O službě VoIP

| 23. 8. 2007

Služba VoIP převádí hlasové hovory na digitální zvuk, který lze uložit do počítače. Tím umožňuje si zvolit způsob, jakým se hovoru účastnit. Lidé, kteří konferenční hovor zmeškali, si jej mohou kdykoliv poslechnout.

Pokud je služba poskytovaná prostřednictvím spojovacích skříněk, funguje spojení prostřednictvím zvláštního hardwarového kanálu. Tím je sníženo riziko jakýchkoliv útoků z internetu.

V případě že klient užívá svůj počítač přímo jako server služby VoIP, musí zajistit bezpečnost podobně jako v případě ochrany připojení k internetu.

„Používejte všechna dostupná bezpečnostní opatření: Aktualizujte bránu firewall, antivirový software a software pro ochranu před spywarem. Používejte bránu firewall a antivirový software, kteří umí provádět bezpečnostní kontroly specifické pro službu VoIP. Pro počítače připojené k síti používejte směrovače, které obsahují brány firewall typu SPI (Stateful Packet Inspection),“ radí specialisté firmy Microsoft na svých webových stránkách.

Dalšími kroky pro bezpečnost je podle nich vyžadování uživatelských jmen pro přímý i vzdálený přístup k síti služby VoIP. Pokud je to možné, měli by také všechny používané bezdrátové sítě být chráněné heslem a šifrovat. To platí i pro telefony Smartphone a všechna ostatní zařízení pro bezdrátový přenos dat, která se také mohou stát cílem útoku online.

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

-7
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Oblíbená témata

bezpečnost, Internet

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.