Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Plné znění odpovědi Alexise Juana, generálního ředitele Komerční banky

| 13. 1. 2003

Jaká bude pozice KB v retailovém bankovnictví na konci tohoto roku?

Očekáváme, že konkurenční boj mezi bankami bude výrazně sílit, ale KB si v každém případě hodlá uchovat postavení vedoucí finanční instituce v bankovnictví pro individuální klienty, malé a střední společnosti a municipality a zůstat klíčovým poskytovatelem služeb investičního bankovnictví pro velké podniky. K tomu, aby uhájila tyto pozice, bude KB působit jako profesionální a inovativní banka.

Profesionalismus znamená, že budeme mít konkurenceschopnou nabídku, která uspokojí potřeby klientů a přispěje k růstu ziskovosti banky, např. Perfekt konto. Profesionalismus také znamená, že každému klientovi budou poskytovány služby nejvyšší kvality. To je také důvodem, proč budou mít všichni naši klienti na konci června 2003 osobního bankéře.

KB je inovativní bankou, protože dokáže využívat nové technologie ke zvyšování kvality a rychlosti poskytovaných služeb ve prospěch klientů: KB má vedoucí postavení v oblasti přímého bankovnictví (telefonní, internetové a PC bankovnictví), KB uvedla jako první na trh platební kartu pro podnikatele (garantovaná platba), v bankomatech KB si klienti mohou finančně „dobít“ své mobilní telefony. Inovativnost také znamená schopnost zjednodušovat procedury nebo využít daňového rámce ke zvýšení prospěchu klientů (stavební spoření nebo produkty životního pojištění jako například řada Vital).

Bezpochyby dojde také k rázné změně v chování bank vůči drobným klientům.

Jak jsem již řekl, banky musí pozorně naslouchat přáním klientů a přizpůsobovat se jejich potřebám. Banky se musí ke klientům chovat přátelštěji. Chceme našim klientům nabízet nejlepší služby. Klienti si mohou vybírat z rostoucího počtu kvalitnějších produktů KB a každý z nich bude mít svého osobního bankéře, který bude odpovědný za všechny operace a služby: otevírání účtů, spořicí programy, životní pojištění, penzijní fondy atd. Právě v této souvislosti nabývá na významu nová segmentace. Klient dnes chce služby upravené podle jeho potřeb (šité na míru). Je to jediný způsob jak zvýšit loajalitu klientů a tím zároveň i ziskovost banky.

Jaké hlavní trendy či události letos ovlivní sektor retailového bankovnictví?

Jako všude jinde, politické a ekonomické dění vždy ovlivňuje chování klientů. Obecně řečeno, pokud spotřeba obyvatelstva a úrokové sazby zůstanou na loňské úrovni, na bankovní činnost budou mít největší dopad

  • rostoucí poptávka po půjčkách spotřebních úvěrech, hypotečních úvěrech a úvěrech pro malé podniky;
  • posun od termínovaných vkladů a spořicích účtů ke střednědobým úsporám, jako životní pojištění nebo fondy pro správu aktiv.

    Na úseku podnikového bankovnictví se zájem více obrátí k lepším službám pro Trade Finance (financování obchodu) a Cash Management (řízení hotovostních toků) a různé typy komplexního financování, jakými jsou například leasing, car fleet management (pořizování vozového parku) nebo faktoring.

    Očekávaný vstup České republiky do Evropské unie zřejmě povede k růstu poptávky po investičním bankovnictví (akvizice, fúze atd.).

    Ve všech těchto směrech je KB schopna poskytnout odpovídající služby. Komerční banka v uplynulých měsících úspěšně realizovala plánované kroky transformačního programu a hodlá využít všech synergií vyplývajících z nové organizační struktury a zároveň všech zkušeností mateřské Société Générale. Naším cílem je stát se tvůrcem expanze retailového bankovnictví. Komerční banka chce aktivně ovlivňovat daný sektor a tím se zároveň stát dodatečným důležitým prvkem jeho rozvoje.

    • RSS
    • Kindle
    • Poslat e-mailem
    • Vytisknout

    Líbil se vám článek?

    -4
    Ano
    Ne

    Diskuze

    Žádný komentář nebyl vložen.

    Naposledy navštívené

    Články

    Produkty a instituce

    Kalkulačky

    Poradna

    Finanční subjekty

    Nabídky práce

    Obchodní rejstřík

    Osoby v obchodním rejstříku

    Části obce

    Městské části

    Obce

    Okresy

    Témata

    Vstupní cena, Kurz prodej, Pevná úroková sazba (fixní), evropská unie, itálie, unicredit, euro, referendum, plný důchod, tropická níže, parcela, část dovolené, levná pracovní síla, konvergenční program, tisková zpráva, Tejkal, Connectitut, liběna rochová

    7C04183, 6C85379, 7A41001, 3M79321, 3M79317

    Přihlášení

    Jméno

    Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

    Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

    ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
    Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
    Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

    Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK