K osobní návštěvě pobočky se uchyluje čím dál méně lidí, stejně tak klesá i počet těch, kteří bankovní problém řeší s callcentrem, vyplývá to z dat EY Consumer Banking Survey 2018.
Více jak polovina Čechů se online bankovnictví nebrání
Chytrý telefon Češi používají více než notebook nebo stolní počítač. Napříč věkovými generacemi je uváděno, že se smartphonem má co dočinění 7 z 10 Čechů, přitom ve věkové kategorii od 18 do 34 let používají chytrý telefon téměř všichni.
Online bankovnictví je otevřena více jak polovina české populace, přesto smartbanking využívá jen 41 % klientů. Prostor pro zlepšení a zdokonalení bankovních aplikací je tedy obrovský. Společnost EY vidí největší potenciál v možnosti rozšíření nabídky služeb aplikací pro mobilní bankovnictví.
Internetové bankovnictví Češi využívají už přes 20 let
V Česku jako první s internetovým bankovnictvím začala v roce 1998 Expandia Banka, o pár let později se přidala také Česká spořitelna, ČSOB a zapomenout zmínit nesmíme ani Komerční banku. Podoba internetového bankovnictví se samozřejmě od přelomu tisíciletí do nynější doby výrazně proměnila.
V současné době největší změna čeká Českou spořitelnu, která představila budoucnost bankovnictví aplikaci George. Ta nabízí klientům chytrou správu financí. Účtenky vždy po ruce, upozornění na budoucí výdaje, chytré vyhledávání, automatické třídění plateb, vlastní bezpečné nastavení.
Díky lepším technologiím a stále se zlepšujícímu smartbankingu tak odpadá důvod k osobním návštěvám poboček. A není divu. Na internetu si klient vše vyřídí z pohodlí domova a není limitován žádnou otevírací dobou, požadavek lze snadno zadat třeba o půlnoci. I z tohoto důvodu banky optimalizují počet poboček a zavádějí samoobslužné terminály, do popředí se dostávají také vkladové bankomaty, které nahrazují dříve nezbytné pokladní přepážky.
Mobilní platby na svou šanci teprve čekají
Jednoznačně bezkonkurenční jsou Češi v oblasti bezkontaktních platebních karet. Platba pouhým „pípnutím“ se Čechům velmi zalíbila, využívají ji klienti všech bank, ať už například Raiffeisenbank, Fio bank, Air Bank, Sberbank nebo Equa bank. To samé se bohužel nedá říci o mobilních platbách.
Mobilní platby nejsou cizí jen 12 % spotřebitelů. Důvodem je nejen to, že řada klientů o možnosti platit mobilem ani neví, ale také to, že tuto vychytávku nabízejí jen některé banky a jen některým uživatelům. Zapotřebí je totiž mít smartphone s Androidem a s čipem NFC. I zde je tak velký prostor pro zlepšení.
Sdílejte článek, než ho smažem