasy na bankovním blogu mBank. (Více o nových bankách v Česku se dozvíte z článku Axa Bank: Nová internetová banka má jen spořicí účet )

Začíná se tím tak trochu naplňovat proroctví velkých tuzemských bank . Některé z nich sice po masivním úspěchu mBank s náborem klientů zbystřily, ale jejich zástupci tvrdili, že mBank s bezpoplatkovou strategií nemůže dlouhodobě fungovat nebo si bude muset najít způsob, jak se financovat z jiných zdrojů. A takovou situací mBank patrně prochází. Podle ohlasů klientů mBank z jejího blogu se začínají v regionech rušit mKiosky. Stále se také odsouvá uvedení dlouho slibovaných produktů.

Anketa

Máte spořicí účet v mBank?

V době finanční krize bylo pochopitelné, že banka odsunula zamýšlený Supermarket investičních fondů na neurčito. Protahuje se však uvedení i banálních pojistek ke kartám a půjčkám, kontokorent či zahraniční platby. Nefunguje ani původně plánovaný mechanismus, který zajistí, že nadměrný zůstatek na mKontu se bude automaticky posílat na spořicí eMax. Pokud peníze na běžném účtu budou chybět, automaticky se převedou zpět z eMaxu.

Po vypuknutí finanční krize upravila mBank rovněž podmínky u hypoték . V podstatě klientům sdělila, že má zájem jen o takové, kteří nemovitost minimálně z poloviny zafinancují z vlastních peněz. Zároveň vyletěly nahoru i úrokové sazby. Bilanční mechanismus , který měl snižovat placené úroky z hypotéky klientům, kteří u mBank uloží nějaké peníze a kterým se mBank holedbala, už funguje od loňska jen u mHypotéky s variabilní sazbou. V poslední době sice mBank snížila sazby hypoték, ale i tak stále patří k těm vyšším na trhu.

Zhoršení zhodnocování úspor a vytrvalé odsouvání uvedení slibovaných produktů však může přispět k tomu, že klientům mBank dojde trpělivost. Zvláště, pokud jde o mladší klienty z internetové komunity, kteří nejsou ke značce příliš loajální. V okamžiku, kdy se na českém trhu objeví s minimálními či nulovými poplatky další podobná banka , tak může mBank odejít významné množství klientů. Pak bude mít dřívější hvězda na českém bankovním trhu vážné problémy. Krach jí ale zatím podle bankovních expertů nehrozí.

Co si myslíte o změnách v mBank vy? Podělte se o názor.

  • RSS
  • Kindle
  • Poslat e-mailem
  • Vytisknout

Líbil se vám článek?

+47
Ano
Ne

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 3. 2010 17:09, Michal K.

Též vlastním účet mBank. V podstatě jsem byl zlákán na spořící účet a bezpoplatkový účet. Spořící účet už je dávno k ničemu - to už je lepš uložit volné prostředky do nějaké záložny a tak zbyl jen bezpoplatkový účet. Jsem vlastně spokojen, ale musím říct, že jsem čekal progresivní banku, která bude zkvalitňovat služby. Ne stagnovat, č dokonce skomírat.

Reagovat

 

+38
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 3. 2010 14:43, Věra Tůmová

Dobrý den,
rádi bychom zopakovali znovu jen fakta.
Nižší úročení hypoték platí v mBank podle sazebníku především pro úvěry s nízkým LTV. Pro hypotéky nad 70% ceny nemovitosti jsou sazby u klasické hypotéky na podobné, ne-li vyšší úrovni, než v jiných bankách. Kupř. 5letá sazba u UniCreditbank je od 4,79%, u České spořitelny od 5,19% a u Raiffeisenbank pro klasickou hypotéku je momentálně 5,49% zatímco stejný typ hypotéky v mBank má sazbu 5,49 až 5,70 (dle výše LTV). Uvádět 100procentní nárůst klientů s hypotékou může být také zavádějící, pokud nejsou uvedené konkrétní počty.
Slibovaný Supermarket investičních fondů, o kterém mBank hovoří od podzimu 2008, banka stále nenabízí. Ani neuvádí, kdy se tak po měsících slibů stane. Pojištění ke kartám je v sazebníku banky uvedeno také již řadu měsíců a mBank jej stále nenabízí. Zmínku o rušení mKiosků jsme odkazovali na diskuzi mFóra mBank. Netvrdili jsme, že se tak děje masově. Rovněž jsme netvrdili, že banka krachuje, nýbrž, že bude muset do budoucna reagovat na odliv klientů, vkladů a nabídku nových i stávajících bank.
s pozdravem VT

Reagovat

 

-17
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (67 komentářů)

7. 8. 2013 | 10:45 | Vladimír Moravec

Dobrý den, to si taky nesmíme z každé instituce dělat holubník, pak se divíme, pokud tam peníze mají být do 10.10. tak je pošlu radši už 5.10. dopoledne a vím že tam do 3 až 4 dnů budou a nemůže se stát že dostanu pokutu....více

21. 5. 2013 | 17:04 | Trif

Jen upozorňuji. Mbank je v České Republice zastoupena jako tzv. organizační složka. Pro neznalé doporučuji strýčka googla a heslo organizační složka. více

19. 3. 2013 | 8:49 | Milan

Souhlasím s tím, že mBank nalákala na podmínky, které nyní změnila k horšímu pro klienty. Nicméně pořád se dá najít dobrá kombinace produktů, kvůli kterým má smysl zůstat.
Mám dvě hypotéky, obě u mBank - k oběma mám...
více

1. 11. 2012 | 20:39 | Padujev

MBank nedoporučuji. Opakovaně mi byla naúčtována pokuta za včasné neuhrazení splátky na Mpůjčce. Např. jsem měl splatnost splátky 30.10. a platba tam v ten den byla, což mi bylo potvrzeno i operátorem. Bohužel mi přišel dopis...více

2. 8. 2012 | 21:21 | KiP

Takže změna ... v rámci objektivity sděluji, že mi dnes byla platba připsána zpět se stručným komentářem, že reklamace byla uznána jako oprávněná. Sice to trvalo cca půl roku, ale budiž ... více

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Krátkodobé závazky, Cizí zdroje, Kontinuální režim, nta, eet, evropská unie, daň z příjmů, e-shopy, margin, Euro>26, Operativní leasing, autoritativní režim, Maledivy, závažné choroby, Burzovní indexy, Swap, Nový normál, Státní fond rozvoje bydlení

1111111, 4B13333, 1111111, 2E49762, 1Z16002

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK