Poradna - Poničené židle

Poničené židle

Dobrý den, včera jsem si ze společnosti Decoland přivezla nové židle. Hned při rozbalení jsem zjistila, že mají v sobě prasklinky. Ihned jsem je reklamovala. Dnes mi byla reklamace zamítnuta s tím, že - cituji: "mohu Vás ubezpečit, že se nejedná o žádné vady na zakoupených výrobcích, jsou to projevy materiálu při výrobě, drobné žilkovité výlisky jsou běžné při výrobě plastových židlí i bublinka v materiálu není vadou. Na prodejně v Průhonicích je vystavená židle, která také obsahuje tyto prolisy a drobné hrany což je zase způsobeno nastavením formy v lisu. Židle můžete běžně užívat nemají žádnou vadu, která by bránila jejich užití, jedná se o běžný jev, z tohoto důvodu reklamaci zamítáme." Jsem velmi nemile překvapena, neboť židle stály trojnásobek, než židle v Ikee. Mohu se zeptat, jak mám v reklamaci pokračovat? Nebo je chování Decolandu v pořádku? Předem děkuji za zprávu a přeji hezký den,

Dotaz poslal/a: LucieSehnalova, 01. 11. 2017 15:38

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za to, že věc bude mít deklarované nebo spravedlivě očekávané vlastnosti a bude v souladu s požadavky právních předpisů. Pokud jakostí neodpovídá, jste oprávněna ji reklamovat a požadovat ve lhůtě maximálně 30 dní takovou věc, jež odpovídá. Pokud se vada na věci vyskytne v prvních 6 měsících od převzetí zboží, má se za to, že věc je vadná od počátku a prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, pokud neprokáže opak. Doporučovali bychom Vám, abyste prodávajícího vyzvala k doložení toho, že vlastnosti jím poskytované věci jsou vlastnostmi, které jste mohla spravedlivě očekávat, zejména ve vztahu k vlastnostem typově stejné věci dostupné na trhu a její cenové hladině, a zároveň, že je věc v souladu s právní regulací výroby či poskytování věcí tohoto typu. V opačném případě bude možné od smlouvy odstoupit pro nesplnění jakosti při převzetí a zároveň podat podnět dozorovému orgánu, tj. České obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

dTest, 03. 11. 2017 14:43

Výpis článků s klíčovým slovem ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitel, spotřebitelská poradna

Ceny rostou nejvíc za osm let. Vrchol inflace teprve přijde

14. 2. 2020 | Petr Kučera | 7 komentářů

Ceny rostou nejvíc za osm let. Vrchol inflace teprve přijde

Spotřebitelské ceny stouply v lednu o 3,6 % oproti stejnému měsíci loňského roku. Meziroční inflace je tak o 0,4 procentního bodu vyšší než v prosinci. Růst cen je nejvyšší od března 2012, oznámil Český statistický úřad.

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

3. 2. 2020 | Veronika Hejná | 47 komentářů

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

21. 1. 2020 | Veronika Hejná | 15 komentářů

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.

Zdražování je nejvyšší od roku 2012. Inflace brzo neklesne

13. 1. 2020 | Petr Kučera | 9 komentářů

Zdražování je nejvyšší od roku 2012. Inflace brzo neklesne

Spotřebitelské ceny v prosinci stouply meziročně o 3,2 %, což bylo o 0,1 procentního bodu víc než v listopadu. Oznámil to Český statistický úřad.

Tady prodávali špatný benzin a naftu. Nový přehled pokut od ČOI

6. 1. 2020 | Petr Kučera | 153 komentářů

Tady prodávali špatný benzin a naftu. Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během roku 2019.

Nový rok ve vaší peněžence. Velký přehled změn

1. 1. 2020 | Petr Kučera | 7 komentářů

Nový rok ve vaší peněžence. Velký přehled změn

Projděte si, jak rok 2020 může ovlivnit vaše osobní finance.

Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod

25. 12. 2019 | Petr Kučera | 2 komentáře

Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod

I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.

Jak poznat falešnou čokoládu. Návod pro Mikuláše

2. 12. 2019 | dTest | 8 komentářů

Jak poznat falešnou čokoládu. Návod pro Mikuláše

Na první pohled vypadají stejně. Víte, jak odlišit figurku z pravé čokolády od výrobku ze sladké hnědé hmoty?

Spotřebiče musí vydržet déle. Hledají se stovky opravářů

25. 11. 2019 | Petr Kučera

Spotřebiče musí vydržet déle. Hledají se stovky opravářů

V Česku chybějí desítky až stovky opravářů domácích spotřebičů. Upozornilo na to Sdružení výrobců domácích spotřebičů v ČR APPLiA CZ.

Nepodepsal dodatek, ale službu využíval dál. Spor s operátorem rozsekl úřad

25. 11. 2019 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

Nepodepsal dodatek, ale službu využíval dál. Spor s operátorem rozsekl úřad

Klient převzal nové zařízení a souhlasil tak se změnou tarifu. Neznamená to ale, že by automaticky souhlasil i s přiloženým dodatkem ke smlouvě.

Operátora opustíte snadněji, nižší pokuty schválili i senátoři

30. 10. 2019 | Jiří Hovorka

Operátora opustíte snadněji, nižší pokuty schválili i senátoři

Trh mobilních operátorů by se měl výrazně rozhýbat. Senátoři dnes schválili vládní novelu zákona o elektronických komunikacích. Výrazně snižuje nebo i zcela ruší pokuty za výpověď smlouvy se závazkem, zrychluje převod čísla ke konkurenci a nechává celý tento proces na novém operátorovi.

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

17. 10. 2019 | Jiří Hovorka | 20 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.

Hotovost nebereme, jenom karty. Obchodníci chtějí jasnější zákon

17. 10. 2019 | Petr Kučera | 46 komentářů

Hotovost nebereme, jenom karty. Obchodníci chtějí jasnější zákon

Podle ministerstva financí se může obchodník rozhodnout, že chce přijímat jenom karty. Naopak podle ČNB musí podnikatelé až na výjimky vždycky přijímat i hotovost.

Spropitné si vezmeme automaticky. Podniky dál obírají cizince

25. 9. 2019 | Petr Kučera | 12 komentářů

Spropitné si vezmeme automaticky. Podniky dál obírají cizince

Česká obchodní inspekce uložila pravomocné pokuty za diskriminační jednání v centru Prahy. Dva podniky bezdůvodně účtovaly cizincům vyšší než česky hovořícím spotřebitelům. ČOI oba potrestala pokutou 60 tisíc korun.

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad

20. 9. 2019 | Jiří Hovorka | 46 komentářů

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad

Ne každá známka má sběratelskou hodnotu. Pošta doplatila na nepřesný výklad svých vlastních podmínek.

Chcete ušetřit, dostanete pokutu. Stížností na aukce energií přibývá

5. 9. 2019 | Jana Poncarová | 7 komentářů

Chcete ušetřit, dostanete pokutu. Stížností na aukce energií přibývá

Aukční firmy slibují, že vám vysoutěží tu nejlepší cenu elektřiny nebo plynu. Možná to dokážou. Ale možná na vás místo úspory vyrukují s pokutou. Jak nenaletět?

ČNB chce zpřísnit pojištění při nákupech zboží a zájezdů

4. 9. 2019 | Petr Kučera

ČNB chce zpřísnit pojištění při nákupech zboží a zájezdů

Česká národní banka chce zpřísnit prodej pojištění, které spotřebitelům nabízejí prodejci při koupi zboží nebo služeb – například při pořízení mobilu nebo dovolené. Informují o tom Hospodářské noviny s odkazem na viceguvernéra centrální banky Tomáše Nidetzkého. ČNB nově chce, aby pro prodejce platily podobné podmínky jako pro pojišťovny.

Kvalita benzinu a nafty zůstává nejlepší v historii, hlásí ČOI

30. 8. 2019 | Petr Kučera

Kvalita benzinu a nafty zůstává nejlepší v historii, hlásí ČOI

Jenom deset nevyhovujících vzorků našla Česká obchodní inspekce při kontrolách jakosti pohonných hmot během letošního ledna až července. Na čerpacích stanicích odebrala 1570 vzorků, nedostatky našla u 0,6 % z nich. Ve stejném období loňského roku to bylo 1,4 %.

O nevyčerpaný kredit už nepřijdete. Operátora změníte snadněji

6. 8. 2019 | Jiří Hovorka | 2 komentáře

O nevyčerpaný kredit už nepřijdete. Operátora změníte snadněji

Máte předplacenou kartu a chcete si telefonní číslo přenést ke konkurenci. Dnes to funguje tak, že zbytek kreditu si může nechat dosavadní operátor. Nejpozději do konce příštího roku se to ale změní.

Kde prodávali špatný benzin a naftu? Nový přehled pokut od ČOI

3. 8. 2019 | Petr Kučera | 122 komentářů

Kde prodávali špatný benzin a naftu? Nový přehled pokut od ČOI

Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během posledních jedenácti měsíců.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku.

Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení...
Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest.

Kontakty:
Časopis dTest
vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST
Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice

tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za tuto kategorii odpovídá:

dTest

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 701 346 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Aktuální články

Důchody byly loni v plusu, státní rozpočet i tak v minusu

Důchody byly loni v plusu, státní rozpočet i tak v minusu

Důchodový systém v Česku skončil loni třetí rok v řadě v přebytku. Na penze se vybralo...více

Životní minimum po osmi letech stoupne. Schváleno

Životní minimum po osmi letech stoupne. Schváleno

Od dubna se životní minimum zvýší o 13,2 procenta. Základní částka dosáhne 3860 Kč, existenční...více

Dlužníkům zůstane víc. Nezabavitelná částka stoupne

Dlužníkům zůstane víc. Nezabavitelná částka stoupne

Částka, kterou exekutor nesmí strhnout dlužníkovi ze mzdy, od července stoupne. Kromě...více

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.