Novoroční přání České spořitelny

Novoroční přání České spořitelny
S novým rokem přichází zdražení některých služeb České spořitelny, což pocítí především milovníci hotovosti. Kterým operacím se vyplatí vyhnout, abyste nepřišli na mizinu?

Změna sazebníku České spořitelny (profil, názory) možná vypadá na první pohled hrozivě, ale když se zamyslíte nad jednotlivými položkami, nemusí to být až tak tragické. Pojďme si to projít jedno po druhém.

Vedení účtu - plus, minus a jsme na nule

Spořitelní klienti, kteří využívají přímého bankovnictví – tedy služby Servis 24 nebo SIM Toolkit – budou mít vedení sporožirového účtu zdarma. Ušetřených pět korun ale v zápětí zaplatí za zdražené vedení Servisu 24. Ve finále jsou tedy na "starých" patnácti korunách za vedení účtu s přímou obsluhou. Ti, kteří přímé bankovnictví doposud zavrhovali a měli tak sporožiro za desetikorunu, zaplatí od ledna dvojnásobek, tedy dvacet korun. Pokud chtějí zaplatit méně, mohou si na pobočce zdarma zřídit balík služeb Servis 24 a platit zmíněných patnáct korun.

Bankomaty – vybírat se vyplatí

Ze čtyř na šest korun vzroste cena bankomatové hotovosti. To platí v případě, že navštívíte spořitelní bankomat, kterých je v provozu již 1024. U přístrojů ostatních bank si připravte pětadvacet korun a půl procenta z vybírané částky. U výběru pěti tisíc to dělá celou padesátikorunu. Pokud bychom udělali srovnání s konkurenčními bankami, které disponují většími sítěmi bankomatů (stovky přístrojů), dostává se spořitelna v případě výběrů z cizích přístrojů na pozici nejdražší banky.

Na pobočky raději zapomeňte

Nejvýraznější zdražení připravila spořitelna pro operace na pobočce. Vyzvednutí výpisu, doposud zpoplatněné 30 korunami, přijde v novém roce na 45 korun. Zaslání výpisu poštou, pro většinu lidí nejjednodušší způsob, zůstává naštěstí na pěti korunách a poštovném.

Častěji než výpisy vyzvedávají klienti na pobočkách hotovost. Počet takových výběrů se již delší dobu drží na úrovni tři čtvrtě milionu za měsíc, a to i přes první letošní zdražení z 15 na 30 korun u částek do 5 tisíc korun. Pokud klient v příštím roce vybere na přepážce částku menší než deset tisíc korun, zaplatí poplatek 45 korun, tedy o 50 % více než letos. Tak nízkou sumu lze ale vybrat z bankomatu za podstatně méně peněz. Výběrů hotovosti v bance však využívá řada důchodců, kteří stále bankomaty odmítají. Spořitelna jim vychází vstříc a bude účtovat jen 15 korun i v případě malých částek, pokud je klientovi 65 let a více. U vyšších výběrů, které vzhledem k limitům nebývají proveditelné v bankomatu, zůstává poplatek patnáct korun pro všechny klienty.

Vklad hotovosti na vlastní účet v bance zůstane zdarma, stejně jako u jiných bank. Je však třeba počítat s poplatkem za účetní položku u příchozí platby. Bude-li však chtít na váš účet vložit hotovost někdo jiný než vy, bude banka účtovat "tradiční pobočkovou sazbu" 45 korun. To je v porovnání s konkurencí výrazně více.

 

Účtované poplatky při hotovostních transakcích
Operace
ČS - letos
ČS - příští rok
ČSOB
GE CB
KB
Výběr hotvosti na pobočce

15 / 30 1

15 / 45 2

25

30

30

Výběr hotovosti z vlastního bankomatu

4

6

5

0 / 9 3

5

Výběr hotovosti z bankomatu jiné banky

20 + 0,5 % z částky

25 + 0,5 % z částky

25

25

25

Vklad hotovosti klientem

zdarma

zdarma

zdarma

zdarma

zdarma

Vklad hotovosti třetí osobou

zdarma

45

25

zdarma

zdarma

Vysvětlivky:
ČS - Česká spořitelna; ČSOB - Československá obchodní banka; GECB - GE Capital bank; KB - Komerční banka
1 30 korun u částky do 5 tisíc korun
2 45 korun u částky do 10 tisíc korun
3 první dva výběry v měsíci zdarma, třetí a další za 9 korun

Proč máme platit více?

Odpověď je dvojí. Stejně jako ostatní banky podporuje Česká spořitelna přímé komunikační kanály oproti pobočkovému bankovnictví nižšími poplatky. A když se jedno nezlevňuje a rozdíl je třeba zdůraznit, musí se druhé zdražit. Ovšem motivace klientů omezit návštěvy poboček není jediným důvodem. "Ceny mají odrážet náklady," vysvětluje Jiří Škorvaga, šéf řízení obchodu České spořitelny. A ty jsou právě u pobočkové obsluhy oproti přímým kanálům několikanásobně vyšší.

Více informací o poplatcích u jednotlivých bank najdete v sekci běžné účty.

Je připravená změna sazebníku České spořitelny oprávněná? Myslíte si, že konečně odradí klienty od vybírání malých částek na pobočkách a přinutí je k používání bankomatů? Podělte se s námi o váš názor.

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 36 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 12. 2002 7:11, holes

To zřejmě byli nějací podplacení tupci, kteří penězům rozumí míň, než kvantový fyzice nebo rozmnožování krakatic. Anebo je to nějaké hlasování podobné hokejistovi roku, kde to může vyhrát jen Jágr, protože se to nejvíce hodí?

Zobrazit celé vlákno

+33
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 12. 2002 21:56, hubacek1

řekni,kde máš vedenej učet ty?
Můžem srovnávat!!

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (36 komentářů) příspěvků.

Oblíbená témata

bankomat, Běžné účty, koruna

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Vánoce rychle a na dluh?

3. 12. 2002 | Dušan Hradil

Vánoce rychle a na dluh?

Do štědrého dne zbývají tři týdny a mnozí z nás teprve teď začínají přemýšlet o nákupu dárků. Jaké šance mají ti, kteří chtějí pořídit nadílku na dluh?

Vkladní knížky pořád frčí

30. 10. 2002 | Dušan Hradil | 1 komentář

Vkladní knížky pořád frčí

Přestože existují i jiné depozitní produkty, řada klientů volí pro své úspory tradiční vkladní knížku. Jsou podmínky jejího vedení skutečně tak výhodné? Pojďme se podívat, v čem je... celý článek

Chceme tě, drobný kliente

10. 10. 2002 | Petr Vykoukal

Chceme tě, drobný kliente

Zájem o vedení účtů drobným klientům mezi bankami roste. Jak jinak se totiž dá vysvětlit skutečnost, že začínají nabízet produkty, které jsou levnější a přitom už v poplatku za vedení... celý článek

Moje internetové konto

26. 9. 2002 | Dušan Hradil

Moje internetové konto

Placení na internetu, neboli e-commerce? Řešením může být internetová karta. A vůbec nevadí, že ji vaše banka nenabízí, můžete si u konkurence založit "internetové konto". Vyplatí se... celý článek

Partners Financial Services