Aukce neboli dražba je způsob prodeje a nákupu zboží nebo služeb. Potenciální kupci soutěží, kdo nabídne vyšší cenu za určený předmět. Aukce může probíhat jak fyzicky, tak prostřednictvím online internetových aukčních stránek. V aukcích se často prodávají umělecká díla, starožitnosti a další sběratelské předměty, ale třeba i předměty zabavené v exekuci. Stále populárnější jsou aukce nemovitostí.
Nejslavnější písničkou o aukcích je Auctioneer v podání Leroye Van Dykea, který rychlostí přednesu napodobuje nejzběsilejší americké aukční vyvolavače. V Československu hit zpopularizoval Michal Tučný, ovšem v Prodavači s textem Zdeňka Rytíře pochopitelně o aukci nejde, to by se za socialismu nehodilo.
Jak na to | Věra Tůmová | 10. 12. 2009 | 1 komentář
Češi letos budou nakupovat vánoční dárky na internetu více než kdykoliv před tím. Ušetří tím čas i peníze. S nakupováním na internetu je spojeno i několik rizik. Přinášíme osm rad, jak je co nejvíce omezit.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 23. 7. 2013
Hasičské auto, LCD televize, iPod nebo třeba ubytovna. Jen malá ukázka zboží, které právě prodává erár. Zajímavé kousky za zajímavé ceny nabízí stát i jednotlivé obce a kraje. Kdo chytře koupí, může vydělat. Velkorysý prodejce totiž stále prodává pod cenou. Jenže – musíte se o tom dozvědět. Peníze.cz se po roce vracejí k tématu prodeje státního majetku.
Články | Petr Vykoukal | 7. 11. 2001
Obrazy, sochy, grafika, věci, které si většina z nás umí představit pouze jako dekoraci do bytu, mohou být také nástrojem pro uložení peněz. Navíc, narozdíl od cenných papírů, komodit a jiných finančních investic si je v případě "prohry" můžete pověsit na zeď či dát do vitríny.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 2. 9. 2011 | 7 komentářů
Bojíte se investovat do akcií a komodit? Pak můžete zkusit koupit nějaký umělecký předmět. Dá se však na trhu s uměním dlouhodobě vydělávat? Na to jsme se zeptali ředitelů společností Dorotheum a PPF Art, ekonomky Markéty Šichtařové, podnikatele Tomia Okamury a dalších osobností.
Články | Tomáš Prouza | 10. 12. 2003
Druhé kolo Investiční hry 2003 je úspěšně za námi. O vítězství bojovalo více než čtrnáct set investorů a vítěz vydělal ještě o procento více než vítěz říjnový. Bylo také potřeba zvolit úplně jinou strategii.
Články | Jan Skřivánek | 25. 6. 2001 | 1 komentář
Nalákán článkem v novinách jsem se v sobotu šel podívat na aukci, na které se dražil obraz malířky Toyen. Očekával jsem velkolepou společenskou událost, na které budu usrkávat šampaňské spolu s Vladimírem Železným, ale skutečnost byla o poznání prozaičtější. Šampaňské se nepodávalo a obraz byl vydražen po telefonu.
Rozhovor | Martin Vlnas | 3. 9. 2011 | 1 komentář
„Losování mělo proběhnout na počítači. Asistentka by pětkrát klepla a počítač vyhodil pět čísel. Navrhli jsme, aby nejprv proběhlo losování, v němž se každé firmě náhodně přidělí číslo, s nímž do losování vstoupí. A to už nešlo.“ I to zažil Dan Ťok, generální ředitel Skansky, při rozdělování veřejných zakázek.
Články | Jan Skřivánek | 31. 1. 2003
Galeristé rádi hovoří o umění jako o výhodné investici. Může být. Dokud si to myslí hodně lidí, je to fajn. Podobně jako s dot.comy nebo hrou letadlo. Jedno je však jisté - trh s uměním by potřeboval něco jako Komisi pro cenné papíry. Manipulace s "kurzem" jsou totiž až příliš snadné.