Hypermarkety jsou velké samoobslužné prodejny. Jako spodní hranice pro to, aby byl obchod označený jako hypermarket, se uvádí 2500 čtverečních metrů prodejní polochy. Hypermarkety nabízejí široký sortiment zboží od potravin, spotřebního zboží, drogerie, elektroniky po nábytek. Mezi hlavní rysy hypermarketů patří velká prodejní plocha, rozsáhlost nabízeného sortimentu, samoobslužný nákup. Mnoho obchodů také nabízí rozšířené služby, jako jsou například služby mobilního operátora.
V České republice mají hypermarkety řetězce Globus, Albert, Kaufland nebo Tesco, zdaleka ne všechny jejich obchody jsou ale dost velké na hypermarket, většina padá spolu s obchody dalších řetězců – jako je například Lidl, Penny Market či Billa – do kategorie supermarket nebo diskont. Napříkla Tesco a Billa mají ale ještě menší obchody, které spadají spolu s prodejnami sdruženými v síti Coop, s Žabkou nebo Hruškou do kategorie sámoška čili samoobsluha. Hranice mezi jednotlivými typy ale není úplně ostrá, nejde o přesně definované termíny. Každopádně ale jak hypermarkety, tak supermarkety patří mezi obchody s prodejní plochou nad 200 metrů čtverečních a jako takových se jich týkají předpisy o otevírací době ve svátcích.
Aktuality | Jiří Hovorka | 15. 10. 2019 | 2 komentáře
Povinné zavírání větších obchodů o vybraných svátcích se nezmění. Poslanci dnes přehlasovali senátory, kteří chtěli celý zákon z roku 2016 zrušit a nechat jenom na jednotlivých obchodnících, kdy budou mít otevřeno.
Co se děje | Petr Kučera | 28. 9. 2019 | 28 komentářů
ČOI doteď udělala 2307 kontrol zákazu prodeje o svátcích a zjistila při nich 36 porušení zákona. Dala zatím 33 pravomocných pokut, Alza už má platit dva miliony.
Co se děje | Petr Kučera | 17. 4. 2019 | 16 komentářů
Zatímco prodavači můžou o svátcích zůstat doma, víc práce mají zaměstnanci České obchodní inspekce. Ta dosud uskutečnila 2267 kontrol a rozdala 26 pokut.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 21. 10. 2011 | 8 komentářů
Měly by mít české supermarkety povinnost nabízet určité množství českých potravin? Přečtěte si, co si o takové podpoře domácích výrobků myslí ekonomové Pavel Kohout a Petr Mach, podnikatel Tomio Okamura či právník Tomáš Sokol.
Co reklama neřekla | Tereza Mynářová | 22. 8. 2011 | 6 komentářů
„Billa kartičku máte?“ Podobný dotaz jste určitě nejednou slyšeli. Možná jste se také zamysleli, k čemu taková kartička je a jaké výhody má pro své držitele. Anebo už ji používáte, ale vrtá vám hlavou, co z toho vlastně má váš supermarket.
Co se děje | Petra Dlouhá | 14. 6. 2011 | 31 komentářů
Statistiky jsou neúprosné: v Česku se krade nejvíc v Evropě. Lapkové teď navíc přišli s novým fíglem. Oberou vás, a když se svých věcí dožadujete, obviní vás z pokusu o krádež. Absurdistán? Kdepak. Jen česká realita všedního dne.
Otázka dne | Věra Tůmová | 1. 7. 2010
Změna spotřebitelského chování Čechů s příchodem ekonomické krize se projevuje i tím, kam domácnosti jezdí za pravidelnými nákupy. Tipněte si, ve kterých obchodech Češi nejvíce utrácí za potraviny, a dozvíte se víc.
Otázka dne | redakce Peníze.CZ | 9. 9. 2008 | 3 komentáře
Diskontní řetězce upevňují pozice. Na začátku letošního roku jich bylo v Česku o 14 víc než supermarketů. Nabídku menšího sortimentu se snaží dohnat lákavými cenami. Víte, kde Češi nejraději nakupují? Tipněte si a dozvíte se víc
Články | Petr Vykoukal | 22. 9. 2006 | 9 komentářů
Jméno Otta dnes už mezi mladšími příliš známé není. Naše babičky si ale praní bez mýdla s rakem či Omýru neuměly představit. Právě to byly výrobky továrny Františka Otty, která po "zásahu" komunistů nesla jméno Rakona.