Hello bank!, která v Česku působí jako pobočka francouzské BNP Paribas Personal Finance, přestává nabízet klientům nové produkty a přijímat nové zájemce.
„Pro naše stávající klienty se v tuto chvíli nic nemění. Všechny produkty zůstávají i nadále aktivní a můžete je plnohodnotně využívat,“ oznámila Hello bank na svém webu.
Omezení se týká především otevírání nových běžných a spořicích účtů, osobních půjček a kreditních karet. „Nabídku nákupů na splátky budeme postupně ukončovat v souladu s možnostmi našich obchodních partnerů,“ dodává.
Už v předchozích týdnech začala Hello bank čistit svou klientskou základnu a poslala výpovědi dlouhodobě nevyužívaných účtů. Loni se naopak snažila přibrat nové, když nabízela atraktivní slevy s kreditní kartou HelloPay.
Původně v Česku působila jako společnost Cetelem, která poskytovala spotřebitelské úvěry. Později získala bankovní licenci, od roku 2017 se jmenuje Hello bank.
O konci Hello bank na českém trhu se neoficiálně mluví přinejmenším přes rok. Loni v únoru pak agentura Bloomberg napsala, že BNP Paribas chce prodat tuzemskou Hello bank společně s dalšími pobočkami ve východní Evropě.
„Postupné ukončení činnosti v České republice bylo rozhodnutím skupiny BNP Paribas Personal Finance, která v loňském roce nastartovala strategický transformační projekt s cílem stimulovat růst celé skupiny a zajistit udržitelnost svého modelu. Tato reorganizace zahrnuje kromě jiného i přehodnocení aktivit skupiny v jednotlivých regionech, kde společnost nedosáhla potřebné velikosti, tak aby absorbovala vysoké investice potřebné pro konkurenční postavení. Do této skupiny zemí patří i česká pobočka,“ říká mluvčí Hello bank Gabriela Pithartová.
Zatím není jasné, jestli klienty Hello bank v Česku převezme některý z konkurentů. V minulosti se spekulovalo především o České spořitelně. „Samozřejmě, že pro klienty hledáme nejlepší možné řešení na českém trhu. V tuto chvíli ale nebudeme další podrobnosti zveřejňovat,“ říká k tomu mluvčí Hello bank. Možné převzetí dnes nekomentovala ani Česká spořitelna.
„Toto řešení (konec přijímání nových klientů – pozn.red.) bylo skupinou BNP Paribas Personal Finance SA přijato po důkladné analýze všech možností, která zvažovala všechny dostupné příležitosti na českém trhu v zájmu klientů, partnerů i zaměstnanců. Prioritou pro nás zůstává kontinuita bankovních služeb a obchodu pro naše klienty a partnery, která bude samozřejmě zajištěna až do úplného vyrovnání všech smluvních závazků,“ píše Hello bank.
Postupné ukončování služeb a utlumování činnosti Hello bank potrvá několik měsíců. O všech důležitých změnách bude banka klienty informovat.
„Vklady klientů na běžných a spořicích účtech budou i nadále úročeny dle platných podmínek a klienti je mohou využívat bez omezení do doby, kdy od nás obdrží výpověď smlouvy,“ píše na svém webu.
Podle posledních zveřejněných údajů z loňského roku měla Hello bank v Česku zhruba 343 tisíc klientů.
Petr Kučera
Zaměřuje se na osobní finance a spotřebitelská témata. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční rubriku... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem