Rizika služby VoIP

| 23. 8. 2007

Tím, jak se služba VoIP stává rozšířenější, přitahuje k sobě pozornost útočníků a podvodníků zneužívajících Internet. Ještě před vyzkoušením služby by se každý budoucí klient měl seznámit s jejími výhodami a nevýhodami a s kroky, které může podniknout ke zvýšení zabezpečení při telefonování. Nezabezpečené připojení ohrožují odposlechy, volání přes cizí číslo, ztráta dat i podvodníci. Útočníci, kteří získají přístup k serveru VoIP mohou získat přístup také k uloženým hlasovým datům a samotné telefonní službě, aby odposlouchávali nebo volali zdarma na cizí účet. Pokud bude počítač se serverem VoIP napaden virem, může dojít ke ztrátě telefonické služby. Může to také ovlivnit jiné počítače připojené k danému systému. I když už jsou stanovena některá pravidla, uživatelé jsou vystaveni určitému typu ohrožení a podvodů. Například prodejci po telefonu mohou službu VoIP využívat k doručování ohromného množství automatických hlasových zpráv zákazníkům, což může způsobit pád systému. Zločinci mohou také spáchat podvod využitím postupu, při němž podvrhnou ID volajícího (spoofing). Vydáváním se za důvěryhodného zástupce se pak snaží z oběti vylákat důvěrné informace například o účtu.

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

-9
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Oblíbená témata

Internet, Riziko

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.